BMW serii 5 (G30) jest w sprzedaży od lutego 2017 roku. Nasza testowa wersja 520d to prawdziwy high-tech na kołach – oprócz systemu zdalnego parkowania (obsługiwany z kluczyka) niektóre funkcje pokładowe (np. regulację głośności) obsługuje się gestami.
BMW 520d - nadwozie
Luxury Line – tak nazywa się wersja stylistyczna „piątki” (16 300 zł), w której skład wchodzą m.in.: aluminiowe skrzela oraz listwy przy oknach i na zderzakach, mniejsza sportowa kierownica, a także specjalna skórzana tapicerka. Całość uzupełniają szlachetna antracytowa podsufitka (1670 zł) i przeciwsłoneczne rolety (2600 zł). Monitor do obsługi urządzeń pokładowych i multimediów ma przekątną aż 8,8 cala. Mimo pakietu obsługi gestami (1100 zł) wybór odpowiedniej funkcji pokrętłem i przyciskami jest intuicyjny i nie stanowi problemu – tak powinna wyglądać nowoczesność!
BMW 520d - silnik
Od mocy (190 KM) ważniejszy jest moment obrotowy (400 Nm), który sprawia, że auto jeździ bardzo płynnie i przyjemnie. We wnętrzu bardziej słychać opony niż silnik, a 8-stopniowy „automat” działa bezszelestnie i szybko. Jednak spalanie w mieście 5,4 l/100 km można włożyć między bajki. Trzeba się liczyć z 7-8 litrami.
BMW 520d - prowadzenie
System xDrive dba o trakcję, a aktywne zawieszenie (5240 zł) i układ kierowniczy (5500 zł) – o bezpieczeństwo i frajdę z jazdy. Bez względu na warunki trzeba mocno się postarać (czyli jechać zdecydowanie za szybko), by to auto straciło stabilność.
BMW 520d - koszty
Podstawowa odmiana 520d xDrive kosztuje 229 300 zł. Pakiet Luxury Line ma cenę 16 354 zł, a suma innych opcji to 121 661 zł. Mercedes klasy E 220 d 4Matic (194 KM) – bezpośredni konkurent – jest o ponad 20 000 zł tańszy.
BMW 520d - to nam się podoba
Duża przyjemność z jazdy, cichy silnik, innowacyjne wyposażenie, łatwość obsługi.
BMW 520d - to nam się nie podoba
Znacząco wyższe spalanie miejskie niż deklaracje producenta, wysoka cena.
BMW 520d - naszym zdaniem
Z jednej strony: automatyczne parkowanie spoza auta, pakiet systemów wspomagania kierowcy i sterowanie gestami, z drugiej – przyjemnie rozwijający moc diesel, wsparty napędem 4x4 i aktywnym układem kierowniczym. „Piątka” nadal jest autem, które prowadzi się z dużą przyjemnością!
BMW 520d xDrive Luxury Line - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemnośc skokowa | 1995 cm3 |
Moc maksymalna | 190 KM/4000 obr./min. |
Maks. moment. obrotowy | 400 Nm/1750 obr./min. |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 8-biegowa/4x4 |
Prędkość maksymlana | 235 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,6 s |
Średnie spalanie producenta | 4,9 l/100 km |
Średnie spalanie testowe | 7,5 l/100 km |
Pojemność bagażnika | 530 l |
Długość/szerokość, wysokość | 4936/1868/1479 mm |
Rozstaw osi | 2975 mm |
Masa własna/ładowność | 1695 kg/705 kg |
Cena testowanej wersji | 350 961 zł |
Aluminiowe listwy uzupełniają czarne, fortepianowe wstawki
Niektóre funkcje pokładowe (np. regulację głośności) można obsługiwać się gestami.
Na monitorze jest wyświetlany obraz z kamer i... prognoza pogody.
Zamiast analogowych zegarów auto ma wyświetlacz.
Wygląd zegarów zależy od wybranego trybu jazdy.
Wygląd zegarów zależy od wybranego trybu jazdy.
Wygodne fotele z rozbudowaną regulacją.