• Potężny SUV wygląda teraz jeszcze bardziej spektakularnie z dwoma rzędami świateł, nowym zderzakiem, podświetloną "nerką" i 23-calowymi kołami
  • Nowy obszerny wyświetlacz integrujący dwa ekrany, współpracujące ze zaktualizowanym systemem operacyjnym to najważniejsza nowość we wnętrzu
  • Każda z trzech wersji silnikowych benzynowych R6 i V8 oraz diesla R6 pracuje teraz w układzie miękkiej hybrydy z 12-konnym silnikiem elektrycznym
  • Żywiołem dużego SUV-a jest cruising, ale potrafi być też mimo wysokiej masy po sportowemu zwinny

Co się zmienia? Producent nadaje swojemu największemu SUV-owi nową "twarz" modeli klasy wyższej. BMW X7 otrzymuje ją jako pierwsze. Oprócz (jeszcze) wyrazistszego designu w aucie znajdą się nowe dekoracje kokpitu, a wszystkie silniki staną się miękkimi hybrydami. Cenowo podróż nowym X7 zaczyna się od 454 000 zł – za tyle można kupić bazową wersję benzynową xDrive40i rzędową "szóstką" o mocy 381 KM. Wariant dieslowski xDrive40d o mocy 352 KM kosztuje 464 000 zł, a topowe 530-konne xDrive M60i wymaga wyłożenia co najmniej 609 000 zł.

BMW X7 z nową "twarzą"

Poziomy podział przodu BMW X7 polega na stylistycznym oddzieleniu świateł do jazdy dziennej od głównych reflektorów. Przy tej okazji z oferty wypadają światła laserowe, dostępne będą tylko matrycowe LED-we. Dodatkowo podwójna "nerka" otrzymała opcjonalne oświetlenie.

Z boku nie widać zmian – z jednym małym, choć tak naprawdę wielkim wyjątkiem. BMW X7 otrzymało po face liftingu największe felgi z dotychczas dostępnych w seryjnym modelu monachijskiej marki – 23 cale to o 2 cale więcej niż dotychczas, co wzmacnia i tak już mocarny wygląd SUV-a. Bazowe obręcze mają teraz 20 cali średnicy (wcześniej 19). Nowe są także tylne światła, ich chromowana listwa biegnie teraz pod plexiglasową osłoną.

BMW X7 - drobne różnice w wymiarach

Nowe przednie zderzaki wpłynęły na zwiększenie długości BMW X7 o 11 mm. Auto ma teraz 5181 mm długości, 2000 mm szerokości i 1835 mm wysokości. Potężny rozstaw osi 3105 mm pozwolił urządzić obszerne wnętrze – tu się nic nie zmieniło, auto ma nadal standardowy 7-osobowy układ, w opcji można zamówić 6 foteli, co daje podróżnym więcej komfortu.

Najważniejszą i najbardziej widoczną innowację wnętrza umieszczono w kokpicie – BMW X7 otrzymał obszerny zakrzywiony wyświetlacz, który łączy pod wygiętą szklaną powierzchnią panel wskaźników o przekątnej 12,3 cala i dotykowy 14,9-calowy ekran multimediów. W mega-SUV-ie będzie działała teraz najnowsza wersja systemu operacyjnego BMW OS 8.0. Miłym gadżetem jest nowa dekoracja deski rozdzielczej – listwa wyświetlająca oznaczenie modelu X7.

Wrażenia z jazdy zmodernizowanym BMW X7

Siedzimy w kabinie, czas więc wyruszyć w drogę. Zmodyfikowana aksamitnie pracująca rzędowa "szóstka" w BMW X7 40i o mocy 380 KM podczas podróży przez Blue Ridge Mountains w okolicach fabryki w Spartanburgu w Karolinie Południowej, gdzie produkowane są SUV-y koncernu z Monachium, wydaje się działać jeszcze płynniej niż dotychczas. Jeszcze bardziej bezpośrednio reaguje na dodawanie gazu, rozwija moc równomiernie. Jedyne wyczuwalne opóźnienie pochodzi ze skrzyni biegów, która po nagłym wciśnięciu pedału przyspieszenia daje sobie króciutką chwilę na zmianę przełożenia.

Test tej wersji sprzed face liftingu przeprowadziliśmy wraz z wykonaniem pomiarów na początku produkcji BMW X7 w 2019 r.

To takie sobie narzekania na najwyższym poziomie, szybko o nich zapominamy, gdy BMW X7 wiezie nas na zrelaksowaną przejażdżkę przez lasy, ale w razie potrzeby daje się mimo swojej masy dynamicznie wprowadzić w zakręt.

BMW X7- diesel będzie w Europie najpopularniejszym silnikiem

Co najmniej z taką samą uwagą Bawarczycy potraktowali 4,4-litrowe V8, które napędza teraz BMW X7 M60i zamiast M50i. Zoptymalizowane turbodoładowanie, przeprojektowane detale konstrukcji silnika, a w dodatku układ miękkiej hybrydy poprawiają reakcję na dodanie gazu i sposób rozwijania mocy – liczba KM się nie zmienia, jest ich nadal 530, ale teraz mają wsparcie elektrycznego boostu.

W kwestii kultury pracy V8 niczym nie ustępuje R6, jeszcze energiczniej bierze się do pracy i brzmi soczyściej – jednak ta muzyka będzie w Europie coraz rzadziej słyszana. U nas najważniejszy okaże się zapewne sześciocylindrowy rzędowy diesel o mocy 352 KM, teraz także w systemie miękkiej hybrydy.

BMW X7 - nowe multimedia i systemy asystenckie

Wraz z aktualizacją multimediów w BMW X7 znajdą się najnowsze systemy asystenckie monachijskiego koncernu. Dostarczany w standardzie układ ostrzegania przed kolizją czołową, teraz z funkcją wykrywania pojazdów jadących z naprzeciwka podczas skrętu w lewo, oraz rowerzystów i pieszych podczas skrętu w prawo. SUV będzie opcjonalnie dysponował wszystkimi zaawansowanymi funkcjami, takimi jak regulacja przebiegu trasy, aktywne prowadzenie do celu, rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej, asystent jazdy z przyczepą i asystent manewrowania. Ten ostatni pozwala przebyć 200-metrową trasę wstecz z dokładnością, jakby prowadził sam kierowca.

Nowy pakiet komfortowego wyposażenia umożliwia pasażerom podróżującym z tyłu kabiny m.in. skorzystanie z podłączeń USB z mocą ładowania do 45 W, co wystarcza nawet na doładowanie laptopa.

BMW X7 już tylko z miękkimi hybrydami

Zasadniczo gama silników BMW X7 pozostaje ta sama. Jednak w bazowej wersji SUV stał się mocniejszy o 47 KM. Nadal producent nie przewiduje włączenia do oferty hybrydy plug-in – za to wszystkie wersje dysponują teraz siecią 48-woltową i rozrusznikiem-generatorem połączonym z silnikiem paskiem klinowym, czyli miękką hybrydą. Generator w razie potrzeby na krótką chwilę zwiększa moc systemu o do 12 KM i moment obrotowy o 200 Nm. Te wartości są takie same w każdym z trzech wariantów silnikowych.

BMW X7 - wersje napędowe

● BMW X7 xDrive 40i: benz. R6 TwinPower Turbo; pojemność skokowa: 2998 cm3; 48-woltowa technologia mild hybrid; moc: 380 KM; maksymalny moment obrotowy: 540 Nm; średnie spalanie: 10,5 l/100 km; skrzynia biegów: 8-stopniowa Steptronic; napęd na wszystkie koła xDrive.

● BMW X7 xDrive 40d: diesel R6 TwinPower Turbo; pojemność skokowa: 2993 cm3; 48-woltowa technologia mild hybrid; moc: 340 KM; maksymalny moment obrotowy: 700 Nm; średnie spalanie: 8,7 l/100 km; skrzynia biegów: 8-stopniowa Steptronic; napęd na wszystkie koła xDrive.

● BMW X7 M60i xDrive: benz. V8 TwinPower Turbo; pojemność skokowa: 4395 cm3; 48-woltowa technologia mild hybrid; moc: 530 KM; maksymalny moment obrotowy: 750 Nm; średnie spalanie: 13,3 l/100 km; skrzynia biegów: 8-stopniowa Steptronic; napęd na wszystkie koła xDrive.