Sprawdziliśmy hybrydową Kię Niro podczas wyjazdu do Rzymu [Test]

Auto Świat
Kia Niro HEV Foto: Tomasz Kamiński / Auto Świat
Kia Niro HEV
Kia Niro w obecnej postaci dostępna jest od 2022 r. Samochód występuje z trzema rodzajami zelektryfikowanych napędów – jako hybryda, hybryda plug-in i wreszcie odmiana elektryczna. Podczas testu mieliśmy okazję sprawdzić tę pierwszą wersję. Tym razem auto testowaliśmy nie tylko w polskich miastach i na krajowych autostradach, lecz także na europejskich drogach podczas wyjazdu dom Rzymu.
  • Kia Niro w bazowej wersji silnikowej jest hybrydą, której układ generuje 141 KM oraz 265 Nm, a moment obrotowy dociera do przednich kół za pośrednictwem 6-biegowej, automatycznej skrzyni
  • Układ hybrydowy składa się ze 105-konnego benzyniaka (144 Nm) oraz elektrycznej jednostki produkującej 43,5 KM i 170 Nm
  • Samochód rozpędza się do 100 km/h po 10,4 s, natomiast maksymalna prędkość wynosi 165 km/h
  • Samochód został użyczony przez importera, a po teście zwrócony

Kia Niro – dla kogo?

Kia Niro w hybrydowej wersji ma kompaktowe wymiary ułatwiające manewrowanie w korkach i parkowanie w ciasnych miejscach, a zatem polubią ją kierowcy, którzy jeżdżą dużo w mieście. Z kolei przestronne wnętrze i pojemny bagażnik to zalety rodzinnego przeznaczenia.

Kia Niro – opis modelu

Kia Niro, która zadebiutowała na rynku w 2022 r., zawdzięcza oryginalny wygląd nietypowo ukształtowanym reflektorom oraz tylnemu słupkowi z charakterystycznym motywem bumerangu. Do tego dochodzą atrybuty typowe dla aut o terenowym charakterze – czarne, plastikowe nakładki na nadkolach, malowane w srebrnym kolorze osłony pod zderzakami czy powiększony prześwit.

Google News
Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Autor poleca:

Katalog Samochodów Auto Świat