• Narodowy Auto Test jest organizowany od 2005 r.
  • Pierwsza sensacja pojawia się już na 3. miejscu w zestawieniu najgorzej ocenianych marek
  • Słabo poszło też firmie premium, która wydawała się uwielbiana przez Polaków i pewnemu SUV-owi, który też miał się cieszyć podobnym uznaniem
  • Partnerem komercyjnym badania Narodowy Auto Test jest Volkswagen Financial Services

To przeciwieństwo naszego rankingu najlepiej ocenianych marek i modeli. W ramach Narodowego Auto Testu poprosiliśmy polskich kierowców o ocenę własnych samochodów. Odpowiedziało nam aż 37 tys. osób, a wyniki poznasz tutaj:

Przeczytaj także: Te auta polscy kierowcy oceniają najlepiej. Ranking Auto Świata

To działa jednak w obie strony. Jeśli przeczytamy to zestawienie od końca, wyjdzie nam ranking najgorzej ocenianych modeli.

Modele i marki uszeregowaliśmy według wskaźnika zadowolenia: im niższy, tym wyższe miejsce w tym niechlubnym zestawieniu. Z kolei cechy poszczególnych marek i modeli — np. silnik, zawieszenie, jakość, przestronność czy komfort jazdy — respondenci Narodowego Auto Testu oceniali w skali od 1 do 5. Im niższa ocena, tym "lepsza" pozycja.

Przeczytaj także: Szef marki Volkswagen w Polsce. "Bardzo wielu osób nie stać już na nowe auto"

Aby wyniki były jak najbardziej reprezentatywne, nie braliśmy pod uwagę marek i modeli, dla których wypełniono mniej niż, odpowiednio, 100 i 50 ankiet. No to zobaczmy, czego nie lubimy. Albo co lubimy najmniej.

Ranking Auto Świata: najniżej oceniane marki aut

No to prosto z mostu. Pierwsza dziesiątka najniżej ocenianych marek aut przez 37 tys. respondentów Narodowego Auto Testu wygląda następująco: