Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen Passat B8 Alltrack: Czy wysoka cena jest uzasadniona?
Co warto kupić

Volkswagen Passat B8 Alltrack: Czy wysoka cena jest uzasadniona?

Dlaczego 30 lat temu z elektryków nic nie wyszło? Czy teraz będzie podobnie?
Klasyki

Dlaczego 30 lat temu z elektryków nic nie wyszło? Czy teraz będzie podobnie?

Zwycięstwa uskrzydliły Lancię - ale czy Delta jest najlepsza?
Youngtimer

Zwycięstwa uskrzydliły Lancię - ale czy Delta jest najlepsza?

Na początku lat 90. kilku producentów kompaktowych aut przekroczyło granicę 200 koni pod maską. Zarówno wtedy. jak i dziś auta te robią piorunujące wrażenie, dlatego postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się trzem przedstawicielom gatunku: Lancii Delcie Integrale Evo II, Volkswagenowi Golfowi Limited oraz Fordowi Escortowi RS Cosworth.

Były filarem każdego producenta, dziś trzydrzwiowe hatchbacki znikają jeden po drugim. Dlaczego?
Aktualności

Były filarem każdego producenta, dziś trzydrzwiowe hatchbacki znikają jeden po drugim. Dlaczego?

Kiedyś trzydrzwiowe hatchbacki były takim hitem, że trafiały nie tylko do gam Forda Focusa bądź Hondy Civic, ale nawet VW Passata. Dziś w Europie oferują je już zaledwie cztery marki, przy czym 12 wycofało się w ciągu ostatnich czterech lat! Dlaczego auta, które miały być tanie dla klientów, raptem stały się za drogie dla producentów?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Volkswagen Caddy IV: Poprawiony czy nadal niedopracowany?
Co warto kupić

Volkswagen Caddy IV: Poprawiony czy nadal niedopracowany?

Trzecia generacja Caddy miała ogromne problemy jakościowe: awaryjne silniki, kłopoty z korozją – częściowo wina była po stronie błędów konstrukcyjnych, częściowo po stronie oszczędności na etapie produkcji. Postanowiliśmy sprawdzić, czy Caddy IV jest podobnie niedopracowanym pojazdem?

Przyjechał do Polski takim samochodem. Policja ostro zareagowała
Aktualności

Przyjechał do Polski takim samochodem. Policja ostro zareagowała

Pan Kamil, właściciel Volkswagena Passata, mieszka w Szwecji. Kiedy przyjechał do Polski, zaskoczyła go reakcja policjantów na wygląd jego samochodu. Był zdziwiony, że dostał mandat tylko dlatego, że Passat wyglądał jak... niemiecki radiowóz. Sprawa, którą opisał vehis.pl, znalazła finał w sądzie, ale niezadowolony z wyroku właściciel samochodu zamierza dalej dochodzić sprawiedliwości.

Volkswagen Polo Eko, czyli gdzie ten postęp?
Youngtimer

Volkswagen Polo Eko, czyli gdzie ten postęp?

Ekologiczny Volkswagen Polo już 30 lat temu zużywał średnio niewiele ponad 3 l/100 km. Dziś podróżowanie nim wiąże się jednak z pewnym ryzykiem.

Najlepsze i najgorsze silniki TDI, czyli diesle Volkswagena
Co warto kupić

Najlepsze i najgorsze silniki TDI, czyli diesle Volkswagena

Silniki TDI, czyli diesle Grupy VW, to jedne z najpopularniejszych silników w Polsce – zarówno w używanych, jak i nowych autach. Prezentujemy najważniejsze z nich, wskazując, które są warte uwagi, a których zdecydowanie należy się wystrzegać.

Volkswagen Passat B8 - czy w końcu jest solidny?
Co warto kupić

Volkswagen Passat B8 - czy w końcu jest solidny?

Poprzednie generacje Volkswagena Passata (szczególnie B6 i B7) zaliczyły kilka poważnych wpadek jakościowych. Oferowany od 2014 roku Volkswagen Passat B8 miał być dopracowany pod każdym względem. Na ile to się udało?

Rodzinne auto za 100 tys. zł. TOP 5 i żadnego SUV-a
Co warto kupić

Rodzinne auto za 100 tys. zł. TOP 5 i żadnego SUV-a

Przy obecnych cenach nowych aut 100 tys. zł pozwala na zakup nowego samochodu kompaktowego lub crossovera z podstawowym silnikiem. Na rynku aut używanych taka kwota pozwala jednak na dużo większe szaleństwo. Dzisiaj Top 5 używanych samochodów klasy średniej za około 100 tys. zł.

Jest jak szwajcarski scyzoryk, który nie chce się zestarzeć – oto Volkswagen T4 Multivan
Youngtimer

Jest jak szwajcarski scyzoryk, który nie chce się zestarzeć – oto Volkswagen T4 Multivan

Volkswagen T4 to taki Golf wśród aut użytkowych – po dekadach produkcji tylnonapędowych pojazdów dostawczych w 1990 r. koncern wprowadził na rynek auto, które jak równy z równym mogło wreszcie konkurować z innymi pojazdami wielofunkcyjnymi. Multivan to najbardziej uniwersalna, rodzinna odmiana tego samochodu.

Obalamy motoryzacyjne mity o markach samochodowych
Używane

Obalamy motoryzacyjne mity o markach samochodowych

Plotki i obiegowe opinie potrafią zarówno zniszczyć karierę w show-biznesie, jak i popsuć reputację… markom samochodowym. Poza tym z czasem jedne firmy zyskują na jakości, a inne wprost przeciwnie – zbyt mało dbają o swoje produkty. Jakie obiegowe opinie krążą o samochodach i które z nich są prawdziwe?

Osiem kultowych klasyków, które nie są warte swojej ceny. Czy tyle byście za nie zapłacili?
Youngtimer

Osiem kultowych klasyków, które nie są warte swojej ceny. Czy tyle byście za nie zapłacili?

Ten tytuł to prowokacja! Samochód jest wart tyle, ile ktoś jest gotów za niego zapłacić – to oczywiste. Tyle tylko, że ceny niektórych aut uchodzących za kultowe osiągnęły poziom totalnego oderwania od tego, co rzeczywiście one w zamian oferują – z wyjątkiem... sentymentu, który dla wielu nabywców wart jest majątek.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Protoplasta Audi A4 był ćwierć metra węższy, pierwsza Skoda Octavia miała tylko dwoje drzwi. Zdziwisz się jak wyglądali przodkowie obecnych hitów
Wiadomości

Protoplasta Audi A4 był ćwierć metra węższy, pierwsza Skoda Octavia miała tylko dwoje drzwi. Zdziwisz się jak wyglądali przodkowie obecnych hitów

Pierwszego Volkswagena Passata sprzedawano w USA jako Audi, Toyota Corolla I miała 12-calowe koła, a pierwsza Honda Civic była o przeszło metr krótsza niż dziś. Najwcześniejsze generacje doskonale znanych modeli wywołują dziś sensacje.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Test spalania 10 aut przy prędkości maksymalnej (Z Archiwum Auto Świata)
Rankingi Aut Używanych

Test spalania 10 aut przy prędkości maksymalnej (Z Archiwum Auto Świata)

Gdy kierowcy mają ciężką nogę, sprzedawcy paliw zacierają ręce z zadowolenia. To, ile spalają samochody mknące na pełnym gazie autostradą, przyprawia o zawrót głowy. W teście sprawdziliśmy konkretne wartości.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Volkswagen T1 Transporter - już wtedy był numerem jeden
Oldtimer

Volkswagen T1 Transporter - już wtedy był numerem jeden

Volkswagen T1 pojawił się na rynku po DKW Schnellaster, a od 1950 roku zostawił całą konkurencję w tyle. Co spowodowało, że auto stało się tak popularne? Prosta budowa? A może sieć serwisowa?

Dacia Jogger kontra Volkswagen Caddy. Podwyższone kombi czy kombivan — co będzie lepsze dla rodziny?
Porównania samochodów

Dacia Jogger kontra Volkswagen Caddy. Podwyższone kombi czy kombivan — co będzie lepsze dla rodziny?

Dacia Jogger to podwyższone kombi, a Volkswagen Caddy to osobowa wersja małego dostawczaka. Która recepta na sukces w świecie aut rodzinnych okaże się lepsza? W naszym teście sprawdzamy, który z tych modeli jest bardziej uniwersalny i lepiej spełni oczekiwania dużej rodziny.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który
Wszystko o silniku

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Na temat poboru oleju przez silniki T(F)SI Grupy Volkswagena z rodziny EA888 krążą legendy, tak samo jak na temat tego, czy i kiedy pojawiły się poprawione wersje, stroniące od "popijania oliwy". Oto kompendium wiedzy na temat EA888: które typy omijać, ile kosztuje remont, a które odmiany można brać w ciemno.

Te samochody już mogą dostać żółte tablice. Też nie możemy w to uwierzyć
Aktualności

Te samochody już mogą dostać żółte tablice. Też nie możemy w to uwierzyć

30 lat i już zabytek? W architekturze nie, w motoryzacji – jak najbardziej. Ten tekst zmieni twoje postrzeganie tego, co jeszcze jest zwykłym samochodem, a co już elementem rejestru zabytków. Oto 10 modeli, które od 2023 r. mogą się ubiegać o status pojazdu zabytkowego. Jakby to powiedzieć… są nieco młodsze i nieco częściej spotykane niż Benz Patent-Motorwagen Modell 1 z 1886 r.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Wada fabryczna silników TDI. Opinia biegłego nie pozostawia wątpliwości
Eksploatacja

Wada fabryczna silników TDI. Opinia biegłego nie pozostawia wątpliwości

Użytkownicy wielu Volkswagenów T5 2.0 TDI Biturbo (180 KM) boleśnie się o tym przekonali – silniki ich aut mają skłonność do drogich awarii. Opinia przygotowana na zlecenie niemieckiego sądu nie pozostawia wątpliwości: to wada fabryczna, a nie żadne odosobnione przypadki. Czy poszkodowani mogą teraz liczyć na zwrot kosztów naprawy?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Wybrać SUV-a czy vana? Sprawdzamy 12 modeli
Porównania samochodów

Wybrać SUV-a czy vana? Sprawdzamy 12 modeli

Od funkcjonalności po uniwersalność. Co naprawdę jest lepsze? Van czy SUV? Statystyki dają tylko jedną odpowiedź: ostatnie 13 lat należało do modeli sportowo-rekreacyjnych. Czy to moda czy postęp? Sprawdzamy, co one potrafią i ile kosztują.

Tych aut oficjalnie w Polsce nie kupisz. Modele, których brakuje najbardziej
Aktualności

Tych aut oficjalnie w Polsce nie kupisz. Modele, których brakuje najbardziej

Choć polska oferta nowych aut jest najbogatsza w historii, to wciąż brakuje w niej kilku spektakularnych modeli, które bez problemu można oficjalnie kupić w USA, Japonii, Chinach, Korei bądź Brazylii. Wśród nich jest m.in. najmocniejszy hot hatch w historii Toyoty, krążownik szos XXI w. i kolejne wcielenie modelu, który przez dobre ćwierć wieku był filarem Forda w Europie.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.