Auto Świat EV Wiadomości Ten elektryk ma mieć wyjątkowo trwałą baterię. Starczy nawet na milion kilometrów

Ten elektryk ma mieć wyjątkowo trwałą baterię. Starczy nawet na milion kilometrów

Toyota bZ4X to pierwszy w pełni elektryczny model japońskiej marki, który właśnie trafia do sprzedaży w Europie. To prawda, że samochód pojawił się późno w porównaniu z konkurencją, ale to zwlekanie nie było przypadkowe. Jak zapewnia japoński koncern, dodatkowy czas został wykorzystany na dopracowanie akumulatorów, które bardzo długo będą miały wyjątkowo dużą sprawność.

Toyota bZ4X
Zobacz galerię (12)
Toyota / Auto Świat
Toyota bZ4X

Model bZ4x to pierwszy elektryczny model Toyoty z serii bZ (Beyond Zero). Samochód powstał na nowej platformie eTNGA, przeznaczonej specjalnie dla samochodów elektrycznych zasilanych bateriami.

Przeczytaj też:

Auto występuje w dwóch wersjach mocy – 204 KM lub 217 KM (łączna moc dwóch silników). W pierwszej postaci moment obrotowy przekazywany jest na przednie koła, natomiast mocniejsza odmiana ma napęd 4x4. Według Toyoty w słabszym modelu średnie zużycie prądu wynosi 14,3 kWh/100 km, a zasięg to 516 km, natomiast w mocniejszym wartości te wynoszą odpowiednio: 15,8 kWh/100 km oraz 470 km.

W obu wersjach na pokładzie znajdują się baterie o pojemności 71,4 kWh. Pracują one zawsze w optymalnej temperaturze, która utrzymywana jest dzięki specjalnemu systemowi ogrzewania i chłodzenia. Długotrwałe prace Toyoty nad akumulatorami skutkują nie tylko dużym zasięgiem, lecz także wyjątkową żywotnością baterii.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Toyota bZ4X – wyjątkowe baterie

W efekcie Toyota bZ4X ma akumulatory, które według zapewnień producenta po 10 latach i pokonaniu miliona kilometrów będą miały sprawność na poziomie 70 proc. Na ten element Toyota udziela gwarancji na 8 lat z ograniczeniem do 160 tys. km.

W Polsce ceny Toyoty bZ4X startują od 206 900 zł za 204-konną wersję, natomiast za mocniejszą odmianę trzeba zapłacić minimum 231 900 zł. Pierwsze egzemplarze mają dotrzeć do klientów latem 2022 r.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji