Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Używane

Używane

Materiał promocyjny
BMW Dobrzański: samochody z drugiej ręki, które wciąż trzymają klasę
Używane

BMW Dobrzański: samochody z drugiej ręki, które wciąż trzymają klasę

Szukaliśmy używanej Toyoty RAV4 i już wiemy: to obiekt spekulacyjny
Używane

Szukaliśmy używanej Toyoty RAV4 i już wiemy: to obiekt spekulacyjny

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dlaczego używana Dacia Duster jest tak droga? Mechanik nam wszystko wyjaśnił
Co warto kupić

Dlaczego używana Dacia Duster jest tak droga? Mechanik nam wszystko wyjaśnił

Okazuje się, że ci, którzy kilka lat temu kupili w polskim salonie dobrze wyposażoną Dacię Duster (II generacji), dziś mogą ją sprzedać za... dokładnie tyle samo, ile wówczas zapłacili. Dacia Duster może się pochwalić bardzo niską utratą wartości.Czy warto interesować się tym autem na rynku wtórnym? Co się w nim psuje? I co z pierwszą generacją modelu? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się poniżej. Prześwietliliśmy dwie generacje.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Po 100 tys. km Volkswagen Tiguan zasłużył na szóstkę, ale przejechaliśmy dodatkowe 25 tys. km
Testy długodystansowe

Po 100 tys. km Volkswagen Tiguan zasłużył na szóstkę, ale przejechaliśmy dodatkowe 25 tys. km

Nie mogliśmy uwierzyć w stan techniczny testowego Volkswagena Tiguana po przejechaniu nim 100 tys. km. Auto było niemal jak nowe, zapisaliśmy mu tylko dwa punkty karne, co oznaczało, że test zakończy z szóstką. Do przejechania zostało jednak jeszcze 25 tys. km. I wtedy zaczęły się przygody.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
W tych Mercedesach są te same silniki co w Dacii. To dobrze czy lepiej ich unikać?
Co warto kupić

W tych Mercedesach są te same silniki co w Dacii. To dobrze czy lepiej ich unikać?

Mercedes od kilkunastu już lat współpracuje z Renault w dziedzinie silników – zarówno benzynowych, jak i Diesla. Pod maskami wielu aut z gwiazdą znaleźć można (prawie) takie same silniki jak w autach marek Renault, Dacia czy Nissan. Czy trzeba się bać francuskich silników w niemieckich autach? Jak rozpoznać, który silnik jest który?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Przejechaliśmy 100 tys. km BMW iX3, żeby sprawdzić, jak zniesie to jego akumulator. Już mamy raport
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km BMW iX3, żeby sprawdzić, jak zniesie to jego akumulator. Już mamy raport

Po przejechaniu ponad 100 tys. km elektrycznym BMW X3 (iX3) rozkręciliśmy je na części pierwsze. Najbardziej byliśmy ciekawi kondycji akumulatora trakcyjnego, bo przez trzy lata testu często ładowaliśmy go na szybkich ładowarkach, a akumulatory tego nie lubią. Wyniki są wręcz szokujące — to najlepsze słowo. Sprawdziliśmy też, jak podwozie zniosło dźwiganie przez 100 tys. km tego ciężkiego akumulatora.

Używane Audi A4, BMW serii 3 czy Mercedes klasy C? Mechanik ocenił kombi za 30 tys. zł
Co warto kupić

Używane Audi A4, BMW serii 3 czy Mercedes klasy C? Mechanik ocenił kombi za 30 tys. zł

Wielkie starcie wielkiej niemieckiej trójki. To absolutne klasyki klasy premium i jedne z najbardziej pożądanych samochodów na rynku. I odwieczni rywale. Co lepiej wybrać? Audi A4, BMW serii 3 czy może Mercedesa Klasy C?Sprawdziliśmy trzy różne kombi. Które z nich warto kupić za 30-40 tys. zł?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
SUV niemiecki czy szwedzki? Porównaliśmy używane Volvo XC60, Audi Q5 i BMW X3
Co warto kupić

SUV niemiecki czy szwedzki? Porównaliśmy używane Volvo XC60, Audi Q5 i BMW X3

Bestsellerowe Volvo XC60, a może cieszące się równie dużym zainteresowaniem Audi Q5 lub najmłodsze w tym zestawieniu BMW X3? Z zaprzyjaźnionym mechanikiem porozmawialiśmy o trzech SUV-ach premium, które debiutowały na rynku kilkanaście lat temu, dlatego są dziś w finansowym zasięgu wielu Polaków. Którym z nich warto się zainteresować?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy warto kupić używane Volvo? Na warsztat wzięliśmy sześć modeli
Co warto kupić

Czy warto kupić używane Volvo? Na warsztat wzięliśmy sześć modeli

Naszemu zaprzyjaźnionemu mechanikowi daliśmy do oceny sześć modeli Volvo z różnych segmentów, różnych roczników i z różnych przedziałów cenowych. Aż się pobudził - miał na ich temat wiele do powiedzenia. Co ciekawe, na piątkę (ale z minusem) jego zdaniem zasłużył tylko jeden model. Wystawił też jedną trójkę, a robi to rzadko.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Nikt nie chce tych diesli. Tylko mechanicy je lubią, bo dają im zarobić
Co warto kupić

Nikt nie chce tych diesli. Tylko mechanicy je lubią, bo dają im zarobić

Lista niechcianych diesli zawiera aż 11 silników wysokoprężnych, których naprawy są drogie i niemal pewne, bo te motory psują się wyjątkowo często. Pękające wały, pompowtryskiwacze, które psują się od samego patrzenia na nie — to tylko te najbardziej oczywiste problemy. Których diesli nie kupować, jeżeli nie lubimy spędzać dni u mechanika?

Pojechaliśmy do komisu po chińskiego SUV-a premium po "subskrypcji". Mały przebieg, dobra cena. Okazja?
Co warto kupić

Pojechaliśmy do komisu po chińskiego SUV-a premium po "subskrypcji". Mały przebieg, dobra cena. Okazja?

W polskich komisach samochodowych pojawiła się większa liczba dość egzotycznych na naszym rynku chińskich hybrydowych SUV-ów należących do segmentu "prawie premium". Za mniej niż 100 tys. zł można kupić młodego SUV-a z niewielkim przebiegiem, z napędem hybrydowym plug-in, który technikę napędową zapożyczył od cenionej w Europie marki Volvo. Okazja, z której warto skorzystać, nim ubiegną nas inni, czy raczej stracone pieniądze?

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy warto kupić używaną Mazdę 6 III? To auto ma właściwie tylko jeden problem
Co warto kupić

Czy warto kupić używaną Mazdę 6 III? To auto ma właściwie tylko jeden problem

Naprawdę rzadko zdarza się, że auto, które debiutowało na rynku kilkanaście lat temu, kończy nasz przegląd z taką oceną, jak Mazda 6 III generacji. Kto szuka auta niezawodnego i dobrze się starzejącego, zdecydowanie powinien wziąć pod uwagę jej zakup. Trzeba jednak przygotować nieco większy zasób gotówki niż w przypadku konkurencyjnych modeli — Mazda 6 jest na rynku wtórnym wysoko ceniona. Nie wszystkie wersje są jednak godne polecenia.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używany crossover Toyoty imponuje mechanikom. Wzięliśmy go na warsztat. Oto ocena
Co warto kupić

Używany crossover Toyoty imponuje mechanikom. Wzięliśmy go na warsztat. Oto ocena

Toyota C-HR wjechała na polski rynek już dobrych kilka lat temu i zdobyła go z miejsca. Dzisiaj to jeden z najpopularniejszych samochodów w kraju, a w sprzedaży znajduje się już druga generacja. My jednak pod lupę bierzemy tą pierwszą. Choć nie tanieje tak szybko jak konkurencja, to kusi w ogłoszeniach coraz atrakcyjniejszymi cenami. Czy to dobry wybór? O zdanie spytaliśmy mechanika.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Rozkręciliśmy na części pierwsze Kię z przebiegiem 100 tys. To auto podzieliło redakcję
Testy długodystansowe

Rozkręciliśmy na części pierwsze Kię z przebiegiem 100 tys. To auto podzieliło redakcję

Pomarańczowa Kia ProCeed GT pokonała 100 tys. km bez wielkiego wysiłku i bez większych awarii, choć po rozłożeniu auta na części znaleźliśmy coś niepokojącego. Na dodatek koreańskiemu kompaktowi udało się podzielić redakcję.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czas na pierwszy przegląd naszego Porsche. Kilka rzeczy zapisaliśmy w dzienniku testowym
Testy długodystansowe

Czas na pierwszy przegląd naszego Porsche. Kilka rzeczy zapisaliśmy w dzienniku testowym

Przejechaliśmy już 20 tys. km naszym długodystansowym, hybrydowym Porsche Cayenne, którego pod koniec testu, czyli po 100 tys. km, rozbierzemy na części pierwsze. Póki co zrobiliśmy mu pierwszy przegląd. Co zanotowaliśmy w naszym dzienniku testowym? Było tego sporo.

Sprawdziłem w ogłoszeniach: spadek wartości chińskich SUV-ów jest szokujący. Lepiej kupić używany
Co warto kupić

Sprawdziłem w ogłoszeniach: spadek wartości chińskich SUV-ów jest szokujący. Lepiej kupić używany

Chińskie używane SUV-y coraz częściej pojawiają się w ogłoszeniach, a najwięcej jest aut popularnych marek, np. MG. Te najstarsze to używki z importu, jako że m.in. w Niemczech pojawiły się one wcześniej niż w Polsce. Używane chińskie auta z polskiej dystrybucji występują w śladowych liczbach, to najczęściej auta podemonstracyjne sprzedawane przez dilerów. To, co łączy używane chińskie SUV-y, to atrakcyjna cena. 3-letni samochód często jest wyceniany na zaledwie połowę wartości nowego, a przecież jest jeszcze pole do negocjacji. Oto co znalazłem w polskich ogłoszeniach.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Przejechaliśmy Skodą Octavią Combi 100 tys. km. I rozebraliśmy ją na części. Ciekawe wnioski
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy Skodą Octavią Combi 100 tys. km. I rozebraliśmy ją na części. Ciekawe wnioski

Duże kombi z dwulitrowym dieslem. Przez ponad 100 tys. km testowaliśmy Skodę Octavię Combi w wersji 2.0 TDI Ambition. Teraz to bardzo ciekawa propozycja na rynku wtórnym. Używane Octavie kuszą ceną i walorami praktycznymi. Czy taka Octavia ma w ogóle sens? Sprawdziliśmy dokładnie, czy nie jest to przysłowiowa mina.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dobry używany SUV do 40 tys. zł. Mamy cztery propozycje. Mechanik wybrał faworyta
Co warto kupić

Dobry używany SUV do 40 tys. zł. Mamy cztery propozycje. Mechanik wybrał faworyta

To poważny pojedynek. Mamy cztery SUV-y z bardzo popularnego segmentu. Ford Kuga, Nissan Qashqai +2, Peugeot 3008 i Volkswagen Tiguan – wiele je łączy, ale też sporo różni. Który z naszych bohaterów najlepiej sprawdzi się w codziennej eksploatacji? Na celownik bierzemy egzemplarze z silnikiem Diesla pod maską, a do wydania mamy maksymalnie 35-45 tys. zł, choć w większości przypadków nawet nie zbliżymy się do tej granicy. Pytaliśmy o opinie także kierowców i mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Trudno było nam uwierzyć w stan części Audi RS 4 po przejechaniu nim 100 tys. km
Testy długodystansowe

Trudno było nam uwierzyć w stan części Audi RS 4 po przejechaniu nim 100 tys. km

100 tys. km za kierownicą Audi RS4 upłynęło szybko. Nie mogliśmy doczekać się tradycyjnego rozebrania auta na części pierwsze w poszukiwaniu dziur, rys, awarii, wycieków i innych w karoserii, silniku, hamulcach etc. Będziemy brutalnie szczerzy — nie spodziewaliśmy się takich rezultatów.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Te auta mają tyle lat, co tegoroczni maturzyści. Czy zdały egzamin dojrzałości?
Używane

Te auta mają tyle lat, co tegoroczni maturzyści. Czy zdały egzamin dojrzałości?

Dla człowieka 19 lat to świetny wiek: młodość, początek dorosłego życia, nowe perspektywy. Samochody w tym wieku, o ile jeszcze poruszają się po drogach, to zwykle lepszą część życia mają już za sobą. Sprawdziłem, jak mają się dziś auta, które pojawiły się na rynku w 2006 roku, czyli wtedy, kiedy rodziła się większość tegorocznych maturzystów.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Który używany SUV z dieslem i napędem 4x4 jest najlepszy? Porównaliśmy pięć modeli
Co warto kupić

Który używany SUV z dieslem i napędem 4x4 jest najlepszy? Porównaliśmy pięć modeli

Szukamy dobrego, używanego SUV-a z dieslem i napędem na cztery koła. Bierzemy pod lupę pięć modeli, które spełniają te wymagania: Forda Kugę, Volkswagena Tiguana, Kię Sportage, Mazdę CX-5 i Hondę CR-V. Czy te, które słyną z trwałości, są bezawaryjne, jeśli pod ich maską pracuje diesel? No i który SUV ma najlepszy napęd na cztery koła?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Co lepiej zniosło próbę czasu: Volvo S60 czy Audi A4?
Co warto kupić

Co lepiej zniosło próbę czasu: Volvo S60 czy Audi A4?

Co się lepiej starzeje: Audi czy Volvo? Na to pytanie staraliśmy się odpowiedzieć, zestawiając ze sobą modele A4 i S60. Do porównania celowo zaprzęgliśmy generacje doskonale znane mechanikom, które można dziś kupić za naprawdę nieduże pieniądze. Ale czy warto? Ile jest dziś premium w 20-letnich autach premium?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.