Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Sprawdziliśmy hybrydową Kię Niro podczas wyjazdu do Rzymu

Sprawdziliśmy hybrydową Kię Niro podczas wyjazdu do Rzymu

Kia Niro w obecnej postaci dostępna jest od 2022 r. Samochód występuje z trzema rodzajami zelektryfikowanych napędów – jako hybryda, hybryda plug-in i wreszcie odmiana elektryczna. Podczas testu mieliśmy okazję sprawdzić tę pierwszą wersję. Tym razem auto testowaliśmy nie tylko w polskich miastach i na krajowych autostradach, lecz także na europejskich drogach podczas wyjazdu dom Rzymu.

Kia Niro HEVTomasz Kamiński / Auto Świat
  • Kia Niro w bazowej wersji silnikowej jest hybrydą, której układ generuje 141 KM oraz 265 Nm, a moment obrotowy dociera do przednich kół za pośrednictwem 6-biegowej, automatycznej skrzyni
  • Układ hybrydowy składa się ze 105-konnego benzyniaka (144 Nm) oraz elektrycznej jednostki produkującej 43,5 KM i 170 Nm
  • Samochód rozpędza się do 100 km/h po 10,4 s, natomiast maksymalna prędkość wynosi 165 km/h
  • Samochód został użyczony przez importera, a po teście zwrócony

Kia Niro – dla kogo?

Kia Niro w hybrydowej wersji ma kompaktowe wymiary ułatwiające manewrowanie w korkach i parkowanie w ciasnych miejscach, a zatem polubią ją kierowcy, którzy jeżdżą dużo w mieście. Z kolei przestronne wnętrze i pojemny bagażnik to zalety rodzinnego przeznaczenia.

NASZA OCENA:
OCENY SZCZEGÓŁOWE:
Przestronność wnętrza:
Eksploatacja:
Jazda:
Utrata wartości:
Pojemność skokowa 1580 cm³
Maksymalna moc 104/141 kW/KM
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm
Skrzynia biegów aut. 6b
Napęd przedni
Przyspieszenie 0-100km/h 10.4 s
Prędkość maksymalna 165 km/h
Średnie zużycie paliwa 4.5 WLTP l/100km
Emisja CO₂ 100 g/km
Pojemność zbiornika paliwa 42 l
Zasięg samochodu 935 km
Długość / Szerokość / Wysokość 4420/1825/1560 cm
Pojemność bagażnika min-max 425-1445 l
Cena od 128 400 zł
Rata leasingu od 0 zł/miesiąc
Koszt wynajmu od 0 zł/doba
Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji