Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi – Diesle w odwrocie. Czy na pewno?

Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi – Diesle w odwrocie. Czy na pewno?

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Nowoczesne diesle mają opinię awaryjnych i coraz częściej wypierane są przez równie oszczędne hybrydy. Na przykładzie i30 Wagona sprawdzamy, czy zakup rodzinnego kombi z dieslem ma sens.

Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi
Zobacz galerię (14)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi
  • Trzecia generacja Hyundaia i30 została w 2020 roku odświeżona .
  • Praktyczność wersji Wagon podkreślają kufer 602 l z otworem na narty.
  • Za i30 Wagona 1.6 CRDi/115 KM trzeba zapłacić (po rabacie 5000 zł) 84 100 zł.

Niskie zużycie paliwa oraz wysoki moment obrotowy dostępny od ok. 1500 obr./min, gwarantujący „dobrego kopa z dołu”, to główne zalety silników wysokoprężnych. Jednak coraz ostrzejsze normy emisji spalin sprawiły, że konstrukcja diesli stała się skomplikowana, a w konsekwencji droga i awaryjna. Oprócz rygorystycznych wymagań ekologicznych gwoździem do trumny była także afera z silnikami Diesla w Grupie Volkswagena. I choć część producentów w ostatnich latach przestała je oferować, to nadal wielu je ma. Czy opłaca się więc kupić nowe kompaktowe kombi z „kopciuchem”?

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski