Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Range Rover Sport 3.0D. Luksusowy, terenowy, a do tego jeszcze sportowy i z dieslem

Range Rover Sport 3.0D. Luksusowy, terenowy, a do tego jeszcze sportowy i z dieslem

Range Rover Sport to typ samochodu, który teoretycznie nie powinien w ogóle powstać. Dlaczego? Przecież ten pojazd łączy z pozoru niekompatybilne cechy. Można poczuć się w nim jak w luksusowej limuzynie, a jednocześnie nie ma problemu z podróżowaniem po wymagających bezdrożach, a jakby tego było jeszcze mało, to osiągi okazują się prawdziwie sportowe.

Range Rover Sport 3.0 D
Zobacz galerię (33)
Tomasz Kamiński / Auto Świat
Range Rover Sport 3.0 D
  • Range Rover Sport 3.0D dostępny jest w trzech wersjach mocy, a w teście występowała topowa odmiana generująca 350 KM oraz 700 Nm
  • Samochód uzyskuje setkę po 5,9 s, natomiast prędkość maksymalna wynosi 234 km/h
  • Samochód występuje w wyposażeniowej wersji First Edition, która kosztuje 664 300 zł, ale testowany egzemplarz miał na pokładzie płatne opcje, które podwyższyły koszty zakupu do 766 tys. 480 zł
  • Samochód został użyczony przez importera, a po teście zwrócony

Range Rover Sport 3.0D – dla kogo?

Z pewnością jest to pojazd dla miłośników dystyngowanej, brytyjskiej motoryzacji. Poza tym Range Rover Sport łączy tak wiele charakterów, że z jazdy nim będą zadowoleni kierowcy o różnych upodobaniach i potrzebach.

NASZA OCENA:
OCENY SZCZEGÓŁOWE:
Przestronność wnętrza:
Eksploatacja:
Jazda:
Pojemność skokowa2997 cm³
Maksymalna moc257/350 kW/KM
Maksymalny moment obrotowy700 Nm
Skrzynia biegówaut. 8b
Napęd4x4
Przyspieszenie 0-100km/h5.9 s
Prędkość maksymalna234 km/h
Średnie zużycie paliwa7.4 WLTP l/100km
Emisja CO₂196 g/km
Pojemność zbiornika paliwa80 l
Zasięg samochodu1080 km
Długość / Szerokość / Wysokość4946/2047/1803 cm
Pojemność bagażnika min-max765-1701 l
Cena od664 300 zł
Rata leasingu od0 zł/miesiąc
Koszt wynajmu od0 zł/doba
Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji