Model bZ4x to pierwszy elektryczny model Toyoty z serii bZ (Beyond Zero). Samochód powstał na nowej platformie eTNGA, przeznaczonej specjalnie dla samochodów elektrycznych zasilanych bateriami.
Auto występuje w dwóch wersjach mocy – 204 KM lub 217 KM (łączna moc dwóch silników). W pierwszej postaci moment obrotowy przekazywany jest na przednie koła, natomiast mocniejsza odmiana ma napęd 4x4. Według Toyoty w słabszym modelu średnie zużycie prądu wynosi 14,3 kWh/100 km, a zasięg to 516 km, natomiast w mocniejszym wartości te wynoszą odpowiednio: 15,8 kWh/100 km oraz 470 km.
W obu wersjach na pokładzie znajdują się baterie o pojemności 71,4 kWh. Pracują one zawsze w optymalnej temperaturze, która utrzymywana jest dzięki specjalnemu systemowi ogrzewania i chłodzenia. Długotrwałe prace Toyoty nad akumulatorami skutkują nie tylko dużym zasięgiem, lecz także wyjątkową żywotnością baterii.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Toyota bZ4X – wyjątkowe baterie
W efekcie Toyota bZ4X ma akumulatory, które według zapewnień producenta po 10 latach i pokonaniu miliona kilometrów będą miały sprawność na poziomie 70 proc. Na ten element Toyota udziela gwarancji na 8 lat z ograniczeniem do 160 tys. km.
W Polsce ceny Toyoty bZ4X startują od 206 900 zł za 204-konną wersję, natomiast za mocniejszą odmianę trzeba zapłacić minimum 231 900 zł. Pierwsze egzemplarze mają dotrzeć do klientów latem 2022 r.