Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Silnik

Silnik

Wartburg 353W, Wartburg 1.3 - Made in DDR
Youngtimer

Wartburg 353W, Wartburg 1.3 - Made in DDR

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który
Wszystko o silniku

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Wada fabryczna silników TDI. Opinia biegłego nie pozostawia wątpliwości
Eksploatacja

Wada fabryczna silników TDI. Opinia biegłego nie pozostawia wątpliwości

Użytkownicy wielu Volkswagenów T5 2.0 TDI Biturbo (180 KM) boleśnie się o tym przekonali – silniki ich aut mają skłonność do drogich awarii. Opinia przygotowana na zlecenie niemieckiego sądu nie pozostawia wątpliwości: to wada fabryczna, a nie żadne odosobnione przypadki. Czy poszkodowani mogą teraz liczyć na zwrot kosztów naprawy?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Używana Skoda Kamiq - lepiej postawić na sprawdzone wersje
Co warto kupić

Używana Skoda Kamiq - lepiej postawić na sprawdzone wersje

Skoda Kamiq jest na rynku od czterech lat. Najmniejszy SUV czeskiego producenta to ciekawa alternatywa dla klasycznych samochodów segmentu B i C. Postanowiliśmy sprawdzić, czy Skoda Kamiq to dobry pomysł?

Czy serwis long life jest zły dla silnika?
Eksploatacja

Czy serwis long life jest zły dla silnika?

Albo doraźne oszczędności finansowe przez pierwsze tysiące kilometrów, albo trwały i niezawodny silnik – oto alternatywa związana z częstszą lub rzadszą wymianą oleju w silniku. Komu lub czemu służą wydłużone interwały serwisowe?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Silniki Citroëna: które warto polecić, a których unikać
Wszystko o silniku

Silniki Citroëna: które warto polecić, a których unikać

Jednostki stosowane w Citroënach w ostatnich latach uchodzą za udane, i to zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. W tym odcinku wybraliśmy cztery, które nie powinny zrujnować waszych kieszeni – oto one!

Mercedes GLA - droga zabawa czy opłacalna inwestycja?
Co warto kupić

Mercedes GLA - droga zabawa czy opłacalna inwestycja?

Crossover Mercedesa zbudowany na bazie klasy A sporo kosztuje pytanie, czy warto dużo zapłacić za ten model? Postanowiliśmy sprawdzić, co ma do zaoferowania pierwsza generacja Mercedesa GLA.

Kaczka od Volkswagena. Czyli nieznana historia modelu VW EA 48
Oldtimer

Kaczka od Volkswagena. Czyli nieznana historia modelu VW EA 48

Volkswagen EA 48 to mały samochód z miejscem dla 4 osób, 2-cylindrowym bokserem i przednim napędem – takie auto w 1955 roku miał opracowane Volkswagen. Teraz prototypowy egzemplarz znowu jeździ, a my możemy uchylić rąbka tajemnicy.

Ford EcoSport - Czy jest to samochód dla Ciebie?
Co warto kupić

Ford EcoSport - Czy jest to samochód dla Ciebie?

EcoSport to samochód światowy Forda, który na wielu rynkach odniósł sukces. W Europie był nieco spóźnionym graczem, a do tego początkowo oferował niewystarczającą jakość wykonania, która zraziła klientów. Sprawdziliśmy, jak trwałość tego modelu wygląda dzisiaj.

Kombi czy SUV – co wybrać?
Porównania samochodów

Kombi czy SUV – co wybrać?

Czy SUVy rzeczywiście są takie dobre i warte wyższej ceny niż porównywalne kombi? Sprawdzamy to na przykładzie 10 pojedynków SUVów z kombi i radzimy, który model wybrać.

Skąd wiadomo, że diesel się kończy? Objawy usterek silników Diesla
Eksploatacja

Skąd wiadomo, że diesel się kończy? Objawy usterek silników Diesla

Umiejętność rozpoznania, ile jeszcze życia pozostało w silniku Diesla, przydaje się dwa razy: po raz pierwszy, gdy kupujemy używany samochód, a po raz drugi, gdy pragniemy pozbyć się go w optymalnym momencie. Niestety, kolor spalin to nie wszystko, na co trzeba zwrócić uwagę – szczególnie w autach z filtrem DPF.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Najlepsze i najgorsze małe silniki benzynowe z turbo
Wszystko o silniku

Najlepsze i najgorsze małe silniki benzynowe z turbo

Oto 30 niedużych benzyniaków z turbodoładowaniem, które w ostatnich latach stały się podstawą napędu większości popularnych modeli wszystkich marek liczących się na rynku. Postanowiliśmy je ocenić i wskazać, które są warte uwagi, a które trzeba omijać szerokim łukiem.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
10 usterek, które mogą zrujnować twój budżet
Eksploatacja

10 usterek, które mogą zrujnować twój budżet

Uciążliwe, trudne do przewidzenia, kosztowne w naprawach – lista usterek mogących uprzykrzyć życie właściciela auta jest długa. Oto takie, których usunięcie bywa droższe, niż myślisz.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Samochód po 300 tys. km - Już złom czy wciąż auto?
Co warto kupić

Samochód po 300 tys. km - Już złom czy wciąż auto?

Samochodów z przebiegiem 300 tys. km jest więcej, niż myślisz. Po prostu w większości z nich licznik cofnięto o połowę. Ta wartość wykracza bowiem poza barierę psychologiczną, która czyni większość modeli niesprzedawalnymi.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
2,9 l i jeden cylinder? 1,5-litrowe V12? To nie fejk. Poznaj najbardziej niesamowite silniki w historii
Aktualności

2,9 l i jeden cylinder? 1,5-litrowe V12? To nie fejk. Poznaj najbardziej niesamowite silniki w historii

Przyzwyczailiśmy się, że przy czterech cylindrach pojemność rzadko przekracza dwa i pół litra, a w V12 raczej nie schodzi poniżej pięciu. Dlatego te 10 silników jest tak szokujących.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jak wyczyścić wtryskiwacze? Podpowiadamy, jak wykonać zabieg ostatniej szansy
Eksploatacja

Jak wyczyścić wtryskiwacze? Podpowiadamy, jak wykonać zabieg ostatniej szansy

Czyszczenie kosztuje ułamek ceny regeneracji lub wymiany wtryskiwaczy, nie wymaga ich demontażu z silnika, a w wielu wypadkach przynosi naprawdę zauważalną poprawę. Podpowiadamy, jak wyczyścić wtryskiwacze łatwo i skutecznie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Używany Volkswagen Golf 6: poznaj jego największe wady
Co warto kupić

Używany Volkswagen Golf 6: poznaj jego największe wady

Volkswagen Golf szóstej generacji to samochód o podwójnej osobowości – może zdumiewać bezawaryjną i przyjemną eksploatacją, ale używany Volkswagen Golf potrafi również doprowadzić swego właściciela do skrajnej rozpaczy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Silniki 1.5 TDCi/HDi - każdy popełnia błędy...
Wszystko o silniku

Silniki 1.5 TDCi/HDi - każdy popełnia błędy...

Zarówno w Fordach, jak i modelach koncernu PSA, diesel 1.5 stał się w ostatnich latach bardzo popularny. Zastąpił jednostkę wysokoprężną 1.6. Nie jest bezproblemowy, ale odpowiednio zadbany może być oszczędnym i ciekawym źródłem napędu. Choć problemy bywają różne, uważać trzeba przede wszystkim na napęd rozrządu.

Te auta Polacy oceniają najniżej [RANKING AUTO ŚWIATA]
Aktualności

Te auta Polacy oceniają najniżej [RANKING AUTO ŚWIATA]

Które marki i modele Polacy oceniają najgorzej? Kto produkuje auta oferujące najniżej oceniane silniki, jakość wykończenia czy komfort? By odpowiedzieć na te pytania, redakcja "Auto Świata" przeprowadziła badanie pod nazwą Narodowy Auto Test, w którym wzięło udział 37 tys. polskich kierowców.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jak zmniejszyć zużycie paliwa w 10 krokach?
Eksploatacja

Jak zmniejszyć zużycie paliwa w 10 krokach?

Każdy chce, aby nasze auto zużywało jak najmniej paliwa. Niestety w codziennej eksploatacji samochodu często zapominamy o podstawowych zasadach ekonomicznej jazdy. Co ważne, aby nasze auto paliło mniej, nie musimy zmieniać naszego stylu jazdy. Wystarczy, że zastosujemy się do kilku prostych rad i nasz samochód na jednym tankowaniu dalej zajedzie.

Solidne turbo Toyoty – silnik 1.2 D-4T
Eksploatacja

Solidne turbo Toyoty – silnik 1.2 D-4T

Silnik Toyoty 1.2 D-4T ma 4 cylindry, doładowanie i wtrysk bezpośredni. To dość skomplikowana jednostka, ale – przynajmniej na razie – odznacza się trwałością. Nie jest jednak zbyt popularna.

Jak przejechać przez nawałnicę, by nie zepsuć auta?
Eksploatacja

Jak przejechać przez nawałnicę, by nie zepsuć auta?

Wjechałeś z dużą prędkością w głęboką kałużę? To włącz wycieraczki. Jeśli jednak kałuża jest głęboka, lepiej przejedź przez nią powoli. Jeśli zaś podejrzewasz, że rozlewisko na drodze przed tobą ma głębokość większą niż kilkanaście centymetrów, zatrzymaj się – naprawa podtopionego auta może kosztować więcej, niż jest ono warte.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.