Mimo 2-krotnych rozmów z Andrzejem Jankowskim, dyrektorem Regionalnego Centrum Serwisowego w Gdańsku, który obiecał zająć się moim problemem, do chwili obecnej nie otrzymałem żadnej odpowiedzi.Cezary SutOdpowiedź CompensyOgólne warunki ubezpieczenia AC precyzują, w jakich okolicznościach powstaje odpowiedzialność ubezpieczyciela oraz kiedy zostaje ona zawieszona. Opóźnienie w zapłacie II raty składki nie oznacza rozwiązania umowy ubezpieczenia. Powoduje natomiast zawieszenie ochrony ubezpieczeniowej do czasu zapłaty tejże raty oraz dopełnienia w takim przypadku dodatkowego obowiązku ubezpieczającego, tj. przedstawienia pojazdu do oględzin. Od daty i godziny spełnienia obu warunków - wpłaty kolejnej raty oraz dokonania przez agenta Compensy oględzin pojazdu - uruchamia się ponownie bieg odpowiedzialności ubezpieczyciela. W tym przypadku klient nie stawił się do oględzin.Marek GołębiewskiOD REDAKCJIDziałanie Compensy nie jest uczciwe. Klient opłacił II ratę składki przed szkodą - firma pieniądze przyjęła. Jeśli ubezpieczony nie wypełnił warunków umowy, powinien zostać o tym powiadomiony. Czy gdyby nie doszło do szkody, Compensa zwróciłaby nadpłaconą składkę?Samopomoc zmiękłaChciałabym serdecznie podziękować za publikację mojego listu w "Auto Świecie" . Potym fakcie reakcja firmy ubezpieczeniowej HDI Samopomoc była błyskawiczna. Ubezpieczyciel wysłał zgodę na pokrycie wszelkich kosztów związanych z naprawą mojego samochodu, która została wyceniona przez ASO Forda na 8000 zł. Ewelina GałajdaOd- RedakcjiO co się toczył bój z firmą HDI Samopomoc? W kwietniu w samochód klientki (Ford Ka) stojący na światłach uderzyło inne auto, które nie zdołało wyhamować. Kosztorys napraw został znacznie zaniżony, gdyż przewidywał wykorzystanie tańszych części. Szkoda została wyceniona przez rzeczoznawcę HDI Samopomoc na kwotę 2800 zł. Właścicielka Forda Ka odstawiła samochód do ASO Forda, który wycenił naprawę na 8 tys. zł. Niestety ubezpieczyciel sprawcy kolizji nie wyraził zgody na wykonanie naprawy. Dobrze, że teraz zmienił zdanie.Pasy dla lojalnych klientów?Dowiedziałem się na forum internetowym użytkowników Kangoo, że Renault wymienia na swój koszt pasy bezpieczeństwa tylnej kanapy. Mój samochód to Kangoo z 2002 roku. Jestem trzecim właścicielem, a w momencie kupna auto już nie było serwisowane w ASO. W serwisie Głowacz w Jaworznie powiedziano mi, że rzeczywiście jest taka akcja serwisowa, ale nie obejmuje mojego auta, gdyż nie jest ono serwisowane w ASO. Skoro akcja dotyczy pasów bezpieczeństwa, to jest jakieś zagrożenie dla pasażerów i wówczas nawet "nielojalnym" klientom należałoby pasy wymienić.R. PawłowskiOd-po-wiedź RenaultPasy tylnej kanapy podlegają wymianie. Dotychczasowa historia serwisowa Kangoo nie ma wpływu na jej wykonanie - bezpłatna naprawa musi być zrobiona po umówieniu wizyty w serwisie.Eliza KruszewskaKlient pomawia importera?We wrześniu 2003 roku postanowiliśmy z żoną kupićnowego Seata Ibizę w firmie Auto Barcelona. Okazało się, iż auto przed sprzedażą miało wypadek, o czym świadczy opinia biegłego rzeczoznawcy z PZM. Ibiza miała wymieniony przedni błotnik oraz została przelakierowana. W ramach reklamacji żądam od dilera wymiany auta na nowe, wolne od wad lub upustu cenowego.Dariusz GrabskiOd-po-wiedź SeataOpisana sprawa jest nam dokładnie znana. Klient zgłosił reklamację do sprzedawcy samochodu z tytułu usterki lakieru w roku 2003. Został zaproszony do serwisu w celu usunięcia jej, jednakże nie zgłosił się i nie kontaktował z dilerem od tamtej pory. W tym miejscu chcemy stanowczo zaprzeczyć, jakoby jego auto było samochodem powypadkowym. Nie potwierdza tego również w żaden sposób opinia rzeczoznawcy PZM. List do Redakcji jest prawdopodobnie wynikiem nieporozumień pomiędzy właściciele auta a jednym z naszych dilerów, u którego Klient był zatrudniony, zaś umowa o pracę została z nim rozwiązana. Przedstawione zarzuty są nieprawdziwe.Jan KrynickiNapisz do nasMasz problem ze swoim samochodem, jesteś źle traktowany przez producenta, importera, dilera, ubezpieczyciela, urzędnika itp.? Napisz do nas "Auto Świat" Aleje Jerozolimskie 18102-222 WarszawainterwencjeKrzysztof Koniuszewski: interwencje@auto-swiat.pl
Odmawiają odszkodowania
Odmawiają odszkodowaniaW maju firma ubezpieczeniowa Compensa odmówiła mi wypłaty odszkodowania za szkodę, motywując to 2-dniowym opóźnieniem w opłaceniu II raty składki autocasco. Skoro spóźnienie wpłynęło na wygaśnięcie umowy AC, to dlaczego Compensa nie wystosowała żadnego pisma i bez skrupułów pobrała II ratę, wiedząc, że w przypadku szkody nie będzie przysługiwało odszkodowanie?Jest to jeden ze sposobów na uniknięcie jakiejkolwiek odpowiedzialności ze strony Compensy.