Audi A4 Allroad quattro offroadowy charakter zawdzięcza masywnemu stylowi, który uzyskano dzięki: wydatnym nadkolom wykończonym plastikowymi nakładkami, osłonom pod zderzakami oraz podwyższonemu zawieszeniu – w zależności od wybranych opon prześwit zwiększył się w stosunku do standardowego A4 o 2,4 - 3,4 cm. Oczywiście, standardem w każdej odmianie jest napęd na wszystkie koła.

Do napędu Audi A4 Allroad przewidziano na początek dwa silniki – doładowanego benzyniaka o mocy 252 KM lub turbodiesla, generującego 190 KM. W późniejszym czasie gama powiększy się o słabsze diesle 2.0 oraz o wersję 3.0 TDI. Testowy egzemplarz miał pod maską topowego benzyniaka. Dzięki niemu auto już od startu okazuje się dynamiczne. Ani przez chwilę nie wyczuwa się niedostatku koni mechanicznych.

Audi A4 Allroad - to nam się podoba

Wysoka jakość wykończenia, bogate wyposażenie seryjne, dynamiczne osiągi, bardzo dobre prowadzenie, przestronne wnętrze, pojemny bagażnik, atrakcyjna stylistyka nadwozia.

Audi A4 Allroad - to nam się nie podoba

Początkowo tylko dwa silniki do wyboru, wysoka cena. Kompromisy nie dają pełni satysfakcji, dlatego trzeba się pogodzić z tym, że samochód nie zachwyca własnościami terenowymi.

Audi A4 Allroad - naszym zdaniem: udane połączenie

Audi A4 Allroad świetnie się prezentuje, a do tego bardzo dobrze się je prowadzi. Niestety, przyjemność jazdy tym modelem okazuje się droga.

Audi A4 Allroad quattro 2.0 TFSI - dane techniczne

Silnik t. benz. R4
Pojemność 1984 cm3
Moc 252 KM przy 5000 obr./min.
Maks. moment obr. 370 Nm przy 1600 obr./min.
Napęd/skrzynia biegów 4x4/automat. 7b
Dł./szer./wys. 4750/1842/1493 mm mm
Bagażnik 505-1510 l
Prędkośc maks. 246 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,1 s
Spalanie wg. producenta 6,4 l/100 km
Cena 197 200 zł