Auto Świat Używane Co warto kupić Nasz mechanik przestrzega przed pięcioma SUV-ami. Niektóre wcale nie takie stare, a psują się często

Nasz mechanik przestrzega przed pięcioma SUV-ami. Niektóre wcale nie takie stare, a psują się często

Wśród dziesiątek aut ocenionych przez redakcję Auto Świata wspólnie z zaprzyjaźnionymi mechanikami pięć SUV-ów zasługuje na szczególną uwagę. Dlaczego? Ze względu na swoją ponadprzeciętną awaryjność. Najlepszy SUV z tego zestawienia dostał trójkę z plusem. Reszta była jeszcze słabsza. Myślicie, że w rankingu zabrakło aut japońskich? Błąd. Sądzicie, że są w nim tylko auta stare? To też nieprawda.

BMW X5 E70 nie mogło zabraknąć w tym zestawieniu
BMW X5 E70 nie mogło zabraknąć w tym zestawieniuArchiwum / Auto Świat

Wspólnie z mechanikami oceniliśmy dziesiątki, a nawet setki używanych samochodów, z różnych okresów produkcji. Skupialiśmy się głównie na ich awaryjności, ale również na aspektach praktycznych, właściwościach jezdnych i innych walorach użytkowych. W naszych ocenach zawsze najwięcej waży to pierwsze, czyli opinie mechaników (użytkowników też) na temat usterkowości.

Spośród aut z najsłabszymi ocenami (nieprzekraczającymi trójki z plusem) wybraliśmy same SUV-y. Tak powstała lista tych, które są zakupem podwyższonego ryzyka. W niektórych przypadkach na ocenę ogólną modelu bardzo silny wpływ mają wybitnie awaryjne i drogie w serwisie wersje silnikowe. Jakie SUV-y odradzają nasi mechanicy? Pięć niemieckich, w tym trzy marek premium, ale też jednego SUV-a z Japonii.