Toyota C-HR w wersji GR Sport ma kilka dodatków w sportowym stylu Gazoo Racing czyniących ją bardziej atrakcyjną. Napędzana dwulitrową hybrydą jeździ energicznie, płynnie i oszczędnie.
Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid (2021 r., 1. generacja, lifting)Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Wyposażenie GR Sport zawiera mocniej wyprofilowane fotele z tapicerką z Alcantary – naszym zdaniem, to najcenniejszy element tego pakietu
Dwulitrowa hybryba sprawdza się świetnie, jednak przez umieszczenie akumulatora rozruchowego z tyłu i podwyższenie podłogi bagażnik ma mniejszą pojemność
W mieście C-HR 2.0 Hybrid zużywa między 4,8 a 6,6 l/100 km
Dla porządku: sportowe Toyoty noszą dopisek "GR" od fabrycznej dywizji motosportowej Gazoo Racing. Natomiast GR Sport to wersje wyposażeniowe z dodatkami w sportowym stylu, ale bez modyfikacji układu napędowego. Testowany C-HR to ten drugi przypadek.
Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid – nadwozie
Kompaktowy crossover Toyoty już w bazowym wydaniu wygląda ekstrawagancko i w tym tkwi tajemnica jego sukcesu. Wizualny "tuning" w GR Sport jest dyskretny – zderzaki mają taki sam kształt, jak np. w wersji Executive, różnica sprowadza się do kolorystyki: dolna siatka jest lakierowana na srebrny kolor, listwa, dach, lusterka oraz 19-calowe koła – w błyszczącej czerni. Te ostatnie w największym stopniu wpływają na nieco bardziej sportowy wygląd C-HR-a.
Kia Ceed SW PHEV – czy tania hybryda plug-in to dobra hybryda plug-in?
W środku czekają wygodne, dobrze trzymające sportowe fotele z tapicerką z mikrofibry i czerwone przeszycia. W kokpicie materiały o dobrej jakości mieszają się z twardymi plastikami. W mieście może drażnić nie najlepsza widoczność, podczas cofania sytuację ratują seryjne kamera i czujniki ruchu poprzecznego. Przy wyborze 2-litrowej hybrydy warto mieć na uwadze mniejszy bagażnik niż w 1.8 (358 l) oraz dość niską ładowność (384 kg). Mimo opadającej linii dachu przestronność z tyłu jest wystarczająca dla dorosłych.
Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid – silnik
Jednocześnie jednak układ 2.0 Hybrid stanowi najmocniejszy punkt C-HR-a. 184-konny napęd pozwala jeździć płynnie, dynamicznie i zarazem relaksująco. Silnik elektryczny jest na tyle mocny (109 KM), że szybsze włączenie się do ruchu lub wyprzedzanie nie wiążą się z natychmiastowym wyciem jednostki spalinowej (153 KM), co jest bolączką hybrydy 1.8. Współpraca silników odbywa się bardzo gładko, bezstopniowy automat daje duży komfort. Spalanie pozostaje przy tym niskie – w mieście 60-70 proc. czasu silnik benzynowy pozostaje wyłączony, co skutkuje zużyciem między 4,8 a 6,6 l/100 km.
Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid – prowadzenie
Nisko umieszczony środek ciężkości i sztywne zawieszenie przekładają się na pewne prowadzenie, dające wiele satysfakcji. Z 19-calowymi kołami resorowanie wersji GR Sport robi się też jednak twardsze, różnicę względem "18-ek" czuć. W trybie Sport układ kierowniczy pracuje z nieco większym, przyjemniejszym oporem, ale najpierw trzeba odkryć tę funkcję na ekranie na zegarach.
Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid – koszty
Dwulitrowy C-HR startuje od 130 tys. 900 zł, w leasingu od netto 1341 zł/mies. GR Sport będzie odpowiednio o 16 tys. 700 zł lub 214 zł/mies. droższy. W tej cenie można mieć szybsze crossovery tej klasy, ale nie będą to oszczędne i trwałe hybrydy.
Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid – to nam się podoba
Płynna praca hybrydy
Niskie spalanie
Odprężająca jazda w mieście
Dobre prowadzenie
Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid – to nam się nie podoba
Mniejszy bagażnik niż w 1.8
Niska ładowność
W wersji GR Sport już dość twarde resorowanie
Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid – nasza opinia
Wersja GR Sport podkreśla dynamiczne atuty dwulitrowego C-HR-a, najcenniejszy element tego pakietu wyposażenia stanowią fotele i felgi. Stylistycznie Toyota mogła pójść jeszcze o krok dalej. Z mocą 184 KM hybryda Toyoty oferuje bardzo rozsądne spalanie. Niestety, w mocnej hybrydzie trzeba się pogodzić z mniej pakownym bagażnikiem. Ocena: 5-
Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid – wyniki testu
Przyspieszenie 0-50 km/h
3,0 s
0-100 km/h
8,2 s
0-130 km/h
12,9 s
60-100 km/h
4,3 s
80-120 km/h
5,4 s
Masa własna/ładowność
1546/384 kg
Rozdział masy przód/tył
60/40 proc.
Śr. zużycie w teście (95 okt.)
5,9 l/100 km
Hałas przy 50/100/130 km/h
55/63/67 dB (A)
Zasięg
730 km
100-0 km/h (zimne/rozgrz.)
bd.
Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid – dane techniczne (producenta)
Silnik
benz./R4/16 + elektr.
Pojemność skokowa
1987 cm3
Łączna moc systemu
184 KM
Moment obrotowy silnika spal.
190 Nm
Napęd/skrzynia biegów
przedni/aut. e-CVT
Prędkość maks.
180 km/h
Długość/szerokość/wys.
4395/1795/1555 mm
Poj. bagażnika/zbior. paliwa
358-1141/43 l
Rozmiar opon (testowe)
225/45 R 19
Cena od/testowanego egz.
147 600/147 600 zł
Galeria zdjęć
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.