- Grecale startuje w preferowanym przez klientów segmencie SUV-ów klasy średniej
- Zaawansowana technologia we wnętrzu z cyfrowym kokpitem i dużym centralnym ekranem dotykowym
- Bardzo wygodny w trybach Comfort i GT, za to w trybie Sport budzi się w nim wyścigówka
- Planowane trzy wersje napędowe – czterocylindrowiec, V6 i najmocniejsza wersja elektryczna
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Maserati, marka z trójzębem w logotypie, należy bezsprzecznie do wyjątkowych, a jej samochody są w równym stopniu szlachetne co ekskluzywne. Jednak także ona musi zarabiać pieniądze. Nic dziwnego, że postanowiła wejść na rynek średniej wielkości SUV-ów. Zwłaszcza że chrzest SUV-owy ma już za sobą – Maserati Levante jeździ od ponad pięciu lat po drogach, także polskich.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoMaserati Grecale jest mniejsze od Levante, plasuje się w segmencie średnich SUV-ów, którą kierowcy i ich rodziny szczególnie polubili. Dlatego włoski producent wiele sobie po nim obiecuje. Auto ma 4,86 m długości i wygląda jak małe Levante, jednak technicznie jest bliżej spokrewnione z Alfą Romeo Stelvio. Dzięki temu udało się obniżyć koszty, ale szacujemy, że na ceny niższe niż 330 tys. zł (ok. 71 tys. euro) nie ma co liczyć. Będzie to jednak i tak najtańszy model w ofercie Maserati, a kto wie, może też najpopularniejszy?
Maserati Grecale - najnowocześniejszy model marki
Wnętrze Maserati Grecale jest znacznie bardziej zaawansowane technicznie niż jego firmowych braci. Cyfrowy kokpit, pośrodku olbrzymi zawinięty ekran dotykowy, za pośrednictwem którego obsługuje się wszystko, nawet 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów. Programami jazdy kierowca zarządza za pomocą małego pokrętła w prawym ramieniu kierownicy – Porsche się kłania. Mimo że Grecale jest o dobre 20 cm krótsze od Levante, jego wnętrze jest podobnie obszerne.
Przeczytaj też:
- Maserati Grecale – rywal Porsche Macana, ma kolejne opóźnienie
- Maserati Levante GT Hybrid – włoski SUV z miękką hybrydą
- Sprawdź internetową subskrypcję „Auto Świata”
Podczas jazdy wyraźnie czujemy, że Maserati Grecale nie chce być twardą jak kamień wyścigówką. Po włączeniu raczej turystycznych trybów jazdy Comfort i GT SUV skutecznie neutralizuje nieprzyjemne wstrząsy. Dopiero w trybie Sport, w którym opcjonalne zawieszenie pneumatyczne obniża się o 15 mm, adaptacyjne amortyzatory dostarczają bezpośredniej informacji zwrotnej z drogi. Podczas gdy w trybach GT i Comfort Maserati nie wymaga zbyt wiele od niewprawnego kierowcy, a silnik pracuje cicho w zakresie średnich obrotów, o tyle w programie Sport zespół napędowy ochoczo zabiera się do dzieła, błyskawicznie reaguje na dodanie gazu i z zadziwiającą żwawością rozpędza 1,9-tonowego SUV-a. Przeniesienie napędu preferujące tył pozwala na lekkie drifty, dopóki do gry nie wkroczy ESP.
Oprócz pokazanego tu Maserati Grecale z 2-litrowym 4-cylindrowym silnikiem benzynowym w ofercie znajdzie się wersja z V6 biturbo i wariant elektryczny, prawdziwa błyskawica, o mocy ponad 600 KM, z 800-woltową instalacją i zasięgiem 500 km. To ostatnie brzmi szczególnie elektryzująco.
Maserati Grecale – naszym zdaniem
Nowy SUV Maserati to coś więcej niż Alfa Romeo Stelvio z trójzębem na masce. Niewiele mniej przestronne od Levante, a lżejsze od niego i nowocześniejsze, Grecale będzie stanowiło konkurencję nie tylko dla niego, lecz także dla takich modeli jak Porsche Macan i spółka.
Maserati Grecale na bazie Giorgio
Grecale skonstruowano na platformie Giorgio, która powstała w FCA (Fiat/Chrysler) w 2015 r. Pierwszym samochodem bazującym na niej była Alfa Romeo Giulia, a w 2016 r. dołączyło Stelvio. Korzysta z niej także nowy Jeep Grand Cherokee.
Maserati Grecale – dane
Silnik | t.benz. R4 |
Pojemność skokowa | 1995 cm3 |
Moc | 300 KM przy 5750 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 450 Nm przy 2000 obr./min |
Zawieszenie kół | niezależne, pneumatyczne |
Opony | 235/55 R 19 |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/aut. 8b |
Rozdział napędu przód:tył | 0:100-50:50 |
Długość/szerokość/wysokość | 4846/1948/1670 mm |
Rozstaw osi | 2901 mm |
Średnica zawracania | 12,6 m |
Prześwit | 167-232 mm |
Pojemność bagażnika | 535-1625 l |
Masa własna | 1870 kg |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 5,6 s |
Prędkość maksymalna | 240 km/h |
Cena (szacowana) | od ok. 330 000 zł |
Galeria zdjęć
LED-owe reflektory są seryjne. Topowa wersja Trofeo otrzyma silnik V6 biturbo i dodatkowe efekty świetlne
Typowy dla marki, wygięty w łuk grill – nawet zamaskowane Grecale daje się poznać jako Maserati
W sportowym trybie jazdy bardzo dynamiczny, w trybach GT i Comfort wygodny, a w trybie off-roadowym opcjonalne zawieszenie pneumatyczne unosi auto o dodatkowe 30 mm
Cyfrowy kokpit plus przykryty jeszcze centralny ekran dotykowy