• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...
  • Co warto kupić
  • Rankingi aut używanych
  • Testy długodystansowe
  • Ogłoszenia
  • ...
Auto Świat Używane Co warto kupić Top 5 tanich aut sportowych, na których nie stracisz

Pięć tanich aut sportowych, na których nie stracisz

17 lut, 08:26
Auto Świat
Sportowy samochód, który da frajdę z jazdy, wcale nie musi mieć mocy 300 KM i osiągać "setki" w 5 s. Na rynku nie brakuje bowiem lekkich samochodów, których projektanci bardziej od tabunów koni pod maską zadbali o "feeling" prowadzenia rodem z wyścigów i rajdów. Przed Wami kilka propozycji za 15-20 tys. zł, które już nigdy tańsze nie będą!
Top 5 tanich aut sportowych, na których nie stracisz 5 Zobacz galerię
  • Renault Clio II Sport
  • Toyota MR2 (W3)
  • Mazda MX5 (NB)
  • Citroen Saxo VTS / Peugeot 106 GTi
Auto Świat
WRÓĆ
NA ONET
REKLAMA
1/5 Renault Clio II Sport
Renault Clio II Sport Auto Świat

Mały hot hatch rodem z Francji już dawno ma za sobą największe spadki wartości. Jego 169-180 KM, połączone z niską masą i nerwowym prowadzeniem, wynikającym z krótkiego rozstawu osi, naprawdę może dawać przyjemność. Od początku Clio Sport drugiej generacji pomyślane było jako auto homologacyjne do wyścigów i rajdów, które przeznaczone jest dla młodych kierowców. Wersja cywilna nie różni się charakterem od tych przystosowanych do sportu. Od wielu lat obserwujemy ceny używanych Clio Sport i dopiero od pewnego czasu zaczynają one minimalnie rosnąć. Wciąż da się kupić przyzwoity egzemplarz w przedziale cenowym 10-15 tys. zł (raczej zawsze po przygodach blacharskich), ale ładniejsze sztuki zaczynają zbliżać się już do 18-20 tys. zł. Wcale nas to nie dziwi, bo jest ich niestety coraz mniej. Oczywiście nie jest to drogie w utrzymaniu auto, ale z pewnymi koniecznymi naprawami trzeba się już tu liczyć. Przede wszystkim na nadwoziu Clio może pojawić się korozja (zwłaszcza w autach naprawianych blacharsko). Dwulitrowy motor F4R nie ma na szczęście dużych problemów (w nowszej wersji miewa kłopoty z przepustnicą), ale już skrzynia biegów, czy też elementy przeniesienia napędu, mogą wymagać doinwestowania na poziomie kilku tysięcy złotych. Jest to jednak jeden z pewniejszych sposobów na to, aby kupić fajne, w miarę tanie auto sportowe i za bardzo na nim nie stracić!

2/5 Toyota MR2 (W3)
Toyota MR2 (W3) Toyota

Pierwsza generacja MR2 praktycznie nie pojawia się już w ogłoszeniach, a druga (AW20) bardzo zyskała ostatnio na wartości i dzisiaj coraz trudniej jest ją kupić poniżej 30 tys. zł. Co więc pozostaje dla miłośników tylnonapędowych Toyot z centralnie umieszczonym silnikiem? Ostatnie wcielenie MR2 z lat 1999-2007, które występowało tylko z otwartym nadwoziem. Nie jest to co prawda tak szybkie auto jak jej poprzedniczka, bo 7,9 s od 0 do 100 km/h to jak na współczesne realia wynik dość przeciętny, ale frajda z jazdy tym autem jest dość duża. Toyota stosowała tu tylko jeden silnik: 1.8 o mocy 140 KM, który znany jest także z innych modeli marki. Zdarza mu się podwyższone zużycie oleju, ale jest to do naprawy za kilka tysięcy złotych. Pozostałe elementy nie są już tak drogie w ewentualnych naprawach, a rynek części używanych jest do tego modelu całkiem spory. MR2 III da się w tej chwili kupić za ok. 15 tys. zł i jeśli znajdziecie ładny egzemplarz, cena na pewno nie będzie spadać. Ten model czeka jeszcze na swój czas, ale patrząc na karierę poprzedników, wiele wskazuje na to, że zostanie odkryty przez miłośników japońskich samochodów, co wpłynie na zwiększenie jego wartości.

3/5 Mazda MX5 (NB)
Mazda MX5 (NB) Mazda

Już od ładnych kilku lat zakup drugiej generacji MX5 z silnikiem 1.8 i bez korozji (czytaj z naprawionym nadwoziem w newralgicznych miejscach) wiąże się z wydatkiem około 20 tys. zł. Oczywiście da się kupić NB w średnim stanie za mniej niż 15 tys., ale jeśli będziecie chcieli doprowadzić je do formy, to i tak tyle wydacie. W najbliższym czasie spodziewana jest jednak minimalna korekta, zwłaszcza w przypadku najlepiej zachowanych aut, z mocnym silnikiem i Torsenem, czyli szperą w tylnym moście. Mazda to bezawaryjny model, do którego bez trudu da się kupić części zamienne. Łatwo i tanio można też go stuningować, by dawał jeszcze więcej frajdy z jazdy. Co ciekawe, mimo wciąż sporej oferty rynkowej, naprawdę zadbanych aut nie przybywa i już niedługo może być o nie dość ciężko. MX5 ma za to bardzo zagorzałe grono wielbicieli, bo jest jednym z nielicznych roadsterów tego typu, który przy niewielkim mocy daje tak dużą frajdę z jazdy. Minusem modelu jest bardzo ciasne wnętrze, w którym swobodnie będą czuły się osoby maksymalnie do 185 cm wzrostu.

4/5 Citroen Saxo VTS / Peugeot 106 GTi
Citroen Saxo VTS / Peugeot 106 GTi archiwum / Auto Świat

Dwa bliźniacze modele, które przez wiele lat stanowiły pierwsze rajdówki lub wyścigówki dla wielu młodych kierowców. W wersjach cywilnych (najlepiej szukać takich, które nie startowały w żadnych imprezach sportowych) najbardziej godne polecenia są odmiany z motorem 1.6 16V (TU5), które fabrycznie miały 118 KM. Niska masa własna, brak wygłuszeń i systemów wspomagania jazdy, a do tego krótki rozstaw osi – to wszystko sprawia, że to bardzo wdzięczny samochód usportowiony. Do tego silnik zbiera wysokie noty za wytrzymałość, a części zamienne są niezwykle tanie. Przy odrobinie wprawy wiele elementów da się w Saxo i 106 wymienić we własnym zakresie, co obniża koszty utrzymania. Ceny samochodów nieco już styranych życiem zaczynają się mniej więcej od 8 tys. zł, a za ładne auta, które nie widziały amatorskich rajdów i mają w miarę czystą historię wypadkową, trzeba zapłacić od 10 do 15 tys. Niby dość dużo jak za wiekowego Citroena lub Peugeota, ale taniej już w tym wypadku również nie będzie.

5/5 Subaru Impreza GT (GC)
Subaru Impreza GT (GC) Auto Bild Klassik / Auto Bild

To jedna z droższych propozycji, bo za w miarę seryjne GC przyjdzie wam zapłacić właśnie ok. 20 tys. zł. Europejska odmiana tej Imprezy w wersji GT miała pod maską turbodoładowany silnik EJ20 o mocy 211 KM, ale większość egzemplarzy ma ich nieco więcej. Niestety dość częstą praktyką jest też montaż instalacji LPG (raczej nie polecamy jej w aucie, które ma być sportowym klasykiem). Subaru to dość zaawansowany technicznie model, zwłaszcza na tle prezentowanych wcześniej modeli. Ewentualne naprawy napędu 4x4, zawieszenia, czy też silnika mogą pochłonąć dużo większe nakłady środków, ale jeśli znajdziecie dobry egzemplarz, to wynagrodzi on wasze wysiłki. Świetna trakcja w każdych warunkach, genialny dźwięk nisko położonego silnika typu bokser, dobre osiągi, a do tego sporej wielkości wnętrze i kufer (do wyboru jest sedan i kombi). Do sportowego image'u Subaru świetnie pasują też trzymające w zakrętach fotele oraz bezramkowe szyby. Niestety model ten także (jak Mazda) zmaga się coraz bardziej z kłopotami z korozją. Na pewno jednak tańszy już nie będzie. W tym wypadku 20 tys. zł to cena wyjściowa, ale wciąż da się coś za nią znaleźć. Nie sposób jednak ukryć, że ceny najlepszych egzemplarzy są już wyraźnie wyższe i ten trend raczej się utrzyma.

Google News
Źródło:
Auto Świat
Felicjan Wąchadło
Autor poleca:
  • Sportowe auto za 10, 20 lub 30 tys zł? Zobacz które warto kupić
    Sportowe auto za 10, 20 lub 30 tys zł? Zobacz które warto kupić
  • Trzy emocjonujące roadstery – kupić używane Audi TT, BMW Z4 czy Mercedesa SLK?
    Trzy emocjonujące roadstery – kupić używane Audi TT, BMW Z4 czy Mercedesa SLK?
  • Używane SUV-y i terenówki - sprawdzamy modele od 15 do 50 tys. zł
    Używane SUV-y i terenówki - sprawdzamy modele od 15 do 50 tys. zł
  • Przyszła wiosna, czas na cabrio! Przegląd rynku używanych kabrioletów
    Przyszła wiosna, czas na cabrio! Przegląd rynku używanych kabrioletów
Tematy: Subaru, Subaru Impreza, Citroen, Citroen Saxo, Mazda

Ogłoszenia: Subaru Impreza z Gratka.pl

Subaru Impreza IV 1-y właściciel NISKI PRZEBIEG TYLKO 53000 km Subaru Impreza IV 1-y właściciel NISKI PRZEBIEG TYLKO 53000 km
25990 pln
Subaru Impreza II , Salon Polska, Serwis ASO, Klima,ALU Subaru Impreza II , Salon Polska, Serwis ASO, Klima,ALU
24000 pln
Subaru Impreza II , Klimatronic, Podgrzewane siedzienia,ALU Subaru Impreza II , Klimatronic, Podgrzewane siedzienia,ALU
21000 pln
Subaru Impreza Subaru Impreza
9900 pln
Subaru Impreza III , GAZ, Klimatronic, Podgrzewane siedzienia Subaru Impreza III , GAZ, Klimatronic, Podgrzewane siedzienia
17000 pln
Subaru Impreza II Automat 4x4 1 Właściciel Rok urodzenia 1961 Subaru Impreza II Automat 4x4 1 Właściciel Rok urodzenia 1961
19900 pln

Polecane z kategorii

Kupno kabrioletu czyli jak kupić dobre używane cabrio? Kupno kabrioletu czyli jak kupić dobre używane cabrio? Peugeot 407 kombi: duży i tani ale czy dobry? Peugeot 407 kombi: duży i tani ale czy dobry? Jakie auto używane wybrać za 50 tys. złotych: hybrydę, benzyniaka czy diesla? Jakie auto używane wybrać za 50 tys. złotych: hybrydę, benzyniaka czy diesla? Premium Używane auto z dieslem - ten wybór jest ryzykowny Używane auto z dieslem - ten wybór jest ryzykowny Premium Używany Citroen C1 - znakomite auto miejskie Używany Citroen C1 - znakomite auto miejskie Premium Audi A1 - model premium na bazie Volkswagena Polo. Można? Audi A1 - model premium na bazie Volkswagena Polo. Można? Premium Alfa Romeo MiTo - nie chcesz przepłacać za MINI ten samochód jest dla Ciebie Alfa Romeo MiTo - nie chcesz przepłacać za MINI ten samochód jest dla Ciebie Premium 10 niedocenianych aut używanych, które warto kupić 10 niedocenianych aut używanych, które warto kupić Silniki Toyoty — benzyniaki pewniejsze! Silniki Toyoty — benzyniaki pewniejsze! Premium
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech