• Grecale startuje w preferowanym przez klientów segmencie SUV-ów klasy średniej
  • Zaawansowana technologia we wnętrzu z cyfrowym kokpitem i dużym centralnym ekranem dotykowym
  • Bardzo wygodny w trybach Comfort i GT, za to w trybie Sport budzi się w nim wyścigówka
  • Planowane trzy wersje napędowe – czterocylindrowiec, V6 i najmocniejsza wersja elektryczna
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Maserati, marka z trójzębem w logotypie, należy bezsprzecznie do wyjątkowych, a jej samochody są w równym stopniu szlachetne co ekskluzywne. Jednak także ona musi zarabiać pieniądze. Nic dziwnego, że postanowiła wejść na rynek średniej wielkości SUV-ów. Zwłaszcza że chrzest SUV-owy ma już za sobą – Maserati Levante jeździ od ponad pięciu lat po drogach, także polskich.

Maserati Grecale jest mniejsze od Levante, plasuje się w segmencie średnich SUV-ów, którą kierowcy i ich rodziny szczególnie polubili. Dlatego włoski producent wiele sobie po nim obiecuje. Auto ma 4,86 m długości i wygląda jak małe Levante, jednak technicznie jest bliżej spokrewnione z Alfą Romeo Stelvio. Dzięki temu udało się obniżyć koszty, ale szacujemy, że na ceny niższe niż 330 tys. zł (ok. 71 tys. euro) nie ma co liczyć. Będzie to jednak i tak najtańszy model w ofercie Maserati, a kto wie, może też najpopularniejszy?

Maserati Grecale - najnowocześniejszy model marki

Wnętrze Maserati Grecale jest znacznie bardziej zaawansowane technicznie niż jego firmowych braci. Cyfrowy kokpit, pośrodku olbrzymi zawinięty ekran dotykowy, za pośrednictwem którego obsługuje się wszystko, nawet 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów. Programami jazdy kierowca zarządza za pomocą małego pokrętła w prawym ramieniu kierownicy – Porsche się kłania. Mimo że Grecale jest o dobre 20 cm krótsze od Levante, jego wnętrze jest podobnie obszerne.

Podczas jazdy wyraźnie czujemy, że Maserati Grecale nie chce być twardą jak kamień wyścigówką. Po włączeniu raczej turystycznych trybów jazdy Comfort i GT SUV skutecznie neutralizuje nieprzyjemne wstrząsy. Dopiero w trybie Sport, w którym opcjonalne zawieszenie pneumatyczne obniża się o 15 mm, adaptacyjne amortyzatory dostarczają bezpośredniej informacji zwrotnej z drogi. Podczas gdy w trybach GT i Comfort Maserati nie wymaga zbyt wiele od niewprawnego kierowcy, a silnik pracuje cicho w zakresie średnich obrotów, o tyle w programie Sport zespół napędowy ochoczo zabiera się do dzieła, błyskawicznie reaguje na dodanie gazu i z zadziwiającą żwawością rozpędza 1,9-tonowego SUV-a. Przeniesienie napędu preferujące tył pozwala na lekkie drifty, dopóki do gry nie wkroczy ESP.

Oprócz pokazanego tu Maserati Grecale z 2-litrowym 4-cylindrowym silnikiem benzynowym w ofercie znajdzie się wersja z V6 biturbo i wariant elektryczny, prawdziwa błyskawica, o mocy ponad 600 KM, z 800-woltową instalacją i zasięgiem 500 km. To ostatnie brzmi szczególnie elektryzująco.

Maserati Grecale – naszym zdaniem

Nowy SUV Maserati to coś więcej niż Alfa Romeo Stelvio z trójzębem na masce. Niewiele mniej przestronne od Levante, a lżejsze od niego i nowocześniejsze, Grecale będzie stanowiło konkurencję nie tylko dla niego, lecz także dla takich modeli jak Porsche Macan i spółka.

Maserati Grecale na bazie Giorgio

Grecale skonstruowano na platformie Giorgio, która powstała w FCA (Fiat/Chrysler) w 2015 r. Pierwszym samochodem bazującym na niej była Alfa Romeo Giulia, a w 2016 r. dołączyło Stelvio. Korzysta z niej także nowy Jeep Grand Cherokee.

Maserati Grecale – dane

Silnik t.benz. R4
Pojemność skokowa 1995 cm3
Moc 300 KM przy 5750 obr./min
Maks. moment obrotowy 450 Nm przy 2000 obr./min
Zawieszenie kół niezależne, pneumatyczne
Opony 235/55 R 19
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 8b
Rozdział napędu przód:tył 0:100-50:50
Długość/szerokość/wysokość 4846/1948/1670 mm
Rozstaw osi 2901 mm
Średnica zawracania 12,6 m
Prześwit 167-232 mm
Pojemność bagażnika 535-1625 l
Masa własna 1870 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,6 s
Prędkość maksymalna 240 km/h
Cena (szacowana) od ok. 330 000 zł