• Samochody nie bez powodu są nazywane studniami bez dna. Największym kosztem eksploatacji (często niesłusznie pomijanym!) jest właśnie utrata wartości
  • Ale w pewnym momencie auto w końcu przestaje tanieć i zaczyna drożeć. Niektóre modele potrzebują na to dwa razy więcej czasu!
  • W tym zestawieniu znajdziesz "wiek krytyczny", po którym cena zaczyna rosnąć i listę samochodów z największą oraz najmniejszą bezwzględną wartością rezydualną

O ile nie mówimy o zadbanym i poszukiwanym klasyku, zakup samochodu trudno traktować jako inwestycję, bo niemal zawsze na nim stracimy. Nowe auta potrafią stanieć nawet o 10 proc. już w momencie wyjazdu z salonu, choć przez obecne problemy z łańcuchem dostaw, a przez to dostępnością fabrycznie nowych pojazdów, sytuacja często wygląda... odwrotnie.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Zazwyczaj jednak podczas pierwszych trzech lat użytkowania "wyparowuje" od 30 do nawet 50 proc. wartości samochodu! Dlatego też najkorzystniejszym zakupem najczęściej okazuje się używane auto w wieku od trzech do pięciu lat. A co, jeśli mówimy o samochodach kupowanych naprawdę na długo, z którymi właściciele rozstają się dopiero po kilkudziesięciu latach?

Zobacz nasz poradnik: Jak dbać o samochód, by wystarczył na lata?