- Testowane Mitsubishi ASX 1.3 Intense to miękka hybryda, generująca 158 KM oraz 270 Nm, z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów
- Miejski SUV rozpędza się do 100 km/h po 8,5 s, maksymalnie można nim jechać 204 km/h, a średnie fabryczne zapotrzebowanie na paliwo to 5,9 l/100 km
- Atutem jest pięcioletnia gwarancja mechaniczna, a cena testowanej odmiany Intense startuje od 126 990 zł
- Samochód został użyczony przez importera, a po teście zwrócony
Mitsubishi ASX pierwszej generacji w ofercie japońskiej marki było aż 12 lat – w okresie 2010-22. Dlaczego aż tak długo? To proste. Auto stało się niezwykle popularne wśród klientów i w utrzymaniu wysokiego poziomu sprzedaży wystarczyło kilka liftingów, a nie zmiana generacji.
Jednak nawet na najbardziej udaną konstrukcję przychodzi kiedyś kres i niezbędna jest zmiana pokoleniowa. Taka nastąpiła, gdy w 2023 r. do oferty trafiło Mitsubishi ASX drugiej generacji.
Mitsubishi ASX 1.3 Intense – sprawdziliśmy miękką hybrydę
Samochód występuje w Polsce jako 91-konny benzyniak, miękka hybryda o mocy 140 KM bądź 158 KM oraz jako hybryda, której układ generuje 143 KM. W naszym długodystansowym teście udział wzięła odmiana, której silnik produkuje 158 KM.
Testowane Mitsubishi ASX wystąpiło w wersji wyposażeniowej Intense, a moment obrotowy przekazywany był do przednich kół za pośrednictwem 7-stopniowej, dwusprzęgłowej przekładni.
Pierwsze wrażenia z użytkowania Mitsubishi ASX-a ujawniliśmy w październiku 2023 r., kiedy to przedstawialiśmy bohatera naszego sprawdzianu. Już wówczas doceniliśmy przestronne wnętrze samochodu, które w dodatku można różnorodnie konfigurować z racji asymetrycznie dzielonej, składanej i przesuwanej tylnej kanapy.
Zwróciliśmy również uwagę na niemal kompletne wyposażenie pojazdu oraz pięcioletnią gwarancję mechaniczną. To znacznie lepsze warunki niż w przypadku dwuletniej ochrony Renaulta Captura, na którym bazuje pod technicznym względem Mitsubishi ASX.
Innym razem przyjrzeliśmy się również plusom i minusom testowanego pojazdu. Znacznie łatwiej było znaleźć mocne strony, a wypunktowane minusy to szczegóły, które nie psują przyjemności z jazdy. Tym samym można spodziewać się, że samochód ma szansę kontynuować rynkowy sukces poprzednika.
Mitsubishi ASX spodobał nam się zarówno w mieście, gdzie doceniliśmy jego kompaktowe wymiary i świetną zwrotność, jak i dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Podczas dwutygodniowego użytkowania jeden z testujących chwalił również dobrą dynamikę, która okazała się przydatna w trakcie pozamiejskiej podróży.
Mitsubishi ASX 1.3 Intense to ekonomiczny samochód
Długodystansowy test Mitsubishi ASX-a pokazał jeszcze, że samochód jest także ekonomiczny. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 5,9 l/100 km.
- Czytaj także: BMW i7 kontra Nio ET7. Sprawdziliśmy, czy chińska limuzyna jest tak samo dobra jak niemiecka
Tymczasem w trakcie testu na naszej pomiarowej trasie (miasto, drogi lokalne, ekspresówka, autostrada) przeciętne zapotrzebowanie na benzynę wyniosło 6,7 l/100 km. To tylko o 0,8 l więcej niż podają dane techniczne. Taka nadwyżka jest jak najbardziej akceptowalna, tym bardziej że test przeprowadzaliśmy zimą, często przy ujemnych temperaturach.
Przy okazji dowiedzieliśmy się jeszcze, że Mitsubishi ASX ma perfekcyjnie skalibrowany komputer pokładowy. Pokazał on identyczne zużycie paliwa, jakie osiągnęliśmy w pomiarach. Brawo!
Mitsubishi ASX 1.3 Intense – naszym zdaniem
Mitsubishi ASX podczas długodystansowego testu wykazało się talentami, które pozwalają pozytywnie ocenić samochód. Co ważne to wszechstronny pojazd, który sprawdzi się nie tylko w trakcie jazdy w mieście (kompaktowe wymiary, dobra zwrotność), lecz także podczas dalekich wycieczek. To nie tylko zasługa dynamicznego, a przy tym ekonomicznego silnika, lecz także wysokiego komfortu jazdy i przestronnego oraz funkcjonalnego wnętrza. W aucie znaleźliśmy też kilka niedociągnięć, ale to szczegóły, które nie psują przyjemności użytkowania pojazdu.
Mitsubishi ASX 1.3 Intense — dane techniczne
Silnik | 1332 cm3 t.benz./R4/16 + miękka hybryda |
Moc maksymalna | 158 KM/5500 obr.min |
Maksymalny moment obr. | 270 Nm/1800-3750 obr./min |
Skrzynia biegów/napęd | aut. dwusprzęgłowa 7b./przedni |
Przyspieszenie 0-100 km.h | 8,5 s |
Prędkośc maksymalna | 204 km/h |
Średnie spalanie (WLTP) | 5,9 l/100 km |
Emisja CO2 | 204 g/km |
Długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi | 4227/17971567/2639 mm |
Prześwit | 173 mm |
Pojemność bagażnika | 422-536-1275 l |
Gwarancja mechaniczna | 5 lat lub 100 000 km |
Cena testowanej wersji | od 126 990 zł |