Skoda Karoq 1.0 TSI to udany samochód. Dlatego też nie mam zamiaru szukać w nim wad na siłę, tym bardziej, że moi redakcyjni koledzy w poprzednich raportach z testu długodystansowego znaleźli tak naprawdę tylko kilka drobnych mankamentów tego auta. Co do jednego jesteśmy zgodni: żaden z nich nie psuje pozytywnej oceny Karoqa, który na tle konkurentów prezentuje się bardzo dobrze
Skoda Karoq 1.0 TSI - wnętrze, widoczność i skrzynia DSG
Owszem, może nie wywołuje skrajnych uczuć, ale właśnie tego oczekuje się od Skody. W Karoqu przemyślane rozwiązania i zaskakująco dynamiczny układ napędowy z silnikiem 1.0 TSI sprawiają, że można na nim polegać w większości sytuacji, jakie spotykają przeciętnego kierowcę na co dzień. Osobiście cenię ten model za przestronne, funkcjonalne i dobrze wyposażone wnętrze, dobrą widoczność we wszystkich kierunkach oraz świetną pracę dwusprzęgłowej skrzyni DSG, która spisuje się doskonale zwłaszcza w warunkach miejskich.
Skoda Karoq 1.0 TSI - kamera cofania i system start-stop
Tu znowu muszę się powtórzyć, ale moje negatywne uwagi w zasadzie ograniczają się tylko do umiejscowienia kamery wstecznej, która przy jesienno-zimowej aurze często ulega zabrudzeniom, przez co obraz na pokładowym ekranie multimediów bywa niewyraźny. To jednak pospolita bolączka wielu innych modeli, w których obiektyw kamery nie jest niczym osłonięty. Na szczęście w naszej Skodzie Karoq 1.0 TSI czujniki cofania działają bezbłędnie więc z parkowaniem nie ma problemów.
Kolejna rzecz to system start-stop. Potrafi on wyłączyć silnik jeszcze przed zatrzymaniem się samochodu, np. gdy dojeżdżamy do skrzyżowania, by ponownie uruchomić go z pewnym opóźnieniem, gdy chcemy płynnie kontynuować jazdę bez zatrzymywania się. Czasami powoduje to delikatne szarpnięcie. Na szczęście także i na to jest sposób - przyciskiem na konsoli środkowej działanie start-stopu można dezaktywować, ale trzeba pamiętać, by robić to po każdym uruchomieniu silnika, bo domyślnie układ ten jest włączony.
Skoda Karoq 1.0 TSI - dziennik pokładowy
W grudniu stan licznika naszej długodystansowej Skody Karoq 1.0 TSI przekroczył 20 tys. km. Auto dostało nowe opony zimowe Continental WinterContact 215/50 R18, a średnie spalanie długookresowe wynosiło 8,3 l/100 km.
Skoda Karoq 1.0 TSI - dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika
999 cm3, R3, turbo, benzynowy
Moc
115 KM przy 5000-5500 obr./min
Moment obrotowy
200 Nm przy 2000-3500 obr./min
Skrzynia biegów i napęd
7-biegowy automat DSG, napęd na przód
Prędkość maksymalna
186 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,7 s
Średnie zużycie paliwa
5,3 l/100 km (producent)
Masa własna
1361 kg
Cena
od 95,4 tys. zł
Galeria zdjęć
1/8 Skoda Karoq 1.0 TSI
1/8
Żródło: Auto Świat / Rafał Sękalski
2/8 Skoda Karoq 1.0 TSI
2/8
Żródło: Auto Świat / Rafał Sękalski
3/8 Skoda Karoq 1.0 TSI
3/8
Żródło: Auto Świat / Rafał Sękalski
4/8 Skoda Karoq 1.0 TSI
4/8
Żródło: Auto Świat / Rafał Sękalski
5/8 Skoda Karoq 1.0 TSI
5/8
Żródło: Auto Świat / Rafał Sękalski
6/8 Skoda Karoq 1.0 TSI
6/8
Żródło: Auto Świat / Rafał Sękalski
7/8 Skoda Karoq 1.0 TSI
7/8
Żródło: Auto Świat / Rafał Sękalski
8/8 Skoda Karoq 1.0 TSI
8/8
Żródło: Auto Świat / Rafał Sękalski
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.