Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Używane

Używane

Używane premium do 50 tys. zł. Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Mechanik wyjaśnia
Co warto kupić

Używane premium do 50 tys. zł. Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Mechanik wyjaśnia

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane Volvo XC60 czy Audi Q5? Mechanik mówi, że będzie ciężko. W obu przypadkach
Co warto kupić

Używane Volvo XC60 czy Audi Q5? Mechanik mówi, że będzie ciężko. W obu przypadkach

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane kombi do 50 tys. zł. Sprawdziliśmy trzy. Mamy zdecydowanego zwycięzcę
Używane

Używane kombi do 50 tys. zł. Sprawdziliśmy trzy. Mamy zdecydowanego zwycięzcę

Mamy trzy popularne kombi z lubianymi silnikami Diesla pod maską. Jeśli nie daliście się porwać modzie na SUV-y, to będą idealnym wyborem jako samochód rodzinny. Które z tych aut zapewnia najlepsze walory użytkowe, jest niezawodne i niedrogie w użytkowaniu? Pod lupę wzięliśmy Forda Focusa, Hyundaia i30 i Renault Megane. Wszystkie powinny się zmieścić w założonym budżecie w dobrym stanie.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy używany Opel Insignia to dobry pomysł? Zabraliśmy do mechanika dwie generacje
Co warto kupić

Czy używany Opel Insignia to dobry pomysł? Zabraliśmy do mechanika dwie generacje

Opel nie ma już w ofercie Insignii, ale jeszcze niedawno był to model, do którego wzdychało wielu. Wielki, wygodny i przestronny samochód, który sprawdzi się i jako samochód do długich tras, i jako idealna propozycja dla dużej rodziny. Do tego przy swoich rozmiarach nigdy nie odstraszał wygórowaną ceną. Teraz stanowi ciekawą propozycję na rynku wtórnym. Wzięliśmy pod lupę dwie generacje. Jedna dostała znacznie wyższą ocenę.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zabraliśmy trzy prawie nowe, niemieckie sedany do warsztatu. Jeden jest zdecydowanym przegranym
Co warto kupić

Zabraliśmy trzy prawie nowe, niemieckie sedany do warsztatu. Jeden jest zdecydowanym przegranym

Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes Klasy E — który z tych niemieckich, luksusowych i prawie nowych sedanów najlepiej wypadł na przeglądzie technicznym? Nasi redakcyjni koledzy z Auto Bilda zabrali do ekspertów z TÜV trzy używane, kilkuletnie egzemplarze tych prestiżowych limuzyn. Pod względem jakości jedna z nich wyraźnie odstawała od pozostałych. Niestety na niekorzyść.

Które kompakty są pancerne, a które się rozpadają? W jednym skrzynia rozsypała się po 100 tys. km
Testy długodystansowe

Które kompakty są pancerne, a które się rozpadają? W jednym skrzynia rozsypała się po 100 tys. km

Każdym z tych 15 samochodów przejechaliśmy minimum 100 tys. km, choć niektórymi znacznie więcej. Np. volkswagenem golfem z silnikiem 1.4 TSI pokonaliśmy prawie 300 tys. km, a mercedesem klasy A wciąż jeździmy, choć licznik wskazuje już pół miliona km. Spośród przetestowanych kompaktów jeden okazał się wzorowy — jako pierwszy w 30-letniej historii naszych testów długodystansowych dostał ocenę 6+. Na ostatnich miejscach dwa auta z tej samej grupy. W jednym po 100 tys. km rozsypała się skrzynia biegów. W drugim po zakończeniu testu silnik nadawał się do remontu.

Kupujemy auto premium za 80 tys. zł. Lepsze Audi A4 B9 czy Mercedes Klasy C W205?
Co warto kupić

Kupujemy auto premium za 80 tys. zł. Lepsze Audi A4 B9 czy Mercedes Klasy C W205?

O te modele pyta wielu czytelników. Oba auta można kupić taniej, ale my skupiliśmy się na niewyeksploatowanych egzemplarzach z przebiegiem około 100 tys. km, stąd kwota 80 tys. zł. Lepszym wyborem będzie Mercedes klasy C czy Audi A4? Oba mają zbliżone ceny, oba są w podobnym wieku i podobnie radzą sobie z utrzymywaniem wartości. A czy oba są podobnie cenione (albo niecenione) przez mechaników? Zapytaliśmy u źródła.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Ależ używana Toyota RAV4 trzyma cenę. Może lepiej kupić VW Tiguana? Mechanik wyjaśnia
Co warto kupić

Ależ używana Toyota RAV4 trzyma cenę. Może lepiej kupić VW Tiguana? Mechanik wyjaśnia

Toyota RAV4 ma w Polsce wzięcie na rynku wtórnym. Ma też relatywnie wysokie ceny, bo to auto niezwykle cenione - opinia bezawaryjnego SUV-a robi swoje. Ale czy faktycznie RAV4 jest ponadprzeciętnie trwała? Volkswageny Tiguany z tych samych roczników są wyraźnie tańsze. Może lepiej zdecydować się na SUV-a z Niemiec? Porównaliśmy Toyotę RAV4 IV i Volkswagena Tiguana I. Opinia mechaników jest jednoznaczna.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wielka chwila prawdy. Używane Volvo XC60 u mechanika. Polacy kochają tego SUV-a
Co warto kupić

Wielka chwila prawdy. Używane Volvo XC60 u mechanika. Polacy kochają tego SUV-a

Volvo XC60 to w Polsce hit - od wielu lat jest najczęściej kupowany samochodem klasy premium. W 2024 r. znowu było numerem 1. Dlatego ofert na rynku wtórnym nie brakuje, a wśród nich można znaleźć bardzo zadbane egzemplarze. Trzeba jednak pamiętać, że XC60, bez względu na generację, to auto nowoczesne, a co za tym idzie - tanio w serwisie nie będzie. Co się psuje w XC60 I i II generacji? Jakich silników unikać? O opinie zapytaliśmy mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
ASO wyceniło naprawy w BMW na 23 tys. zł. Pokazaliśmy je diagnoście: "Tu nic nie jest zepsute"
Testy długodystansowe

ASO wyceniło naprawy w BMW na 23 tys. zł. Pokazaliśmy je diagnoście: "Tu nic nie jest zepsute"

To BMW i3 testujemy od ponad dekady. W przeliczeniu na złotówki jest warte jakieś 30 tys. Ostatnio zaczęło się nerwowo zachowywać podczas jazdy na drogach szybkiego ruchu, dlatego trafiło do serwisu. ASO wyceniło to, co trzeba naprawić, na 5,5 tys. euro, czyli ponad 23 tys. zł. Już niemal podjęliśmy decyzję o złomowaniu, ale w ostatniej chwili wpadliśmy na pomysł, by nasze BMW pokazać diagnoście z Dekry. Jakim cudem jego werdykt był kompletnie inny niż ten wydany przez mechaników z ASO?

Brać w ciemno czy darować sobie używane SUV-y Peugeota? W końcu mają słynne silniki 1.2 PureTech
Co warto kupić

Brać w ciemno czy darować sobie używane SUV-y Peugeota? W końcu mają słynne silniki 1.2 PureTech

Wzięte na warsztat Peugeoty 3008 i 5008 drugiej generacji to auta nowoczesne, przepełnione elektroniką i na dodatek ze słynnym silnikiem 1.2 PureTech oraz jeszcze jednym wcale nie lepszym. No dobrze, ale nie tylko z nimi — paleta jednostek jest znacznie większa. Jak wypadają pozostałe jednostki? Jak z trwałością innych części? I czy Peugeoty rdzewieją?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Co wybrać? Audi A4 B8, BMW serii 3 E90 czy Klasa C W204? Mechanik wskazał wygranego
Co warto kupić

Co wybrać? Audi A4 B8, BMW serii 3 E90 czy Klasa C W204? Mechanik wskazał wygranego

Wielka niemiecka trójka. Bierzemy pod lupę używane bestsellery Audi, BMW i Mercedesa, które teraz po latach kuszą coraz atrakcyjniejszą ceną. BMW serii 3 E90 debiutowało dwa lata wcześniej niż pozostałe w zestawieniu C-klasa i A4. Jednak to nie tylko z tego powodu trzeba dziś za nie zapłacić zdecydowanie mniej niż za rywali. Co na temat najmniejszych sedanów wielkiej, niemieckiej trójki mają do powiedzenia mechanicy? Które z tych trzech aut jest najlepszym wyborem?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
To Volvo nas zachwyciło. Żadnej awarii przez 100 tys. km, a podczas rozkręcania... Potężna wtopa
Testy długodystansowe

To Volvo nas zachwyciło. Żadnej awarii przez 100 tys. km, a podczas rozkręcania... Potężna wtopa

— To niegodne samochodu premium — piszą nasi redakcyjni koledzy o tym, co mechanicy znaleźli w testowym Volvo V90 Cross Country z dieslem pod maską. To wręcz niewiarygodne zakończenie długodystansowego, wyczerpującego sprawdzianu, podczas którego przejechaliśmy 100 tys. km. Nasze Volvo spisywało się wzorowo. Nie miało żadnej usterki. To co się stało? Chyba nigdy nie przeżyliśmy takiego rozczarowania po rozkręceniu auta na części pierwsze. Sprawa jest poważna.

Mechanicy bez trudu wybrali lepszego w pojedynku Volvo S80 i Mercedesa klasy E
Co warto kupić

Mechanicy bez trudu wybrali lepszego w pojedynku Volvo S80 i Mercedesa klasy E

Mercedes W212 jest od Volvo S80 II droższy. Czy to tylko zasługa tego, że niemiecka limuzyna jest nieco młodsza? Różnic między tymi samochodami jest mnóstwo i nie są to detale, a kwestie diametralne. Widać to też w opiniach mechaników. Nie będziemy ukrywać, że oceny awaryjności obu samochodów były dla nas zaskakujące.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Najlepsze motocykle na prawo jazdy kat. B do 15 tys. zł. Chwalą je i mechanicy, i motocykliści
Co warto kupić

Najlepsze motocykle na prawo jazdy kat. B do 15 tys. zł. Chwalą je i mechanicy, i motocykliści

Motocykl klasy 125 to dobry pomysł na początek przygody z "poważnymi" jednośladami i to z wielu powodów. Nasze kryteria tym razem są proste: szukamy maszyn w wieku do 10 lat, kosztujących nie więcej niż 15 tys. zł, a przy tym niezawodnych, o rozsądnych kosztach eksploatacji i możliwie bezpiecznych.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Kupujemy taniego w utrzymaniu SUV-a za 40 tys. zł. Faworyt mechaników jest jeden
Co warto kupić

Kupujemy taniego w utrzymaniu SUV-a za 40 tys. zł. Faworyt mechaników jest jeden

Wszystkie z tych trzech prostych konstrukcyjnie i relatywnie tanich w utrzymaniu SUV-ów można kupić za mniej niż 40 tys. zł, ale żeby kupić niezajechany egzemplarz krajowy, właśnie tyle warto zgromadzić. Auta z tego zestawienia są cenione na rynku wtórnym. Trzymają cenę. Jeden jest wyraźnym faworytem mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Ile kosztuje utrzymanie Maserati z przebiegiem 150 tys. km? Ceny części zwalają z nóg
Testy długodystansowe

Ile kosztuje utrzymanie Maserati z przebiegiem 150 tys. km? Ceny części zwalają z nóg

Nie jest sztuką kupić samochód. Sztuką jest go utrzymać. Chyba nikt lepiej tego nie rozumie, niż właściciele Maserati. Sprawdziliśmy, w jakim stanie jest Ghibli z przebiegiem 150 tys. km. W jakim jest stanie? Czy się psuje? No i najważniejsze: ile kosztuje serwis takiego samochodu?

Sześć popularnych używanych SUV-ów do 100 tys. zł. Który jest dla ciebie?
Używane

Sześć popularnych używanych SUV-ów do 100 tys. zł. Który jest dla ciebie?

Mając do dyspozycji kwotę rzędu 100 tys. zł, możemy przebierać wśród różnych kilkuletnich SUV-ów klasy średniej lub nieco mniejszych, za to jeszcze młodszych. Problem w tym, że różne modele aut całkiem inaczej się starzeją – zwłaszcza inaczej starzeją się w oczach kupujących. Postrzeganie poszczególnych modeli ma potężny wpływ na ich wartość przy odsprzedaży: za te same pieniądze możemy mieć samochód 7-letni albo auto 3-letnie, które – nawet gdyby pominąć różnicę wieku – na pierwszy rzut oka w niczym nie jest gorsze. Oto pięć propozycji rynkowych i wyjaśnienie: dlaczego są takie drogie lub tanie i czy warto w to wchodzić.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Najlepsze używane kombi do 30 tys. zł. Mamy aż 10 propozycji. Każdy znajdzie coś dla siebie
Rankingi Aut Używanych

Najlepsze używane kombi do 30 tys. zł. Mamy aż 10 propozycji. Każdy znajdzie coś dla siebie

Kierowcy w całej Europie, także w Polsce, oszaleli na punkcie crossoverów i SUV-ów. Nie można jednak zapominać o tak lubianych przez wielu kombi. Trudno o praktyczniejsze i wygodniejsze auto, które sprawdzi się jako samochód rodzinny. Wybraliśmy 10 modeli do 30 tys. zł. Jeśli będziecie szukać kombi w tej cenie, to warto sprawdzić właśnie jeden z tych modeli.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Trzy auta, jeden koncern, żadnej piątki. Porównaliśmy używanego Volkswagena, Seata i Skodę
Co warto kupić

Trzy auta, jeden koncern, żadnej piątki. Porównaliśmy używanego Volkswagena, Seata i Skodę

Czy samochody tego samego segmentu i tego samego koncernu naprawdę różnią się czymś więcej niż tylko znaczkiem i ceną? W końcu wykorzystują tę samą platformę, te same silniki tylko pod inną nazwą (a i to nie zawsze). Sprawdziliśmy to, porównując trzy samochodu koncerny Volkswagen: Volkswagena, Skodę i Seata. Warto dopłacać?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Pojechaliśmy do komisu po "idealnego" Forda. Lakiernik prawdopodobnie był daltonistą
Co warto kupić

Pojechaliśmy do komisu po "idealnego" Forda. Lakiernik prawdopodobnie był daltonistą

Czy wszyscy handlarze mijają się z prawdą w ogłoszeniach? Czy auto ociekające "plakiem" to na pewno odpicowany złom? Oglądaliśmy dwa używane, popularne Fordy S-Max sprowadzone z Niemiec. Jeden miał być perfekcyjny i bezwypadkowy. W przypadku drugiego handlarz z góry zastrzegł, że "może coś było lakierowane". Który egzemplarz okazał się lepszy?

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Najlepsze auta używane zdaniem naszym i naszego mechanika. Wszystkie dostały piątkę. Co najmniej
Co warto kupić

Najlepsze auta używane zdaniem naszym i naszego mechanika. Wszystkie dostały piątkę. Co najmniej

Dzisiaj nie straszymy. Wręcz przeciwnie. Tylko chwalimy. Pewnie nie zdziwi nikogo fakt, że ranking najmniej awaryjnych samochodów używanych zdominowany jest przez samochody japońskie. Zdziwić może jednak obecność niektórych modeli oraz jeden rodzynek spoza Japonii. Spośród niemal stu samochodów używanych ocenionych wspólnie przez naszych zaprzyjaźnionych mechaników i przez redakcję Auto Świata wybraliśmy 10, które wypadły najlepiej — dostały co najmniej piątkę (bez minusa).

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.