Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Silnik

Silnik

Silnik 1.2 PureTech - więcej w nim zalet niż wad
Wszystko o silniku

Silnik 1.2 PureTech - więcej w nim zalet niż wad

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Tajemnice benzynowych silników sześciocylindrowych
Wszystko o silniku

Tajemnice benzynowych silników sześciocylindrowych

Czy diesel nadal jest najlepszy? Sprawdzamy
Porównania samochodów

Czy diesel nadal jest najlepszy? Sprawdzamy

Paliwo jest coraz droższe. Zatem w teście pięciu modeli sprawdzamy, w jaki sposób można zaoszczędzić podczas jazdy samochodem. Przeanalizowaliśmy jazdę oszczędną względem normalnej, ale przy zastosowaniu takiego samego rodzaju paliwa. Ponadto skontrolowaliśmy czy da się zaoszczędzić, a jeżeli tak to ile, jeżeli zamiast benzyny czy oleju napędowego zdecydujemy się na auto napędzane LPG, prądem lub wodorem.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Nagar w silniku — czym to grozi, jak się tego pozbyć?
Eksploatacja

Nagar w silniku — czym to grozi, jak się tego pozbyć?

Nagar w silnikach i problemy tym spowodowane to temat znany od dawna, a nowe jednostki są często na nie bardzo podatne. Efekty brudnego dolotu to m.in.: spadek mocy, gorsza reakcja na gaz, nierzadko — podwyższone spalanie. Da się jednak w miarę łatwy sposób pozbyć nagaru z silnika, jak również prostymi sposobami ograniczyć jego osadzanie się w dolocie.

Ile jest wart używany Ford z silnikiem EcoBoost?
Wszystko o silniku

Ile jest wart używany Ford z silnikiem EcoBoost?

EcoBoosty to bez wątpienia nowoczesne silniki benzynowe, dające wiele przyjemności z jazdy. Jak jednostki sprawują się, gdy mają większy przebieg?

Mam 30 lat i nie ogarniam samochodu. Jestem "noga"?
Aktualności

Mam 30 lat i nie ogarniam samochodu. Jestem "noga"?

Mam 30 lat i dla swojego teścia jestem kompletną "nogą", bo niczego sam nie umiem zrobić przy samochodzie – pisze do nas w mejlu pan Janusz. – Teść, gdy był w moim wieku, sam kupował części do swojego Fiata i wymieniał je sam lub wspólnie z sąsiadem. Bez problemu rozpoznawał usterki i – jak twierdzi – potrafił uruchomić samochód, który zepsuł się w trasie. Ja jedynie mogę wezwać pomoc drogową. Jestem nienormalny czy inni też tak mają?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Kradzież auta z bezkluczykowym systemem dostępu – jak jej zapobiec?
Eksploatacja

Kradzież auta z bezkluczykowym systemem dostępu – jak jej zapobiec?

Nie więcej niż pół minuty – tyle zajmuje złodziejom otwarcie i uruchomienie samochodu wyposażonego w bezkluczykowy system dostępu. Jakkolwiek żadnego samochodu nie da się zabezpieczyć przed kradzieżą w stu procentach, to kradzieże aut z systemem bezkluczykowym metodą "na przedłużacz" da się przynajmniej utrudnić. Jak? Po pierwsze, nie ułatwiając złodziejom zadania, po drugie, stosując proste i niedrogie zabezpieczenia

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Lamborghini ma 60 lat i od początku było wierne silnikowi V12. Jaka jest jego historia?
Klasyki

Lamborghini ma 60 lat i od początku było wierne silnikowi V12. Jaka jest jego historia?

Ponadprzeciętna moc i uroda to najważniejsze argumenty, żeby cenić Lamborghini — firmę, która zaczęła budować supersamochody trochę przypadkiem. Dziś trudno sobie wyobrazić motoryzację bez tej włoskiej marki. Marki, która przez cały czas istnienia korzystała tylko z dwóch konstrukcji silnika V12. Pierwsza z nich przetrwała aż 46 lat. Jak to więc było ze sztandarowym silnikiem z Sant’Agata Bolognese?

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Wszystko o silniku 1.6 TDI. Czy godnie zastąpił kultowe 1.9 TDI?
Wszystko o silniku

Wszystko o silniku 1.6 TDI. Czy godnie zastąpił kultowe 1.9 TDI?

Auta z silnikiem 1.6 TDI to jedne z popularniejszych opcji na rynku wtórnym. Czy następca 1.9 TDI to udana konstrukcja? Jakich problemów trzeba się spodziewać? No i co z aferą spalinową?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Opel Astra V - najwięcej problemów stwarza elektronika
Co warto kupić

Opel Astra V - najwięcej problemów stwarza elektronika

Opel Astra V jest całkiem ładny, a przy tym okazuje się nowoczesny. Warto podkreślić, że firma ograniczyła listę dostępnych wariantów nadwoziowych do 5-drzwiowego hatchbacka i kombi, a występujące w tych samych latach inne wersje (np. sedan) oparte są jeszcze na poprzedniej generacji modelu. Większości klientów to jednak nie przeszkadza, bo praktycznie cały rynek kompaktów to kombi i 5d.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Uszkodzony silnik - naprawiać czy wymieniać?
Eksploatacja

Uszkodzony silnik - naprawiać czy wymieniać?

Wady materiałowe, poważne awarie czy wreszcie zużycie wynikające z wieku i przebiegu. Gdy silnik mówi "dość", jedno jest pewne – czekają nas poważne wydatki! Jak im zapobiec i kiedy warto zastąpić go nową jednostką, a kiedy naprawiać? Odpowiedź rzadko jest jednoznaczna, coraz częściej jednak kierowcy rezygnują z naprawy, gdyż ta... przekracza wartość auta.

Czy warto inwestować w LPG? Opłaca się jeździć, ale czy opłaca się montować?
Eksploatacja

Czy warto inwestować w LPG? Opłaca się jeździć, ale czy opłaca się montować?

Dość szybko ubywa zarejestrowanych w Polsce samochodów jeżdżących na LPG, jednak wciąż jest ich ponad 2,5 mln. Polscy kierowcy zużywają rekordowe ilości autogazu, od lat nie maleje też liczba stacji, gdzie można zatankować to paliwo. Boom w warsztatach montujących instalacje gazowe jest już jednak przeszłością, kierowcy boją się problemów technicznych, odstraszają też ich koszty inwestycji. A może warto się przełamać i zainwestować w tanią jazdę na gazie?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Które silniki BMW są najlepsze?
Co warto kupić

Które silniki BMW są najlepsze?

Samochody BMW dają dużo przyjemności z jazdy pod wieloma względami – także napędu. A to, że inżynierowie BMW potrafią budować efektywne jednostki, wiadomo nie od dziś. Podpowiadamy, które z nich są warte uwagi.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Co psuje się we współczesnych silnikach?
Eksploatacja

Co psuje się we współczesnych silnikach?

Ciągła pogoń za optymalizacją produkcji i cięcia kosztów dają dziś fatalny skutek. Silniki psują się coraz częściej, a ich trwałość jest niższa niż np. motorów oferowanych jeszcze kilkanaście lat temu.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
19 złych nawyków, które mogą zabić twoje auto
Eksploatacja

19 złych nawyków, które mogą zabić twoje auto

Co nie zabije to wzmocni?! Być może, ale na pewno nie w przypadku samochodów. Wiele pozornie niewinnych zaniedbań potrafi znacząco skrócić życie pojazdu. Chociaż nie nastąpi to natychmiast, to ciągłe testowanie wytrzymałości auta sprawia, że pojawiają się awarie, które w dłuższym czasie kończą się wydatkami przewyższającymi jego wartość. Efekt? Mnóstwo samochodów trafia na złom nie dlatego, że brały udział w wypadku, lecz dlatego, że nie opłacało się ich już naprawiać. A wystarczy stosować się do zaleceń producenta i zachować zdrowy rozsądek, aby auto mogło służyć przez wiele lat.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Nie zawsze wystarczy przekręcić kluczyk. Najdziwniejsze sposoby uruchamiania silnika
Eksploatacja

Nie zawsze wystarczy przekręcić kluczyk. Najdziwniejsze sposoby uruchamiania silnika

We współczesnych autach uruchomienie silnika to łatwizna – wystarczy nacisnąć przycisk albo przekręcić kluczyk i silnik pracuje. Nie zawsze tak jednak było, nawet dziś można spotkać silniki, które "zapala się" zupełnie inaczej. Odpalenie "od strzału" można czasem brać dosłownie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim
Wszystko o silniku

Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim

Mały silnik z turbo i z kilkoma skomplikowanymi rozwiązaniami może budzić obawy. Zwłaszcza gdy ma oznaczenie "TSI". Jednak uspokajamy: silnik 1.5 TSI to całkiem udana konstrukcja.

Jak dbać o współczesnego diesla, żeby zmniejszyć ryzyko awarii?
Eksploatacja

Jak dbać o współczesnego diesla, żeby zmniejszyć ryzyko awarii?

Dzisiejsze silniki Diesla niemal w niczym nie przypominają tych sprzed lat – to inżynieryjne dzieła sztuki, naszpikowane m.in. technologią obniżającą emisję szkodliwych związków. Są więc "czyste", względnie ciche i nadal potrafią mało palić. Druga strona medalu jest taka, że ze względu właśnie na ową skomplikowaną budowę silnik Diesla jest wymagający – oto kwestie, o których musisz pamiętać, by nie dołączyć do coraz liczniejszego chóru osób powtarzających, że "diesla nigdy więcej!"

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego
Używane

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Skoda Octavia od wielu lat zajmuje miejsce w czołowej dziesiątce aut cieszących się największym zainteresowaniem na rynku. Czy rzeczywiście to dobry samochód – praktyczny, tani w eksploatacji, solidny i trwały?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Straż Graniczna miała wątpliwości co do silnika Mercedesa. Okazały się słuszne
Aktualności

Straż Graniczna miała wątpliwości co do silnika Mercedesa. Okazały się słuszne

Mercedes, który trafił do odprawy granicznej, już podczas oględzin wzbudził niepokój funkcjonariuszy. Wątpliwości pograniczników okazały się w pełni uzasadnione.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dlaczego nie wymieniać oleju tak, jak radzą producenci aut
Eksploatacja

Dlaczego nie wymieniać oleju tak, jak radzą producenci aut

Albo doraźne oszczędności finansowe przez pierwsze tysiące kilometrów oraz pozorne korzyści dla środowiska, albo trwały i niezawodny silnik samochodu — oto alternatywa związana z częstszą lub rzadszą wymianą oleju w silniku. Komu tak naprawdę służą wydłużone interwały serwisowe?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Silniki serii Prince. Większość mechaników radzi omijać ten napęd
Wszystko o silniku

Silniki serii Prince. Większość mechaników radzi omijać ten napęd

Godny następca tronu czy rozkapryszony młodzieniec goniący za poklaskiem? Silniki serii Prince to owoc francusko-niemieckiej współpracy. Na co dzień silniki serii Prince to ciekawe i wydajne źródło napędu, ale nieobce są mu też dość istotne, powtarzające się problemy. Większość mechaników radzi omijać silniki serii Prince. Czy mają rację?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.