Auto Świat Testy Audi A5 cabrio 2.0 TFSI quattro - perfekcyjnie rozwiewa czuprynę

Audi A5 cabrio 2.0 TFSI quattro - perfekcyjnie rozwiewa czuprynę

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Są kabriolety, które tak mocno targają włosy, że przed jazdą nie warto ich układać. Ale są też takie, które z szacunkiem podchodzą do fryzury i gustownie dopełniają strój kierowcy.

Audi A5 cabrio 2.0 TFSI quattro
Zobacz galerię (12)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Audi A5 cabrio 2.0 TFSI quattro

Wiem, że hiperpoprawność Audi może irytować. Bezwzględnie perfekcyjne podejście Niemców do spasowania elementów, doboru tworzyw wykończenia wnętrza czy grafiki treści wyświetlanych na superczytelnych ekranach jest po prostu nieludzkie, wręcz bezduszne. Owszem, samochód, w którym każdy element został do bólu przemyślany, zoptymalizowany pod kątem ergonomii i zaprojektowany w zgodzie z estetyką całości, może zawstydzać kierowcę, który podchodzi do życia na luzie. Tyle że płacąc za cabrio klasy średniej 335 000 zł, powinno się wymagać właśnie tego, co Audi dostarcza w A5.

Zacznę od detalu: windszot. Kiedy jest rozłożony, skutecznie ogranicza zawirowania powietrza. Łatwo się go rozkłada, składa i chowa w specjalnie wyprofilowanym schowku pod podłogą bagażnika. Tak proste, a jednak konkurencja miewa z tym trudności. Dowodów na to, że Audi dobrze przemyślało wygodę użytkowania, jest więcej. Pasy bezpieczeństwa podaje elektrycznie wysuwany „widelec”. Dach można składać i rozkładać podczas jazdy, nawet lekko ponad 50 km/h. Choć materiałowy, skutecznie izoluje od hałasu. Fotele za dopłatą dogrzewają ciało i kark. Oparcia kanapy składa się wygodnymi dźwigniami od strony bagażnika. Powstaje płaska podłoga o długości aż 1,75 m. Cabrio nie oznacza zatem rezygnacji z praktyczności na co dzień.

Audi A5 cabrio - fajne oznacza drogie

Dodatki, w które był wyposażony nasz testowy egzemplarz, kosztowały blisko 100 000 zł i wcale nie był to jeszcze „pełen wypas”. Jednak wszystko, co drogie, działa tu tak sprawnie, że nie chce się z tego rezygnować: system multimedialny, wirtualne zegary, ekran head-up, nagłośnienie Bang & Olufsen, matrycowe reflektory LED czy układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem nie pozostawiają nic do życzenia.

Auto nie miało jednak adaptacyjnego zawieszenia. Seryjne jest sportowo sztywne, ale cicho pracuje i nie męczy twardością. Do charakteru A5 cabrio mimo wszystko lepiej pasowałby układ ze zmienną sztywnością amortyzatorów i dla dobra komfortu warto też dwa razy zastanowić się przed wyborem aż 19-calowych kół.

A5 cabrio jest o ponad 200 kg cięższe od coupé, dlatego warto mieć pod maską zapas mocy. 252-konne TFSI najlepiej „smakuje” w trybie sportowym, wówczas też skrzynia i układ kierowniczy baczniej reagują na polecenia prowadzącego. Tyle że dynamiczna jazda oznacza spalanie ok. 12 l/100 km, no i też szybsze zepsucie fryzury.

Audi A5 cabrio - to nam się podoba

Posłuszne, precyzyjne prowadzenie, perfekcyjne wykonanie, przemyślane rozwiązania ułatwiające użytkowanie na co dzień.

Audi A5 cabrio - to nam się podoba

Wysoka cena bazowa i drogie opcje, odrobinę za silne wspomaganie układu kierowniczego. W Polsce powinno być więcej słonecznych dni.

Audi A5 cabrio - nasza ocena

Trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia do Audi A5 cabrio poza wysoką ceną. Ale za to dostaje się samochód dopracowany w najmniejszych szczegółach, zadziwiająco uniwersalny i bardzo stylowy.

Silnik: typ/cylindry/zaworyt.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa1984 cm3
Moc maksymalna252 KM/5000 obr./min.
Maks. moment. obrotowy370 Nm/1600 obr./min.
Skrzynia biegów/napędaut. dwusprzęgłowa 7b/4x4
Prędkość maksymlana250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h6,3 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h3,0 s (aut.)/3,9 s (aut.)
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h56 dB/66 dB/68 dB
Hamowanie ze 100 km/h35,1 m (zimne)/35,6 m (gorące)
Średnie spalanie testowe8,8 l/100 km
Pojemność bagażnika380 l
Długość/szerokość, wysokość4673/1846/1383 mm
Rozstaw osi2765 mm
Opony testowanego egz.255/35 R 19
Masa własna/ładowność1786 kg/424 kg
Średnica zawracania11,5/11,7 m (w lewo/w prawo)
Cena podst. testowanej wersji240 700 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna2 lata/12 lat
Przeglądy okresowewg. wskazań lub co 2 lata
Cena testowanego auta335 730 zł
Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków