B8 bazuje na BMW M850i xDrive – widać to po przednim zderzaku, na którym Alpina zamontowała swój typowy splitter wraz z umieszczonymi na nim literami z nazwą marki, aby pokazać dyskretnie, ale jednoznacznie, że nie mamy do czynienia ze „zwykłym” BMW. Rownież z tyłu elegancko dopasowany układ wydechowy zapewnia indywidualny styl modelowi i uwalnia przy tym charakterystyczny, choć powściągliwy dźwięk ośmiocylindrowego silnika. Ten ostatni, to podobnie jak w przypadku modelu XB7 jednostka widlasta o imponującej mocy 621 KM i z układem chłodzenia o zwiększonej wydajności, dzięki któremu da się utrzymać znośną temperaturę turbosprężarki typu twin-scroll.
Apina B8 Gran Coupe – precyzyjna kalibracja
Modyfikacje w silniku przyczyniły się do poprawy osiągów: chociaż BMW M8 Competition ma moc wyższą o 4 KM, to jednak już wyraźnie zostaje w tyle jeśli chodzi o maksymalny moment obrotowy. Alpina ma go aż 800 Nm, czyli 50 Nm więcej niż jej fabryczny odpowiednik. Dzięki temu łatwo dostrzec kierunek, w jakim chcieli podążać z tym modelem inżynierowie marki. Stworzyć perfekcyjne narzędzie do dostarczania jeszcze większej przyjemności niż ma to miejsce w M8. Maksymalny moment dostępny jest od 2000 obr./min, a układ czterech kół skrętnych i zawieszenie zostały dostrojone w taki sposób, by zapewniać lepszą stabilność i komfort podczas jazdy z wyższymi prędkościami. Adaptacyjne amortyzatory oferują dodatkowe dwa tryby pracy: Comfort+ i Sport+. A przednie rozpórki mają hydromocowania, które poprawiają komfort jazdy. Z kolei sztywniejsze mocowania wsporników amortyzatorów zapewniają większą stabilność pojazdu. Wzmocnione stabilizatory przedniej osi i sztywniejsze mocowania dolnych wahaczy poprawiają kontrolę nad pojazdem.
Warto zwrócić uwagę, że także układ napędowy na obydwie osie oraz 8-stopniowa skrzynia automatyczna ZF zyskały odmienne nastawy i oprogramowanie zaprojektowane przez inżynierów Alpiny. Wspomniany układ wydechowy również stworzono z myślą o tym modelu. Ma głębsze brzmienie, które może być aktywnie modyfikowane – jest delikatniejsze podczas jazdy w trybie Comfort i bardziej wyraziste w trybie Sport.
Same przyspieszenie do „setki” to 3,4 s, czyli o 0,2 s wolniej niż w przypadku M8 Competition, ale za to Alpina może pędzić z prędkością maksymalną dochodzącą do 324 km/h! Na każdym to zrobi wrażenie.
Apina B8 Gran Coupe – dopasowana do potrzeb
Podobnie jest z wrażeniami estetycznymi, bo firma oferuje szeroki wybór wyposażenia i jeszcze więcej opcji personalizacyjnych, wśród których są takie elementy jak np. kontroler iDrive i dźwignia zmiany biegów wykonane z kryształowego szkła, skórzana tapicerka Merino czy system nagłośnienia Harman Kardon.
Alpina B8 Gran Coupe dostępna jest w Polsce w cenie od 200 500 euro, czyli około 905 000 zł. Pierwszy zamówiony egzemplarz zostanie dostarczony klientowi na przełomie lipca i sierpnia.
Apina B8 Gran Coupe – naszym zdaniem
Jeśli szukasz eleganckiego i doskonałego sportowca na długie dystanse, w Alpinie zawsze znajdziesz to, czego szukasz. W klasie luksusowej B8 Gran Coupé stanowi teraz stylową alternatywę dla 4-drzwiowego AMG GT czy Audi RS 7.
Apina B8 Gran Coupe – dane techniczne
Silnik
|
V8, biturbo
|
Pojemność
|
4395 cm3
|
Moc maks.
|
621 KM przy 5500-6500/min
|
Maks. moment obr.
|
800 Nm przy 2000-5000/min
|
Napęd
|
4x4, 8-bieg. Skrzynia automatyczna
|
Dł./szer./wys.
|
5092/1932/1428 mm
|
Masa własna
|
2100 kg
|
0–100 km/h
|
3,4 s
|
V maks.
|
324 km/h
|
Śr. spalanie
|
11,9 l/100 km
|
Emisja CO2
|
270 g/km
|
Cena od
|
200 500 euro
|