Logo
TestyTesty nowych samochodówJeździliśmy nową Skodą Fabią przed oficjalnym debiutem

Jeździliśmy nową Skodą Fabią przed oficjalnym debiutem

Błażej Buliński
Błażej Buliński

Skoda Fabia czwartej generacji szykuje się do premiery. Jej nadwozie urosło, na pokładzie pojawiło się szereg nowoczesnych rozwiązań. Podczas jazd zamaskowanymi jeszcze egzemplarzami mogliśmy zebrać pierwsze wrażenia zza kierownicy.

Skoda Fabia 4 – zamaskowana
Zobacz galerię (11)
Skoda
Skoda Fabia 4 – zamaskowana

Na początek – niespodzianka: hybryd w Fabii nie będzie. Ani tych miękkich, ani plug-in. Wersji elektrycznej – również nie. Przedstawiciele Skody twierdzą, że nowy model poradzi sobie ze spełnieniem norm emisyjnych bez elektrowsparcia (co przecież kosztuje). W obniżeniu zużycia paliwa ma pomagać przede wszystkim dopracowana aerodynamika. Nowa Fabia szczyci się najniższym współczynnikiem oporu powietrza w swojej klasie (Cx=0,28). Osiągnięto go, stosując m.in. aktywne żaluzje we wlocie powietrza pod zderzakiem, częściowo zaślepiając grill, kształtując felgi w taki sposób by ograniczyć zawirowania powietrza i w tym samym celu też wydłużono tylny spoiler.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
Powiązane tematy:
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium