Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Maserati Grecale – jeździliśmy włoskim konkurentem Porsche Macana

Maserati Grecale – jeździliśmy włoskim konkurentem Porsche Macana

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Maserati Grecale wkrótce dołączy do Levante – pierwszego SUV-a w historii włoskiej marki luksusowych samochodów o sportowym zacięciu. Mniejszy model jest naturalnym rywalem Porsche Macana. Mieliśmy okazję przejechać się zamaskowanym prototypem.

Maserati Grecale – jazda prototypem
Zobacz galerię (4)
Auto Bild
Maserati Grecale – jazda prototypem
  • Grecale startuje w preferowanym przez klientów segmencie SUV-ów klasy średniej
  • Zaawansowana technologia we wnętrzu z cyfrowym kokpitem i dużym centralnym ekranem dotykowym
  • Bardzo wygodny w trybach Comfort i GT, za to w trybie Sport budzi się w nim wyścigówka
  • Planowane trzy wersje napędowe – czterocylindrowiec, V6 i najmocniejsza wersja elektryczna
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Maserati, marka z trójzębem w logotypie, należy bezsprzecznie do wyjątkowych, a jej samochody są w równym stopniu szlachetne co ekskluzywne. Jednak także ona musi zarabiać pieniądze. Nic dziwnego, że postanowiła wejść na rynek średniej wielkości SUV-ów. Zwłaszcza że chrzest SUV-owy ma już za sobą – Maserati Levante jeździ od ponad pięciu lat po drogach, także polskich.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Maserati Grecale jest mniejsze od Levante, plasuje się w segmencie średnich SUV-ów, którą kierowcy i ich rodziny szczególnie polubili. Dlatego włoski producent wiele sobie po nim obiecuje. Auto ma 4,86 m długości i wygląda jak małe Levante, jednak technicznie jest bliżej spokrewnione z Alfą Romeo Stelvio. Dzięki temu udało się obniżyć koszty, ale szacujemy, że na ceny niższe niż 330 tys. zł (ok. 71 tys. euro) nie ma co liczyć. Będzie to jednak i tak najtańszy model w ofercie Maserati, a kto wie, może też najpopularniejszy?

Maserati Grecale - najnowocześniejszy model marki

Wnętrze Maserati Grecale jest znacznie bardziej zaawansowane technicznie niż jego firmowych braci. Cyfrowy kokpit, pośrodku olbrzymi zawinięty ekran dotykowy, za pośrednictwem którego obsługuje się wszystko, nawet 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów. Programami jazdy kierowca zarządza za pomocą małego pokrętła w prawym ramieniu kierownicy – Porsche się kłania. Mimo że Grecale jest o dobre 20 cm krótsze od Levante, jego wnętrze jest podobnie obszerne.

Przeczytaj też:

Podczas jazdy wyraźnie czujemy, że Maserati Grecale nie chce być twardą jak kamień wyścigówką. Po włączeniu raczej turystycznych trybów jazdy Comfort i GT SUV skutecznie neutralizuje nieprzyjemne wstrząsy. Dopiero w trybie Sport, w którym opcjonalne zawieszenie pneumatyczne obniża się o 15 mm, adaptacyjne amortyzatory dostarczają bezpośredniej informacji zwrotnej z drogi. Podczas gdy w trybach GT i Comfort Maserati nie wymaga zbyt wiele od niewprawnego kierowcy, a silnik pracuje cicho w zakresie średnich obrotów, o tyle w programie Sport zespół napędowy ochoczo zabiera się do dzieła, błyskawicznie reaguje na dodanie gazu i z zadziwiającą żwawością rozpędza 1,9-tonowego SUV-a. Przeniesienie napędu preferujące tył pozwala na lekkie drifty, dopóki do gry nie wkroczy ESP.

Oprócz pokazanego tu Maserati Grecale z 2-litrowym 4-cylindrowym silnikiem benzynowym w ofercie znajdzie się wersja z V6 biturbo i wariant elektryczny, prawdziwa błyskawica, o mocy ponad 600 KM, z 800-woltową instalacją i zasięgiem 500 km. To ostatnie brzmi szczególnie elektryzująco.

Maserati Grecale – naszym zdaniem

Nowy SUV Maserati to coś więcej niż Alfa Romeo Stelvio z trójzębem na masce. Niewiele mniej przestronne od Levante, a lżejsze od niego i nowocześniejsze, Grecale będzie stanowiło konkurencję nie tylko dla niego, lecz także dla takich modeli jak Porsche Macan i spółka.

Maserati Grecale na bazie Giorgio

Grecale skonstruowano na platformie Giorgio, która powstała w FCA (Fiat/Chrysler) w 2015 r. Pierwszym samochodem bazującym na niej była Alfa Romeo Giulia, a w 2016 r. dołączyło Stelvio. Korzysta z niej także nowy Jeep Grand Cherokee.

Maserati Grecale – dane

Silnikt.benz. R4
Pojemność skokowa1995 cm3
Moc300 KM przy 5750 obr./min
Maks. moment obrotowy450 Nm przy 2000 obr./min
Zawieszenie kółniezależne, pneumatyczne
Opony235/55 R 19
Napęd/skrzynia biegów4x4/aut. 8b
Rozdział napędu przód:tył0:100-50:50
Długość/szerokość/wysokość4846/1948/1670 mm
Rozstaw osi2901 mm
Średnica zawracania12,6 m
Prześwit167-232 mm
Pojemność bagażnika535-1625 l
Masa własna1870 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h5,6 s
Prędkość maksymalna240 km/h
Cena (szacowana)od ok. 330 000 zł
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska
Powiązane tematy: