Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Jeździliśmy nową Skodą Fabią przed oficjalnym debiutem

Jeździliśmy nową Skodą Fabią przed oficjalnym debiutem

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Skoda Fabia czwartej generacji szykuje się do premiery. Jej nadwozie urosło, na pokładzie pojawiło się szereg nowoczesnych rozwiązań. Podczas jazd zamaskowanymi jeszcze egzemplarzami mogliśmy zebrać pierwsze wrażenia zza kierownicy.

Skoda Fabia 4 – zamaskowana
Zobacz galerię (11)
Skoda
Skoda Fabia 4 – zamaskowana
  • Oficjalna premiera nowej Skody Fabii odbędzie się dopiero w maju, a w salonach auto pojawi się we wrześniu
  • Fabia spełnia nowe normy emisji spalin bez konieczności stosowania układów hybrydowych. Pod maską ma silniki 1.0 i 1.5 o mocy od 65 do 150 KM
  • Nowa Fabia jest aż o 11,1 cm dłuższa od poprzedniej generacji
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Na początek – niespodzianka: hybryd w Fabii nie będzie. Ani tych miękkich, ani plug-in. Wersji elektrycznej – również nie. Przedstawiciele Skody twierdzą, że nowy model poradzi sobie ze spełnieniem norm emisyjnych bez elektrowsparcia (co przecież kosztuje). W obniżeniu zużycia paliwa ma pomagać przede wszystkim dopracowana aerodynamika. Nowa Fabia szczyci się najniższym współczynnikiem oporu powietrza w swojej klasie (Cx=0,28). Osiągnięto go, stosując m.in. aktywne żaluzje we wlocie powietrza pod zderzakiem, częściowo zaślepiając grill, kształtując felgi w taki sposób by ograniczyć zawirowania powietrza i w tym samym celu też wydłużono tylny spoiler.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
Powiązane tematy: