• Testowany Citroen C5 Aircross ma pod maską doładowany, benzynowy silnik generujący 131 KM oraz 230 Nm
  • Samochód rozpędza się do setki po 10,3 s, ale subiektywnie ma się wrażenie, że jego dynamika jest lepsza
  • W topowej wersji Shine Pack Citroen C5 Aircross z bazowym benzyniakiem i automatyczną skrzynią kosztuje 163 tys. 300 zł, ale cena testowanego egzemplarza, z racji dodatkowego wyposażenia, wzrosła do 178 tys. zł

Citroën C5 Aircross to propozycja dla kierowców, którzy lubią podwyższone nadwozie, ułatwiające wsiadanie i poprawiające widoczność, a do tego potrzebują przestronnego i funkcjonalnego samochodu. W teście wersji po liftingu sprawdzamy, jak francuski model spełnia oczekiwania tego rodzaju.

Zmodernizowany Citroen C5 Aircross jest łatwo rozpoznawalny, bowiem w aucie zastosowano zupełnie inną atrapę chłodnicy oraz zderzaki i reflektory, a tylne światła zyskały efekt 3D. Nowe jest także wzornictwo aluminiowych felg. W testowanym egzemplarzu są one czarne, podobnie jak obudowy lusterek (standard). Takie wykończenie świetnie kontrastuje z perłowym białym lakierem (3700 zł).