Logo

Opony bieżnikowane - czy można na nich stracić?

  • Nie jest prawdą, że osiągi opon bieżnikowanych są zbliżone do osiągów opon fabrycznie nowych
  • Nie jest prawdą, że wyższy bieżnik opon zimowych poprawia ich zachowanie na śniegu
  • Niekwestionowaną zaletą opon bieżnikowanych jest cena niższa nawet o połowę od ceny nowych opon budżetowych
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Większość opon bieżnikowanych nie ma nawet etykiety informacyjnej towarzyszącej obowiązkowo oponom nowym. Przypadek? Ależ skąd! Po pierwsze, na producentach opon bieżnikowanych nie ciąży obowiązek informowania o osiągach swoich produktów (bo w końcu nie sprzedają nowych opon), a po drugie... osiągi te są nieznane i mogą być różne w przypadku różnych egzemplarzy opony z tym samym (nadlanym) bieżnikiem i o tych samych (deklarowanych) parametrach. Przyczyna tego faktu jest dość oczywista: bazą poszczególnych egzemplarzy opon bieżnikowanych są różne opony o różnych osiągach i odmiennej konstrukcji — lżejsze, cięższe, sztywniejsze, bardziej miękkie, etc. Kupujesz trochę... kota w worku.

Autor Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu