Logo

Jeździliśmy nową Skodą Fabią przed oficjalnym debiutem

Błażej Buliński
Błażej Buliński

Na początek – niespodzianka: hybryd w Fabii nie będzie. Ani tych miękkich, ani plug-in. Wersji elektrycznej – również nie. Przedstawiciele Skody twierdzą, że nowy model poradzi sobie ze spełnieniem norm emisyjnych bez elektrowsparcia (co przecież kosztuje). W obniżeniu zużycia paliwa ma pomagać przede wszystkim dopracowana aerodynamika. Nowa Fabia szczyci się najniższym współczynnikiem oporu powietrza w swojej klasie (Cx=0,28). Osiągnięto go, stosując m.in. aktywne żaluzje we wlocie powietrza pod zderzakiem, częściowo zaślepiając grill, kształtując felgi w taki sposób by ograniczyć zawirowania powietrza i w tym samym celu też wydłużono tylny spoiler.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
Powiązane tematy: Skoda Skoda Fabia
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu