Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Przejechaliśmy 100 tys. km Alfą Romeo Stelvio i mamy na jej temat wiele do powiedzenia

Przejechaliśmy 100 tys. km Alfą Romeo Stelvio i mamy na jej temat wiele do powiedzenia

Alfa Romeo Stelvio pokonuje 101 243 km i nie psuje się ani razu. Czy możliwa jest taka sytuacja? Sprawdziliśmy to podczas długodystansowego testu. Przekonajcie się, co nas zachwyciło, a za co przeklinaliśmy SUV-a z Włoch. Zobaczcie także, dlaczego demontaż tego modelu może być zaskoczeniem – szczególnie dla Alfy Romeo.

Alfa Romeo StelvioAuto Bild
  • Alfa Romeo Stelvio testowane na długim dystansie to diesel o mocy 210 KM i z 8-biegową, automatyczną skrzynią
  • Podczas długodystansowego testu przejechaliśmy samochodem 101 243 km
  • Samochód występował w wersji Veloce

Z samochodami jest jak z miłością. Kiedy zakochasz się, nie widzisz żadnych wad, później wybaczasz je, aż wreszcie zaczynasz potępiać. Nie chodzi o to, że zakochaliśmy się w Alfie Romeo Stelvio, ale przyznajemy, że już na początku po debiucie rynkowym w 2017 r. zauroczył nas ten samochód.

Do tego stopnia, że znalazł się w naszym parku prasowym długodystansowych samochodów. Auto odebraliśmy w Arese, 20 km na północ od Mediolanu. Stała tam przed nami Alfa Romeo Stelvio 2.2 diesel w wersji Veloce w kolorze Blu Anodizzato i z tapicerką Veloce Marrone.

Alfa Romeo Stelvio
Alfa Romeo StelvioAuto Bild

Na zewnątrz ciemnoniebieski, a we wnętrzu koniakowy. Ta zabawka ma silnik Diesla o mocy 210 KM, 8-biegową, automatyczną skrzynię, nawigację, audio hi-fi, komplet asystentów, a także elektrycznie sterowną tylną klapę. Zakochać się, przebaczyć, czy potępić?

Już w drodze z Arese do domu zorientowaliśmy się, pod jakim względem Alfa Romeo Stelvio okaże się problematyczna. Znacznie później pokazała jednak swoje drugie, niespodziewane oblicze.

W dalszej części tekstu podsumowujemy test na dystansie 100 tys. km, opisujemy dzień, w którym rozebraliśmy auto do pierwszej śrubki i oceniliśmy stan części mechanicznych. Wydaliśmy też ocenę auta, bazując na licznych obiektywnych i subiektywnych kategoriach. Ta część materiału jest dostępna wyłącznie dla posiadaczy subskrypcji Onet Premium.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji