To nie jest żadna nowość w motoryzacji, tak robi się od dawna i nawet na europejskim rynku znajdziecie na to wiele przykładów. Tak, nowe Mitsubishi ASX jest Renault Capturem. Poza paroma detalami – jak przód, kierownica, znaczki, inaczej podana moc (różnice 1-2 KM; brak różnic w osiągach) w zasadzie nie różni się, ma te same jednostki napędowe i skrzynie biegów, powstaje w tej samej fabryce i obydwa modele możecie kupić w polskich salonach, tyle że w różnych. Okazuje się jednak, że polityka obydwóch importerów jest inna i samochody są inaczej wyceniane – postanowiliśmy sprawdzić, o ile i dlaczego?
Mitsubishi ASX vs Renault Captur – tańsze i droższe
Najtańsze jest Renault Captur, które w podstawowej wersji TCe 90 Equilibre kupicie już za 85 500 zł. Cennik Mitsubishi ASX zaczyna się zaś od 99 900 zł za odmianę z tym samym litrowym silnikiem z turbo o pojemności 1.0 (Mitsubishi podaje jego moc na poziomie 91 KM) w wersji Invite + Style. Daje nam to różnice 14 400 zł, ale Renault Captur ma słabsze wyposażenie, a jego bardziej porównywalna wersja Techno kosztuje 94 300 zł, czyli o 5600 zł mniej (ich podstawowe elementy wyposażenia znajdziecie w kolejnym akapicie).
W Renault Captur spotkacie także wersję, które nie ma w cenniku Mitsubishi. Mowa tu o Renault Captur TCe 100 LPG (specyfikacja wyposażenia Equilibre), którą wyceniono na 89 500 zł. Warto zatrzymać się na niej przez chwilę, bo ma ona fabryczną instalację gazu LPG. Tego rozwiązania Mitsubishi w modelu ASX nie oferuje i to jedna z największych różnic między tymi modelami. Silnik jest ten sam co w podstawowej odmianie, ale na LPG ma o około 10 KM więcej. Dodajmy, że jest to instalacja w pełni zintegrowana np. z komputerem pokładowym auta.
Poza tym jednak wersje silnikowe pokrywają się niemal co do joty, ale ponownie Mitsubishi więcej każe sobie płacić za poszczególne silniki. I tak np. najtańszy Renault Captur z silnikiem 1.3 hybrid o mocy 140 KM (oznaczenie mild hybrid 140) to wydatek 104 800 zł, Mitsubishi ASX z tym samym silnikiem (producent podaje o 2 konie mniejszą moc) kosztuje zaś od 111 900 zł za wersję Invite + Style + Cold. To 7100 zł różnicy, chociaż oczywiście są też różnice w wyposażeniu.
Mitsubishi ASX — nie ma w ofercie skrzynie DCT
Kolejna różnica to brak skrzyni DCT (czyli dwusprzęgłówki produkcji Renault) w 138-konnym Mitsubishi ASX (miękka hybryda). Taka konfiguracja możliwa jest jedynie w przypadku Captura i dotyczy 140-konnej miękkiej hybrydy. W tym wypadku ceny rozpoczynają się od 111 800 zł za wersję mild hybrid 140 EDC w jedynej dostępnej specyfikacji techno.
Skrzynia biegów EDC występuje jednak w 158— i 160-konnych miękkich hybrydach u obydwu producentów (jest to ten sam silnik, tylko producenci różnie podają jego moc; podobnie zresztą, jak i w innych wersjach). W Renault jako mild hybrid 160 EDC tylko w wersji R.S. Line za 122 300 zł, a w Mitsubishi zaś jako 1.3 M Hybrid 7DCT 158 KM w odmianach Intense + Style + Cold za 128 990 zł oraz Instyle za 145 990 zł.
Różnice w cenie na korzyść Renault Captur dotyczą także topowej hybrydy (w Renault moc 145 KM; w Mitsubishi 143). Renault Captur E-Tech 145 full hybrid kosztuje 120 800 zł (Techno) lub 131 800 zł (E-Tech engineered). Ten sam układ napędowy w Mitsubishi ASX montowany w wersji 1.6 F Hybrid AT 143 KM, dostępny jest tylko jako Intense + Style + Cold + Navi za 141 990 zł i jest najdroższym z modeli obydwu producentów. Różnica w tym wypadku to aż 21 190 zł.
Mitsubishi ASX vs Renault Captur – podstawowe elementy wyposażenia:
Podstawowa wersja Captura o nazwie Equilibre (od 85 500 zł za TCe 90) ma na pokładzie m.in.:
- manualną klimatyzację
- system kontroli pasa ruchu
- system utrzymania pasa ruchu
- kierownicę obszytą ekologiczną skórą
- przednie światła full LED
- zestaw wskaźników i zegarów z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 4.2 cala
- komputer pokładowy z 7-calowym wyświetlaczem, bluetoothem, 2xUSB, Jack, Apple CarPlay i Android Auto
W Renault Captur Techno (od 94 300 zł za TCe 90) znajdziecie dodatkowo:
- automatyczną klimatyzację zamiast manualnej
- przednie i tylne czujniki parkowania
- kamerę cofania
- aluminiowe 17-calowe felgi
- elementy skóry ekologicznej w tapicerce siedzeń
- światła przednie full LED
- antena w kształcie płetwy rekina
- karta Renault Hands Free
- radioodtwarzacz DAB z 6 głośnikami
- mapa Europy w wersji podstawowej
- fotochromatyczne lusterko wsteczne
- wyświetlacz multifunkcyjny o przekątnej 7 cali na tablicy zegarów
W Ranault Captur R.S. line (od 122 300 zł za mild hybrid 160 EDC) znajdziecie także:
- przyciemniane szyby tylne i boczne
- dwukolorowe nadwozie
- 18-calowe alufelgi
- tapicerka R.S. line
- kierownica pokryta skórą
- pływająca konsola centralna ze skrzynią EDC
- system multi-sense
- Pakiet Signature R.S. Line
- indukcyjna ładowarka
W Renault Captur E-Tech engineered (od 131 800 zł za E-Tech 145 full hybrid):
- złoty badge E-Tech na klapie bagażnika
- oznakowanie E-Tech po bokach
- 18-calowe alufelgi
- logo E-Tech na skórzanej kierownicy
- szare przeszycia na tapicerce
Podstawowa wersja Mitsubishi ASX: to wyposażenie wersji Invite + Style (od 99 990 zł za 1.0 91 KM):
- przednie reflektory bi-LED
- czujnik zmierzchu
- kierownica pokryta ekologiczną skórą
- system ostrzegania o zmianie pasa ruchu
- asystent utrzymania pasa ruchu
- system rozpoznawania znaków drogowych
- system ograniczający skutki kolizji czołowych
- przednie i tylne czujniki parkowania
- kamera cofania
- tempomat
- komputer pokładowy z ekranem o przekątnej 7 cali (Android Auto i Apple Car Play)
- klasyczne zegary z kolorowym wyświetlaczem
- czujniki deszczu
- automatyczna klimatyzacja
- dostęp bezkluczykowy
- relingi dachowe
- przyciemniane tylne szyby
Mitsubishi ASX wybrane elementy wyposażenia wersji Invite + Style + Cold (od 111 990 zł za 1.3 M Hybrid 140 KM):
- podgrzewane fotele przednie
- podgrzewana kierownica
Mitsubishi ASX wybrane elementy Intense + Style + Cold (od 120 990 zł za 1.3 M Hybrid 140 KM):
- półskórzana tapicerka
- fotochromatyczne lusterko wsteczne
- ambientowe oświetlenie kabiny
- system monitorowania martwego pola
- tempomat adaptacyjny
- elektryczny hamulec postojowy z funkcją auto hold
- wyświetlacz multifunkcyjny o przekątnej 7 cali na tablicy zegarów
Mitsubishi ASX wybrane elementy Intense + Style + Cold + Navi (od 124 990 zł za 1.3 M Hybrid 140 KM):
- cyfrowy zestaw zegarów o przekątnej 10,25 cala
- stacja multimedialna SDA z ekranem dotykowym o przekątnej 9,3 cala
- wbudowany system nawigacji
Mitsubishi ASX wybrane elementy Instyle (za 145 990 zł za 1.3 M Hybrid 7DCT 158 KM):
- elektrycznie otwierane okno dachowe (brak relingów)
- 18-calowe alufelgi
- skórzana tapicerka foteli
- elektrycznie regulowany fotel kierowcy
- regulacja odcinka lędźwiowego fotela kierowcy
- system centrowania na pasie ruchu
- system jazdy automatycznej poziom 1
- nagłośnienie Bose z subwooferem
- indukcyjna ładowarka telefonu
Mitsubishi ASX kontra Renault Captur – opcje
Wyposażenie opcjonalne to domena Renault Captur. Do tego modelu możecie dokupić m.in:
- dwukolorowe nadwozie za 1500 zł
- relingi dachowe za 800 zł
- 17-calowe alufelgi za 1800 zł
- 18-calowe alufelgi za 2300 zł
- szklany otwierany dach za 3000 zł (poza wersją podstawową)
- lakiery metalizowane i specjalne – od 2200 zł
- tylne czujniki parkowania do podstawowej wersji za 1200 zł
- dojazdowe koło zapasowe za 700 zł (poza odmianą z LPG)
- podgrzewanie przednich foteli za 1000 zł
- indukcyjna ładowarka do smartfona za 600 zł
W Renault dostępne jest także wiele pakietów wyposażenia dodatkowego zwiększającego komfort i bezpieczeństwo jazdy. W Mitsubishi ASX lista dodatków jest bardzo skromna i znajdziecie na niej tylko:
- lakier metalizowany za 2500 zł
- lakier specjalny za 3000 zł
- lakier metalizowany plus czarny dach za 4000 zł
- lakier specjalny plus czarny dach za 4500 zł
Mitsubishi ASX kontra Renault Captur – naszym zdaniem
Jeśli wyznacznikiem zakupu tych dwóch modeli ma być cena – lepiej zdecydować się na Renault Captur, bo zwyczajnie i to niezależnie od wersji jest tańszy. Do tego Renault Captur ma dwa dodatkowe plusy – przede wszystkim podstawowy silnik oferuje z fabrycznym gazem LPG, ma też dużo tańszą wersję z automatyczną dwusprzęgłową przekładnią (bo w 140-konnej opcji ma ją tylko Renault Captur). Plusem Renaulta jest także możliwość doposażenia go w dodatkowe wyposażenie.
Czytaj więcej o MITSUBISHI ASXMitsubishi ASX oferuje w tym wypadku tylko lakiery. Mitsubishi zyskuje jednak w momencie porównania samego wyposażenia bazowego, które jest nieco atrakcyjniejsze, jeśli więc zależy Wam na wyposażeniu, ta oferta nie będzie złym pomysłem. Przed zakupem warto odwiedzić też obydwa salony z jeszcze dwóch powodów – zniżki (kto da większe) oraz czas oczekiwania, może się bowiem okazać, że jeśli chcemy szybko, to wybór mocno się ogranicza.