- Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI
- Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDI
- Skoda Superb Combi 2.0 TDI
- Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI
- Ford Mondeo 2.0 TDCI, Hyundai i40 1.7 CRDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI - dane techniczne
- Ford Mondeo 2.0 TDCI, Hyundai i40 1.7 CRDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI - wyniki pomiarów drogowych
- Ford Mondeo 2.0 TDCI, Hyundai i40 1.7 CRDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI - wymiary kabin
- Ford Mondeo 2.0 TDCI, Hyundai i40 1.7 CRDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI - wyposażenie
- Ford Mondeo 2.0 TDCI, Hyundai i40 1.7 CRDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI - cena, utrata wartości, gwarancja, przeglądy
- Ford Mondeo 2.0 TDCI, Hyundai i40 1.7 CRDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI - spalanie fabryczne kontra testowe zużycie paliwa
- Ford Mondeo 2.0 TDCI, Hyundai i40 1.7 CRDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI - procentowa różnica między spalaniem testowym a katalogowym zużyciem paliwa
- Ford Mondeo 2.0 TDCI, Hyundai i40 1.7 CRDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI - punkty i klasyfikacja
- Ford Mondeo 2.0 TDCI, Hyundai i40 1.7 CRDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI - podsumowanie i żółta kartka dla koncernu Volkswagena
Samochody typu kombi nie mają dziś łatwego życia. Producenci prześcigają się w zaskakiwaniu przeróżnymi mieszańcami, mającymi łączyć pożądane cechy z różnych klas. Na szczęście dla kombiaków powstają przy tym wynalazki, które po części przeczą swej funkcji. A to „terenówki” z przednim napędem, a to vany tak małe, że trudno do nich zapakować rodzinę. Ewentualnie czterodrzwiowe limuzyny udające coupé, w których nie da się wysiedzieć na tylnej kanapie, bo trzeba by było podróżować z pochyloną głową.
Między innymi dlatego warto przypominać, jakim dobrodziejstwem jest duże, komfortowe, pakowne, rodzinne kombi. Wszyscy pretendenci do najwyższego podium spełniają te kryteria stawiane wszechstronnym, wygodnym, dużym pojazdom rodzinnym. Tyle że nasza redakcyjna lupa bez trudu pozwoliła wychwycić szczegóły, które odróżniają prezentowane samochody.
Gdy stawka zawodników jest dystyngowana, nie chodzi o typowanie na zasadzie „dobry-zły”. To porównanie jest po to, żeby ocenić właściwości jezdne, przestronność, ergonomię i wyciszenie kabin, dynamikę silników, doskonałość układów jezdnych i hamulcowych, a na koniec – oszacować, w salonie której marki najlepiej wydamy pieniądze.
Niestety, dwa auta w teście mają pod maskami silniki 2.0 TDI. Nie wiadomo, czy akurat te egzemplarze wyposażono w nieetyczne oprogramowanie, które jest obecnie powodem ogromnych kłopotów Volkswagena. Jeśli jednak odpowiedź byłaby twierdząca, to entuzjazm klientów, szturmujących dotąd salony VW i Skody, zapewne szybko zniknie.
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI
Ten Ford sprawia imponujące wrażenie! Ze swymi 4,87 m długości o 10 cm przerasta Passata. Ale nie do końca przekłada się to na obszerność wnętrza. Z przodu Mondeo znakomicie trzyma fason w tej konkurencji, ale z tyłu Passat, a tym bardziej Skoda, są znacznie obszerniejsze.
Napęd Mondeo ma predyspozycje do spokojnej, płynnej jazdy na trasie
Poza tym mimo swej wielkości Ford ma najmniejszy bagażnik – od 525 do 1630 l. Patrząc z boku na to ogromne auto, naprawdę trudno w to uwierzyć i domyślić się, gdzie projektanci Forda zmarnowali tyle miejsca. Powodów do zmartwień z pewnością nie przysporzy ładowność: 582 kg to najwięcej w porównaniu.
Całkiem przyzwoity jest też dwulitrowy diesel o mocy 150 KM, który pracuje z wysoką kulturą i nie jest też głośny. Tak jak VW i Skoda, także Ford ma elektronicznie sterowane amortyzatory, ale tylko w trybie Sport jeździ tak przyjemnie zwinnie, jakbyśmy tego oczekiwali. Po wyrównaniu poziomu wyposażenia z rywalami Mondeo ceną dogoniło kosztownego Passata. Taka sytuacja.
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI - plusy: Szykowne kombi o imponującej prezencji, udany układ jezdny, bardzo skuteczne hamulce, wystarczające osiągi.
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI - minusy: W odniesieniu do wielkości samochodu przeciętna przestronność na tylnej kanapie, bagażnik najmniejszy w porównaniu.
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDI
Hyundai i40 doczekał się nowego makijażu – grill kojarzy nam się teraz trochę z Audi, a całość sprawia wrażenie wszechogarniającej dynamiki. W kwestii przestrzeni we wnętrzu niby nie jest źle, ale... Passat, a przede wszystkim Superb, oferują z tyłu znacznie więcej miejsca.
Silnik ma tylko 1,7 litra pojemności i to wyczuwa się podczas jazdy
Jako jedyny w porównaniu Hyundai ma regulowane oparcie tylnej kanapy, także bagażnik auta nie daje powodów do narzekania, gdyż pomieści od 553 do 1719 litrów. Przyzwyczajenia wymaga manewrowanie tyłem, ze względu na bardzo kompleksowo wystylizowaną bryłę tej części nadwozia, z przesuniętymi do przodu słupkami i mocno pochyloną szybą.
Diesel o pojemności 1,7 litra i mocy 141 KM jest najmniejszy w porównaniu i to niestety się czuje – silnik czasem sprawia wrażenie nieco ospałego. A czułemu na nierówności, ciastowatemu układowi kierowniczemu i nie zawsze subtelnemu zawieszeniu brakuje szlifu. Natomiast w tym towarzystwie ogromnym atutem Hyundaia pozostaje 5-letnia gwarancja, która pozwala właścicielowi na komfortowy, spokojny sen.
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDI - plusy: i40 robi wrażenie dynamiczną stylistyką i kompletnym wyposażeniem z zakresu komfortu. Do tego 5-letnia gwarancja!
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDI - plusy: Hyundai na pewno nie jest złym autem, ale każdy z rywali w tym porównaniu robi coś lepiej niż i40. Silnikowi czasem brakuje wigoru.
Skoda Superb Combi 2.0 TDI
Superb może się podobać. To kombi to naprawdę klasa! To samo tyczy się klarownego, pozbawionego udziwnień kokpitu, którego obsługa jest bezproblemowa. Z oferowaną we wnętrzu przestrzenią Skoda ucieka daleko do przodu – obszerniej z tyłu nie jest w żadnym z konkurentów.
5,4 l/100 km: pełne życia dwulitrowe TDI jest bardzo oszczędne
Także przestrzeń bagażowa (od 660 do 1950 l) okazuje się największa w porównaniu, do tego bagażnik ma podwójną podłogę ze sprytniejszym mechanizmem jej przestawiania niż w Volkswagenie. Oczywiście, dostępne jest też zdalne otwieranie tylnej klapy. Minusy? Ze swoimi 491 kilogramami ładowności Superb zajmuje w tej kategorii ostatnie miejsce.
Jednak za typowe dla Skody detale auto można szybko polubić: parasolka w drzwiach, wyjmowana latarka w bagażniku czy skrobaczka do szronu. Dwulitrowe TDI jest z oczywistych względów takie samo jak w VW, a osiągi ma bardzo podobne. Okazało się jednak, że wyciszenie w Skodzie jest nieco gorsze. I tak jak VW, również Skoda ma adaptacyjne zawieszenie, tyle że w Passacie nieco delikatniej je zestrojono. Mówimy o niuansach, bo zasadniczo zawieszenie Skody zachowuje się tak, jak należy.
Skoda Superb Combi 2.0 TDI - plusy: Nowoczesny design, klarowny kokpit, zaskakująca przestronność, niskie spalanie, świetne właściwości jezdne.
Skoda Superb Combi 2.0 TDI - minusy: Cena bardzo bogato wyposażonej wersji L&K jest wysoka, a 491 kg ładowności nieco rozczarowuje w tak ogromnym samochodzie.
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI
A może jednak Passat? Różnice punktowe w przypadku Skody i VW są minimalne. Pod względem przestronności z tyłu na prowadzenie wysuwa się Superb, ale nie można przez to powiedzieć, że w Passacie jest ciasno. Do tego dochodzą bardzo staranne wykończenie i wzorowa ergonomia.
Diesel Passata jest cichszy, zawieszenie DCC – subtelniejsze niż w Skodzie
Także w przypadku bagażników Passat musi uznać wyższość Superba – 650-1780 l kontra 660-1950 l. Tak jak Skoda, VW ma również podwójną, regulowaną na wysokość podłogę bagażnika i zdalnie otwieraną tylną klapę, do tego ładowność niemieckiego auta jest o 40 kg wyższa.
Dwulitrowe TDI żywo reaguje na gaz i jedwabiście przy tym pracuje (jak w Skodzie), ale jest trochę cichsze. Wyposażony w adaptacyjne amortyzatory DCC i progresywny układ kierowniczy Passat jeździ poręczniej niż Superb i bardziej komfortowo resoruje nierówności. Układ DCC reaguje z większym wyczuciem, a różnice w prowadzeniu w trybie Sport i Comfort są wyraźniejsze.
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI - plusy: Nieprzesadnie duże, ale za to przestronne kombi o wysokim poziomie komfortu, ciche, oszczędne i dopracowane.
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI - minusy: Gdybyśmy musieli ponarzekać, to zażyczylibyśmy sobie bardziej wyważonych cen, gwarancja też mogłaby być dłuższa.
Ford Mondeo 2.0 TDCI, Hyundai i40 1.7 CRDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI - dane techniczne
Skoda | Volkswagen | Ford | Hyundai | |
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 | t.diesel/R4/16 | t.diesel/R4/16 | t.diesel/R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu | poprzecznie z przodu | poprzecznie z przodu | poprzecznie z przodu |
Zasilanie | common rail | common rail | common rail | common rail |
Pojemność skokowa (cm3) | 1968 | 1968 | 1997 | 1685 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 150/3500 | 150/3500 | 150/3750 | 141/4000 |
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) | 340/1750 | 340/1750 | 350/1750 | 340/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 218 | 218 | 210 | 200 |
Skrzynia biegów | man. 6 | man. 6 | man. 6 | man. 6 |
Napęd | przedni | przedni | przedni | przedni |
Hamulce (przód/tył) | tw/t | tw/t | tw/t | tw/t |
Pojemność bagażnika (l) | 660-1950 | 650-1780 | 525-1630 | 553-1719 |
Opony testowanego auta | 235/45 R 18 | 235/45 R 18 | 235/40 R 19 | 225/45 R 18 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 66 | 66 | 62 | 70 |
Emisja CO2 (g/km) | 106 | 107 | 117 | 120 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4856/1864/1477 | 4767/1832/1477 | 4867/1852/1501 | 4775/1815/1470 |
Ford Mondeo 2.0 TDCI, Hyundai i40 1.7 CRDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI - wyniki pomiarów drogowych
Superb | Passat | Mondeo | i40 | |
Przyspieszenie0-50 km/h | 3,5 s | 3,5 s | 3,5 s | 3,5 s |
0-100 km/h | 9,4 s | 9,4 s | 10,2 s | 10,4 s |
0-130 km/h | 15,9 s | 15,9 s | 17,6 s | 18,1 s |
Elastyczność60-100 km/h (4. bieg) | 7,3 s | 7,0 s | 8,4 s | 7,0 s |
80-120 km/h (6. bieg) | 14,3 s | 14,3 s | 16,2 s | 15,3 s |
Masa rzeczywista/ładowność | 1579/491 kg | 1540/530 kg | 1748/582 kg | 1621/509 kg |
Rozdział masy (przód/tył) | 58/42 proc. | 58/42 proc. | 59/41 proc. | 57/43 proc. |
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) | 11,5/11,8 m | 11,6/11,6 m | 11,8/11,8 m | 11,6/11,3 m |
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) | 35,0 m | 34,8 m | 34,7 m | 34,9 m |
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) | 35,9 m | 35,3 m | 34,6 m | 35,1 m |
Hałas w kabinieprzy 50 km/h | 57 dB (A) | 56 dB (A) | 57 dB (A) | 59 dB (A) |
przy 100 km/h | 65 dB (A) | 64 dB (A) | 65 dB (A) | 66 dB (A) |
przy 130 km/h | 69 dB (A) | 69 dB (A) | 69 dB (A) | 70 dB (A) |
Spalanie testowe | 5,4 l/100 km | 5,5 l/100 km | 6,1 l/100 km | 6,0 l/100 km |
Zasięg | 1220 km | 1200 km | 1010 km | 1160 km |
Ford Mondeo 2.0 TDCI, Hyundai i40 1.7 CRDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI - wymiary kabin
Superb | Passat | Mondeo | i40 | ||
Miejsce na nogi z przodu maks. | (mm) | 1180 | 1180 | 1150 | 1155 |
Szerokość wnętrza z przodu | (mm) | 1525 | 1530 | 1540 | 1500 |
Wysokość wnętrza z przodu maks. | (mm) | 1010 | 1010 | 1010 | 1005 |
Zakres regulacji fotela | (mm) | 255 | 225 | 260 | 215 |
Indeks miejsca na nogi z tyłu | (mm) | 830 | 805 | 760 | 790 |
Szerokość wnętrza z tyłu | (mm) | 1520 | 1520 | 1540 | 1465 |
Wysokość nad głową z tyłu | (mm) | 975 | 1010 | 950 | 965 |
Wysokość siedziska z tyłu | (mm) | 360 | 350 | 360 | 340 |
Ford Mondeo 2.0 TDCI, Hyundai i40 1.7 CRDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI - wyposażenie
Superb | Passat | Mondeo | i40 | |
Wersja | Combi 2.0 TDI Laurin & Klement | Variant 2.0 TDI Highline | Kombi 2.0 TDCi Titanium | Wagon 1.7 CRDi Premium |
Airbagi czołowe kierowcy/pasażera | S/S | S/S | S/S | S/S |
Boczne poduszki powietrzne | S | S | S | S |
Airbag kolanowy | S | N | S | S |
Kurtyny powietrzne | S | S | S | S |
System stabilizacji jazdy ESP | S | S | S | S |
Światła przeciwmgielne | S | S | S | S |
Reflektory ksenonowe lub LED | S (ksenonowe) | 3390 zł1) (LED) | 5500 zł4) (LED) | S (ksenonowe) |
Klimatyzacja man./aut. | N/S | N/S | N/S | N/S |
Elektrycznie sterowane szyby p/t/lusterka | S/S/S | S/S/S | S/S/S | S/S/S |
Zawieszenie adaptacyjne | S | 3950 zł | 7950 zł5) | N |
Radioodtwarzacz CD/USB | S/S | S/S | S/S | S/S |
Sterowanie radiem na kierownicy | S | S | S | S |
Bluetooth/kamera cofania | S/1600 zł | S/1660 zł | 1200/3400 zł | S/S |
Nawigacja/elektr. reg. fotel z pamięcią | S/S | 33901)/6410 zł | 7020/11 000 zł6) | S/S |
Tempomat/skórzana tapicerka | S/S | S/S | S/11 000 zł6) | S/S (z przodu wentylowana) |
Podgrzewane fotele przednie/tylne | S/S | S/1210 zł | S/900 zł | S/S |
Elektromechaniczny hamulec postojowy | S | S | S | S |
Ostrzeganie lub hamowanie przed przeszkodą | S | S | 900 zł | S |
Monitoring martwego pola/zmęczenia | S/S | 4830 zł2)/S | 7950 zł5)/S | N/N |
Asystent utrzymania pasa ruchu | S | 4830 zł2) | S | S |
Czujniki parkowania p+t/deszczu | S/S | S/S | 5500 zł4)/S | S/S |
Aluminiowe felgi/lakier metaliczny | S/2500 zł | S/2560 zł | S/2300 zł | S/2300 zł |
Ford Mondeo 2.0 TDCI, Hyundai i40 1.7 CRDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI - cena, utrata wartości, gwarancja, przeglądy
Superb | Passat | Mondeo | i40 | |
Cena podstawowa testowanej wersji | 138 400 zł | 131 890 zł | 117 700 zł | 129 900 zł |
Utrata wartości (po 3 latach i 90 tys. km) | 46,0 proc. | 47,4 proc. | 50,7 proc. | 50,7 proc. |
Gwarancja mechaniczna | 2 lata | 2 lata | 3 lata | 5 lat |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat | 12 lat | 12 lat | 12 lat |
Przeglądy | wg wskazań | wg wskazań | co 30 tys. km | co 30 tys. km |
Cena po doposażeniu | 140 000 zł | 158 740 zł3) | 162 870 zł7) | 129 900 zł |
Brakujące, wybrane elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji silnikowej tak, aby wyrównać poziom wyposażenia porównywanych samochodów – cena po doposażeniu to cena punktowana; 1)pakiet; 2)pakiet; 3)cena obejmuje 18-calowe felgi za 3480 zł i progresywne wspomaganie układu kierowniczego za 1650 zł; 4)pakiet; 5)zawiera: inteligentny tempomat, monitorowanie martwego pola, czujniki parkowania, elektryczne fotele z pamięcią; 6)pakiet; 7)cena obejmuje 19-calowe felgi za 7300 zł.
Ford Mondeo 2.0 TDCI, Hyundai i40 1.7 CRDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI - spalanie fabryczne kontra testowe zużycie paliwa
Ford Mondeo 2.0 TDCI, Hyundai i40 1.7 CRDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI - procentowa różnica między spalaniem testowym a katalogowym zużyciem paliwa
Ford Mondeo 2.0 TDCI, Hyundai i40 1.7 CRDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI - punkty i klasyfikacja
Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.
Nadwozie | Maks. pkt. | Superb | Passat | Mondeo | i40 | |
Przestronność z przodu | 40 | 37 | 36 | 37 | 34 | |
Przestronność z tyłu | 30 | 28 | 27 | 25 | 25 | |
Pojemność bagażnika | 25 | 25 | 25 | 19 | 20 | |
Ładowność | 15 | 9 | 11 | 13 | 10 | |
Widoczność | 20 | 18 | 18 | 17 | 16 | |
Fotele, pozycja kierowcy | 30 | 27 | 28 | 25 | 26 | |
Ergonomia obsługi | 20 | 19 | 19 | 18 | 19 | |
Jakość wykończenia | 20 | 19 | 19 | 18 | 17 | |
Suma punktów | 200 | 182 | 183 | 172 | 167 | |
Napęd i zawieszenie | Maks. pkt. | Superb | Passat | Mondeo | i40 | |
Przyspieszenie | 25 | 12 | 12 | 10 | 10 | |
Elastyczność | 25 | 16 | 16 | 14 | 16 | |
Poziom hałasu | 15 | 13 | 14 | 13 | 12 | |
Skrzynia biegów | 15 | 14 | 14 | 14 | 13 | |
Zachowanie na drodze | 30 | 27 | 28 | 27 | 25 | |
Komfort jazdy | 30 | 28 | 29 | 27 | 25 | |
Układ kierowniczy | 15 | 14 | 15 | 14 | 12 | |
Średnica zawracania | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
Skuteczność hamulców | 40 | 34 | 35 | 36 | 35 | |
Suma punktów | 200 | 162 | 167 | 159 | 152 | |
Koszty | Maks. pkt. | Superb | Passat | Mondeo | i40 | |
Cena po doposażeniu | 50 | 34 | 28 | 27 | 36 | |
Utrata wartości* | 15 | 8 | 7 | 6 | 6 | |
Zużycie paliwa | 30 | 27 | 27 | 25 | 25 | |
Wyposażenie – komfort | 30 | 28 | 28 | 28 | 28 | |
Wyp. – bezpieczeństwo | 30 | 26 | 25 | 26 | 21 | |
Ubezpieczenia | 10 | 10 | 8 | 8 | 9 | |
Gwarancja | 15 | 8 | 8 | 10 | 14 | |
Przeglądy | 20 | 13 | 13 | 20 | 20 | |
Suma punktów | 200 | 154 | 144 | 150 | 159 | |
Wynik końcowy | 600 | 498 | 494 | 481 | 478 | |
Miejsce w teście | 1. | 2. | 3. | 4. |
Ford Mondeo 2.0 TDCI, Hyundai i40 1.7 CRDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI - podsumowanie i żółta kartka dla koncernu Volkswagena
Podsumowanie dedykujemy koncernowi VW, w którego autach wykryto nieuczciwe oprogramowanie, zaniżające emisję spalin podczas testu homologacyjnego. To nieetyczne i obrzydliwe. Nie możemy odjąć Wam za to punktów, ale... Nie róbcie tego więcej.
Jak zwykle, zapraszamy do komentowania. Najciekawsze komentarze mogą liczyć na odpowiedzi redakcji w dedykowanym artykule. Chcecie być cytowani? Piszcie!
Galeria zdjęć
Ford Mondeo 2.0 TDCI, Hyundai i40 1.7 CRDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI - czy znajdzie się ktoś, kto nie chciałby wyjechać na rodzinne wakacje jednym z tych wielkich kombi? W teście sprawdzamy: osiągi, spalanie, wymiary kabin, skuteczność hamulców, a także prowadzenie, komfort foteli i zawieszenia, zachowanie na drodze, wyposażenie, utratę wartości - i wiele innych czynników, które pomogą Wam wybrać najlepsze auto dla siebie!
Ford Mondeo 2.0 TDCI w wersji kombi z silnikiem Diesla o mocy 150 KM w naszym teście spaliło o 36 procent paliwa więcej, niż obiecuje w katalogu producent. Za moment przekonacie się, że to wcale nie jest drastycznie zły wynik jak na dzisiejsze samochody.
Kokpit nowego Forda Mondeo 2.0 TDCI może się podobać. Jedyne, czym przypomina poprzednika, to wielkość - kabina z przodu jest ogromna, auto długie i szerokie - takie też sprawia wrażenie z pozycji kierującego. Na szczęście po przełączeniu amortyzatorów w tryb sportowy o jakiejkolwiek ociężałości podczas jazdy nie ma mowy.
Zestaw nawigacji satelitarnej, firmowany przez Sony, kosztuje w Fordzie 7890 zł i gwarantuje miłe doznania akustyczne
Na tylnej kanapie Forda Mondeo kombi 2.0 TDCI na pewno nie jest ciasno, ale... Skoda i Volkswagen przewyższają Forda przestronnością na tylnej kanapie.
Ford Mondeo 2.0 TDCI w wersji kombi ma najmniejszy w porównaniu bagażnik (525-1630 litrów). Podobnie, jak w przypadku przestronności tylnej kanapy, nie oznacza to wcale, że kufer Forda jest mały.
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDI ma moc 141 KM. Co prawda przyspieszenie przez biegi i elastyczność na 4. i 6. biegu wypadają nieźle (patrz tabele w porównaniu), ale podczas ruszania diesel Hyundaia potrzebuje chwili, by złapać solidny oddech. Najmniejsza pojemność silnika niestety nie przełożyła się na najniższe w porównaniu spalanie, które w dodatku okazało się wyższe od zapewnień producenta o 30 procent.
Styl - rzecz gustu, ale pod względem materiałów wykończeniowych Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDI wypada przyzwoicie. Kokpit jest najwęższy w porównaniu, a fotel ma najmniejszy zakres regulacji wzdłużnej (za to okazuje się wygodny).
i40: W wersji Premium nawigacja z 7-calowym monitorem jest w standardzie. Na pokładzie także kamera cofania i nagłośnienie Infinity
Tylna kanapa Hyundaia i40 Wagon 1.7 CRDI - więcej miejsca na nogi niż w Mondeo, ale kabina jest z tyłu najwęższa w porównaniu.
Bagażnik Hyundaia i40 Wagon 1.7 CRDI ma pojemność od 553 do 1719 litrów. To więcej niż w Fordzie, ale znacznie mniej, niż w Volkswagenie i Skodzie.
Skoda Superb 2.0 TDI z silnikiem o mocy 150 KM to dynamiczne i oszczędne auto. Spaliła najmniej w teście, ale mimo tego wypada odnotować, że spalanie testowe różniło się od fabrycznego o 35 procent.
Kokpit Skody Superb 2.0 TDI Kombi - mnóstwo miejsca, dobre tworzywa, prosta obsługa. Jeżeli ktoś dostrzega jakieś istotne wady tego mijesca kierowcy, niech pisze.
Superb: nawigacja Columbus z mapą Europy i usługą Map Care, DVD, 2 wejścia SD, USB, Aux-in, MP3, obsługa głosowa. Super!
Pod względem przestronności na tylnej kanapie Skoda Superb 2.0 TDI Kombi jest bezkonkurencyjna.
Czy to jest luk załadunkowy małego auta dostawczego? Nie, to bagażnik pięcioosobowej Skody Superb Kombi 2.0 TDI. Ma pojemność od 660 do 1950 litrów.
Nowy Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI o mocy 150 KM spalił w naszym teście zaledwie o jedną dziesiątą litra oleju napędowego więcej od Skody. W porównaniu z danymi katalogowymi Volkswagena, zużycie paliwa Passata okazało się wyższe o 34 procent.
Kokpit Passata 2.0 TDI - każdy Volkswagenista poczuje się tu jak u siebie w domu, Materiały, ergonomia, tworzywa, przestronność, komfort - wszystko z wysokiej półki.
Passat: nawigacja satelitarna Discover Media dostępna jest w atrakcyjnym pakiecie z zaawansowanymi reflektorami LED za 3390 zł
Bardzo dużo miejsca na tylnej kanapie Volkswagena Passata Varianta 2.0 TDI. Ale - w Superbie jest jeszcze więcej!
Przy komplecie pasażerów na pokładzie kufer Volkswagena Passata Varianta 2.0 TDI (650-1780) dzieli od bagażnika Skody Superb Kombi zaledwie 10 litrów. Po złożeniu kanapy różnica staje się już większa.
Ford Mondeo 2.0 TDCI, Hyundai i40 1.7 CRDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI - czy to są kombi Waszych marzeń? Jeżeli tak - polecajcie je swoim przyjaciołom. Jeżeli nie - polecajcie je... Innym :) Zapraszamy do lektury porównania, gdzie znajdziecie pełne wyniki testów drogowych, a także do komentowania artykułu.