Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Fiat Ritmo

Fiat Ritmo

Fiat Ritmo

Fiat Ritmo to kompaktowy samochód osobowy produkowany przez włoski koncern. Pojazd zadebiutował w 1978 roku jako następca modelu 128, po którym zresztą przejął niektóre rozwiązania. Ritmo w chwili debiutu wywołało niemałe zamieszanie we względu na swój nietypowy i nowatorski design.

Za projekt nadwozia odpowiadała firma Bertone. Klinowaty ksztalt nadwozia typu hatchback, wyróżniało się z przodu niewielkimi, okrągłymi reflektorami oraz nachodzącą na nie maską, z boku okrągłymi klamkami, natomiast z tyłu – wysoko poprowadzonym zderzakiem. Początkowo dostępna był tylko 3- oraz 5-drzwiowa wersja, natomiast 3 lata po debiucie zaprezentowano 2-drzwiowy kabriolet.

W 1982 roku przeprowadzono facelifting, który objął zmianę pasa przedniego, na którym pojawiły się poczwórne, okrągłe reflektory oraz nowy grill. Kolejna modernizacja miała miejsce po 3 latach, jednak wtedy najbardziej zauważalną zmianą było zastąpienie okrągłych klamek klasycznymi – prostokątnymi.

Gama jednostek napędowych Fiata Ritmo była bardzo szeroka – benzynowe jednostki miały pojemność 1 (60 KM), 1.1 (55, 58 KM), 1.3 (65, 68 KM), 1.5 (75, 79, 82 KM), 1.6 (90, 100, 105 KM) oraz 2 litry w topowej wersji Abarth (120, 130 KM). Jeśli chodzi o jednostki wysokoprężne dostępne były wolnossące silniki 1.7 oraz turbodoładowane 1.9, które generowały kolejno 55, 58 lub 60 oraz 80 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pomocą 4- lub 5-biegowej skrzyni manualnej bądź 3-stopniowego automatu. W 1988 roku zakończono produkcję Fiata Ritmo, a jego następcą został model Tipo.

Fiat Ritmo - generacje

Fiat Ritmo (1978&nbsp-&nbsp1988)

Fiat Ritmo (1978 - 1988)

Fiat Ritmo - powiązane artykuły

Te auta też są z FSO!

Te auta też są z FSO!

Porozumienie licencyjne z Fiatem dotyczyło nie tylko produkcji modelu 125p w warszawskiej FSO, lecz także przewidywało montaż mniejszej liczby egzemplarzy oryginalnych aut włoskiego producenta. Dzięki temu na polskich drogach pojawiły się Fiaty 127, 128, 131 oraz 132.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test