Auto Świat > Używane > Testy długodystansowe > Przejechaliśmy 100 tys. km hybrydową Hondą CR-V. Dawno nie widzieliśmy silnika w takim stanie

Przejechaliśmy 100 tys. km hybrydową Hondą CR-V. Dawno nie widzieliśmy silnika w takim stanie

Autor Rolf Klein
Rolf Klein

Nasi koledzy z niemieckiego "Auto Bilda" zakończyli długodystansowy test hybrydowej Hondy CR-V e:HEV AWD. Zwieńczeniem każdego testu wytrzymałościowego jest rozebranie auta na części pierwsze i ocena jego stanu technicznego. Mechanicy byli pod dużym wrażeniem, choć z jednym dość poważnym zastrzeżeniem.

Honda CR-V e:HEV
Honda CR-V e:HEVŹródło: Auto Bild / Christoph Börries

Odkąd Japończycy stracili apetyt na borykający się z problemami rynek diesli (to i tak od zawsze była europejska specjalność) i postawili na hybrydy, stanęli przed problemem: jak obejść patenty hybrydowego pioniera, czyli Toyoty, takie jak choćby przekładnia planetarna? Rozwiązanie Hondy jest co najmniej oryginalne.

Rolf Klein