Od blisko 60 lat osiem generacji tego modelu zachwyca i wyznacza standardy w klasie luksusowych coupé. Każda okazuje się lepsza od poprzedniej i jednocześnie zachowuje ten jedyny, niepowtarzalny styl, którego nie sposób pomylić z żadnym innym. Nie inaczej jest w przypadku testowanej wersji Carrera S, której magnetyzm podkreślony został specjalnym kolorem na życzenie.
Porsche 911 Carrera S – nadwozie
Intrygujący, kontrowersyjny, zbyt kobiecy. Faktem jest że intensywny róż dostępny w ramach opcji kolorów na życzenie za drobne 45 297 zł pobudza wyobraźnię i… skrajne opinie. Ale 911 z takim lakierem jeszcze mocniej zwraca na siebie uwagę. OK to kwestia gustu. Urok samochodu dodatkowo podkreślają m.in. srebrne napisy (1959 zł) na bokach nadwozia, osłony progów (5449 zł) i przedni zderzak (13 161 zł) SportDesign oraz potężne alufelgi – 20-calowe z przodu i 21-calowe z tyłu na które nawleczono opony Pirelli P Zero.
Przeczytaj też:
- Porsche 911 GT3 – masochistyczny hedonizm
- Porsche 911 Carrera 4 GTS – szczytowa forma
- Od dzikości do perfekcji - 45 lat Porsche 911 Turbo
Wnętrze wykończono skóra Graphite Blue (20 445 zł) i wyposażono w sportowe fotele z18-kierunkową elektryczną regulacją i pamięcią ustawień (16 833 zł). Są oczywiście podgrzewane, wentylowane i wygodne. Do tego zapewniają świetne trzymanie ciała podczas dynamicznej jazdy. Tylne przeznaczone są raczej dla dzieci lub mogą być traktowane jako dodatkowa przestrzeń na bagaż. Jakość wykończenia, jak i wyposażenia nie budzi zastrzeżeń. Przyczepić można się natomiast do tego, że skrajne wyświetlacze na cyfrowych zegarach są zasłaniane przez kierownicę i trzeba odchylać głowę, żeby zobaczyć prezentowane na nich dane. Lakier fortepianowy na konsoli środkowej tradycyjnie podatny jest na odciski palców.
Porsche 911 Carrera S – silnik
Szęciocylindrowy bokser z podwójnym turbodoładowaniem dysponuje mocą 450 KM i stanowi idealny kompromis pomiędzy bazową Carrerą o mocy 385 KM a 480-konnym GTS. Obezwładnia wręcz reakcjami na ruchy pedałem gazu i łatwością, z jaką 530 Nm momentu obrotowego przelewa się na tylne koła za pośrednictwem perfekcyjnej 8-biegowej przekładni PDK. Żadnych opóźnień, błyskawiczna zmiana przełożeń i jeszcze te warknięcia z wydechu przy redukcjach. W pomiarach przyspieszenia udało się nam nawet urwać 0,2 s do „setki” w porównaniu z deklarowanymi 3,7 s przez Porsche. A spalanie? Tylko 11,2 l/100 km.
Porsche 911 Carrera S – prowadzenie
Kierowca wspierany jest przez technologiczną armię, w tym m.in. adaptacyjne zawieszenie PASM (4 836 zł) obniżone o 10 mm z układem zapobiegania przechyłom PDCC (16 527 zł), elektroniczny dyfer, sportowe wspomaganie kierownicy (1348 zł) i skrętna tylna oś (11 596 zł). Wszystkie działają dyskretnie czyniąc prowadzenie bardzo naturalnym. W każdym trybie Carrera S imponuje precyzją, przyczepnością i posłuszeństwem. Kiedy trzeba potrafi być wściekle agresywna lub popisywać się manierami gran turismo.
Porsche 911 Carrera S – koszty
Cena Carrery S startuje od 612 000 zł. Opcje za 334 455 zł wywindowały ją w testowym modelu do 946 455 zł.
To nam się podoba
Prowadzenie, charakter, wykończenie, świetne przyspieszenie, doskonała elastyczność (reakcja na gaz)
To nam się nie podoba
Ograniczona przestrzeń na bagaże, kierownica częściowo zasłania zegary, tylko 2 lata gwarancji
Porsche 911 Carrera S – naszym zdaniem
Uwielbiam Porsche 911 od kiedy tylko pamiętam. Miałem okazję jeździć wszystkimi generacjami i przyznam, że 911 jest jednym z nielicznych aut, które z niesamowitą swobodą potrafią zachowywać się jak rasowy, sportowy bolid i jednocześnie dawać mnóstwo frajdy z codziennej jazdy. Minus to cena.
Ocena: 6-
Wyniki testu
Przyspieszenie 0-50 km/h | 1,5 s |
0-100 km/h | 3,5 s |
Elastyczność 60-100 km/h | 1,6 s |
80-120 km/h | 2,1 s |
Masa własna/ładowność | 1585/400 kg |
Rozdział masy przód/tył | 37/63 proc. |
Średnie spalanie (95 okt.) | 11,2 l/100 km |
Hałas 50/100/130 km/h | 63/70/73 dB (A) |
Zasięg | 800 km |
100-0 km/h zimne/rozgrz. | 33,4/32,1 m |
Dane
Silnik | t.benz./B6/24 |
Pojemność skokowa | 2981 cm3 |
Moc maksymalna | 450 KM/6500 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 530 Nm/2300 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | na tył/aut. 8b (PDK) |
Prędkość maks. | 308 km/h |
Dł./szer./wys. | 4519/1852/1300 mm |
Poj. bagażnika/zbior. paliwa | 132/90 l |
Rozmiar opon (p/t) | 245/35 ZR20/305/30 ZR21 |
Cena wersji testowanej | 946 455 zł |