Auto Świat Używane Ford Escort - tani nie musi znaczyć zły

Ford Escort - tani nie musi znaczyć zły

Autor Wojciech Denisiuk
Wojciech Denisiuk
| Aktualizacja

Ford Escort, poza wersjami specjalnymi, nie wzbudza zbytnich emocji. Pod wieloma względami to zupełnie przeciętne auto, niewyróżniające się od innych pojazdów sylwetką i zastosowaną techniką. To po prostu samochód do codziennego użytku, w wersjach hatchback i kombi z powodzeniem pełniący też funkcję pojazdu rodzinnego

Ford Escort
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Ford Escort
  • W Fordzie większej uwagi wymaga zawieszenie
  • Silniki są proste i łatwe w naprawie
  • Mniejszy silnik może być trochę za słaby do tego auta

W Polsce najpopularniejsza jest wersja z silnikiem 1.6 16V, która bardzo często była wykorzystywana jako auto firmowe. Ford Escort z tym silnikiem zapewnia niezłe osiągi, ale też sporo pali. Oszczędniejszą alternatywą są egzemplarze z 75-konnym motorem 1.4 z wielopunktowym wtryskiem paliwa (od 1994 r.). Jego popularność rośnie za sprawą importu aut z zagranicy, gdzie występował licznie. Dobrze wyregulowana jednostka spala mniej niż podaje producent, w mieście zadowala się około 9 l/100 km, a w warunkach pozamiejskich wystarcza mu średnio 7 l/100 km (nie przekraczając prędkości 110 km/h).

Autor Wojciech Denisiuk
Wojciech Denisiuk