• Wyposażenie GR Sport zawiera mocniej wyprofilowane fotele z tapicerką z Alcantary – naszym zdaniem, to najcenniejszy element tego pakietu
  • Dwulitrowa hybryba sprawdza się świetnie, jednak przez umieszczenie akumulatora rozruchowego z tyłu i podwyższenie podłogi bagażnik ma mniejszą pojemność
  • W mieście C-HR 2.0 Hybrid zużywa między 4,8 a 6,6 l/100 km
  • Więcej takich historii znajdziesz na stronie głównej Onetu

Dla porządku: sportowe Toyoty noszą dopisek "GR" od fabrycznej dywizji motosportowej Gazoo Racing. Natomiast GR Sport to wersje wyposażeniowe z dodatkami w sportowym stylu, ale bez modyfikacji układu napędowego. Testowany C-HR to ten drugi przypadek.

Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid – nadwozie

Kompaktowy crossover Toyoty już w bazowym wydaniu wygląda ekstrawagancko i w tym tkwi tajemnica jego sukcesu. Wizualny "tuning" w GR Sport jest dyskretny – zderzaki mają taki sam kształt, jak np. w wersji Executive, różnica sprowadza się do kolorystyki: dolna siatka jest lakierowana na srebrny kolor, listwa, dach, lusterka oraz 19-calowe koła – w błyszczącej czerni. Te ostatnie w największym stopniu wpływają na nieco bardziej sportowy wygląd C-HR-a.

W środku czekają wygodne, dobrze trzymające sportowe fotele z tapicerką z mikrofibry i czerwone przeszycia. W kokpicie materiały o dobrej jakości mieszają się z twardymi plastikami. W mieście może drażnić nie najlepsza widoczność, podczas cofania sytuację ratują seryjne kamera i czujniki ruchu poprzecznego. Przy wyborze 2-litrowej hybrydy warto mieć na uwadze mniejszy bagażnik niż w 1.8 (358 l) oraz dość niską ładowność (384 kg). Mimo opadającej linii dachu przestronność z tyłu jest wystarczająca dla dorosłych.

Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid – silnik

Jednocześnie jednak układ 2.0 Hybrid stanowi najmocniejszy punkt C-HR-a. 184-konny napęd pozwala jeździć płynnie, dynamicznie i zarazem relaksująco. Silnik elektryczny jest na tyle mocny (109 KM), że szybsze włączenie się do ruchu lub wyprzedzanie nie wiążą się z natychmiastowym wyciem jednostki spalinowej (153 KM), co jest bolączką hybrydy 1.8. Współpraca silników odbywa się bardzo gładko, bezstopniowy automat daje duży komfort. Spalanie pozostaje przy tym niskie – w mieście 60-70 proc. czasu silnik benzynowy pozostaje wyłączony, co skutkuje zużyciem między 4,8 a 6,6 l/100 km.

Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid – prowadzenie

Nisko umieszczony środek ciężkości i sztywne zawieszenie przekładają się na pewne prowadzenie, dające wiele satysfakcji. Z 19-calowymi kołami resorowanie wersji GR Sport robi się też jednak twardsze, różnicę względem "18-ek" czuć. W trybie Sport układ kierowniczy pracuje z nieco większym, przyjemniejszym oporem, ale najpierw trzeba odkryć tę funkcję na ekranie na zegarach.

Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid – koszty

Dwulitrowy C-HR startuje od 130 tys. 900 zł, w leasingu od netto 1341 zł/mies. GR Sport będzie odpowiednio o 16 tys. 700 zł lub 214 zł/mies. droższy. W tej cenie można mieć szybsze crossovery tej klasy, ale nie będą to oszczędne i trwałe hybrydy.

Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid – to nam się podoba

  • Płynna praca hybrydy
  • Niskie spalanie
  • Odprężająca jazda w mieście
  • Dobre prowadzenie

Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid – to nam się nie podoba

  • Mniejszy bagażnik niż w 1.8
  • Niska ładowność
  • W wersji GR Sport już dość twarde resorowanie

Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid – nasza opinia

Wersja GR Sport podkreśla dynamiczne atuty dwulitrowego C-HR-a, najcenniejszy element tego pakietu wyposażenia stanowią fotele i felgi. Stylistycznie Toyota mogła pójść jeszcze o krok dalej. Z mocą 184 KM hybryda Toyoty oferuje bardzo rozsądne spalanie. Niestety, w mocnej hybrydzie trzeba się pogodzić z mniej pakownym bagażnikiem. Ocena: 5-

Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid – wyniki testu

Przyspieszenie 0-50 km/h 3,0 s
0-100 km/h 8,2 s
0-130 km/h 12,9 s
60-100 km/h 4,3 s
80-120 km/h 5,4 s
Masa własna/ładowność 1546/384 kg
Rozdział masy przód/tył 60/40 proc.
Śr. zużycie w teście (95 okt.) 5,9 l/100 km
Hałas przy 50/100/130 km/h 55/63/67 dB (A)
Zasięg 730 km
100-0 km/h (zimne/rozgrz.) bd.

Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid – dane techniczne (producenta)

Silnik benz./R4/16 + elektr.
Pojemność skokowa 1987 cm3
Łączna moc systemu 184 KM
Moment obrotowy silnika spal. 190 Nm
Napęd/skrzynia biegów przedni/aut. e-CVT
Prędkość maks. 180 km/h
Długość/szerokość/wys. 4395/1795/1555 mm
Poj. bagażnika/zbior. paliwa 358-1141/43 l
Rozmiar opon (testowe) 225/45 R 19
Cena od/testowanego egz. 147 600/147 600 zł