Podstawową jednostką napędową jest silnik pochodzący z dostawczego Volkswagena LT, ale w Porsche 924 został on znacznie zmodyfikowany. Rzędowa czwórka o pojemności 2 l osiąga moc 125 KM. Aby masa samochodu rozkładała się wzorcowo, skrzynię biegów zintegrowano z przekładnią główną i umieszczono na tylnej osi (układ Transaxle).
Porsche 924 - różne wersje
Od 1978 r. oferowano również wersję turbo osiągającą 176 KM. Auto z tym silnikiem wyróżnia się charakterystycznymi wlotami powietrza nad zderzakiem i do "setki" rozpędza się w 7,7 s. Wypuszczono też niewielką serię Porsche 924 Carrera GT o mocy 210 KM oraz Carrera GTS o mocy 245 KM. W latach 1986-88 produkowano jeszcze model 924 S wykorzystujący układ napędowy z modelu 944 (150 KM).
Wzorcowe rozłożenie masy auta wpływa na dobre właściwości jezdne. Najlepiej prowadzą się auta wyprodukowane w latach 80. już po gruntownej modernizacji zawieszenia. W eksploatacji zadbane egzemplarze Porsche 924 nie są kłopotliwe, ale czasami dokuczają problemy z uruchomieniem ciepłego silnika.
Porsche 924 - związki z Volkswagenem owocują dostępem do tanich części
Dużo podzespołów mechanicznych i wyposażenia wnętrza pochodzących z Volkswagena pozwala na utrzymanie kosztów napraw na umiarkowanym poziomie. Jednak niektóre części do Porsche 924 mogą być kosztowne, np. bardzo drogie jest sprzęgło zaprojektowane specjalnie do tego modelu. Oczywiście można szukać tańszych zamienników.
Porsche 924 - o tym pamiętaj
Kupując auto do remontu, trzeba pamiętać, że najbardziej kosztowne będzie odtworzenie nadwozia. Ważne, aby było w miarę kompletne, czasami pojedynczy element może kosztować majątek, np. tylna szyba (niedostępny zamiennik). Stosunkowo niskim kosztem da się wyremontować mechanikę w Porsche 924.