Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-G aut. – kusi stylem, angażuje prowadzeniem

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-G aut. – kusi stylem, angażuje prowadzeniem

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Mazda CX-30 zwraca uwagę odważnym wzornictwem, ale też świetną jakością wykonania. Jej wnętrze jest praktyczne, a prowadzenie sprawia dużo frajdy. W teście benzynowej wersji 2.0 z przednim napędem i „automatem” sprawdzamy, czy ma wady?

Mazda CX-30 2.0 aut.Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Mazda CX-30 zachwyca nie tylko stylistyką, ale i prowadzeniem
  • Wolnossący silnik 2.0 jest nieco ospały „z dołu”, ale potrafi być oszczędny

Panie, a ile kosztuje to cacko? – zostałem zagadnięty podczas tankowania przez pewnego kierowcę, który chodził wokół nowego kompaktowego SUV-a Mazdy i wyraźnie cmokał z podziwem. Szczerze powiedziawszy, nie wiedziałem, ale od czego są smartfony. Otworzyłem cennik CX-30, spojrzałem na pierwszą stronę – nie ma cen, na drugiej – jakieś marketingowe banialuki o filozofii marki, na trzeciej, czwartej i piątej – to samo. Czyżby ten piękny samochód był bezcenny, a może Mazda wstydzi się wysokich cen nowego modelu i dlatego podaje je na... stronie 10? Cena CX-30 z bazowym silnikiem 2.0/122 KM, manualną skrzynią biegów i podstawowym wyposażeniem Kai zaczyna się od 104 900 zł.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski