Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Volkswagen

Volkswagen

Nowy VW ID.3 za jedyne 70 tys. zł. Tak Volkswagen chce walczyć z chińskimi elektrykami
Wiadomości

Nowy VW ID.3 za jedyne 70 tys. zł. Tak Volkswagen chce walczyć z chińskimi elektrykami

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Honda Civic Type R kontra Volkswagen Golf R Performance. Który hot hatch zapewnia więcej sportowych emocji?
Porównania samochodów

Honda Civic Type R kontra Volkswagen Golf R Performance. Który hot hatch zapewnia więcej sportowych emocji?

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dobrze znasz te samochody, ale czy wiesz, kiedy je produkowano?
Aktualności

Dobrze znasz te samochody, ale czy wiesz, kiedy je produkowano?

Czas szybko leci, łatwo więc można zapomnieć, kiedy świetnie znany samochód trafił do produkcji lub kiedy z niej zniknął. Chcesz sprawdzić swoją wiedzę? Pytamy o słynne modele. No i o dwa znane wyłącznie ekspertom.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
W tych autach trzeba zwrócić uwagę na rdzę
Co warto kupić

W tych autach trzeba zwrócić uwagę na rdzę

To, że w 15— lub 20-letnim samochodzie pojawia się korozja, nikogo specjalnie nie dziwi, ale gdy rdza atakuje kilkuletnie auto, można to już uznać za skandal. Przedstawiamy pojazdy, w których ryzyko tego problemu jest duże.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!
Używane

10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

Chcesz kupić używany samochód? Uważaj, oprócz pułapek przygotowanych przez nieuczciwych sprzedawców, na rynku nie brakuje też ryzykownych modeli zmagających się z wadami wrodzonymi! Oto 10 najbardziej ryzykownych aut z ostatnich lat.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Volkswagen Garbus i Porsche 911 GT3 RS. Niby krewniacy, a jednak całkiem inne charaktery
Porównania samochodów

Volkswagen Garbus i Porsche 911 GT3 RS. Niby krewniacy, a jednak całkiem inne charaktery

Trudno w to uwierzyć, ale Volkswagen Garbus i nowe Porsche 911 GT3 RS mają wspólny rodowód. Rasowe 911 tryska mocą i wyścigową werwą, podczas gdy przytulny Volkswagen 1600i już dawno przeszedł na emeryturę. Szukamy fragmentów ich wspólnego DNA.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Jeździłem zmienionym Volkswagenem ID.3. Kompaktowy elektryk jest fajny, ale kosztuje ćwierć miliona złotych
Testy

Jeździłem zmienionym Volkswagenem ID.3. Kompaktowy elektryk jest fajny, ale kosztuje ćwierć miliona złotych

Nowa generacja elektrycznego ID.3 pojawiła się zaledwie w 2,5 roku po premierze pierwszej wersji. Zmiany nie są rewolucyjne, ale dają się je zauważyć zarówno z zewnątrz, jak i w środku samochodu.

Czy fabryczny kamper jest lepszy od rzemieślniczej zabudowy? Sprawdziłem Volkswagena Grand Californię
Testy nowych samochodów

Czy fabryczny kamper jest lepszy od rzemieślniczej zabudowy? Sprawdziłem Volkswagena Grand Californię

Większość kamperów powstaje jako konwersje wykonywane przez specjalistyczne firmy na bazie podwozi lub kompletnych aut dostawczych. Volkswagen Grand California to jeden z nielicznych kamperów, które są wytwarzane w większych seriach, bezpośrednio przez producenta pojazdu bazowego, a nie wyrób manufaktury. Jakie są wady takiego rozwiązania, a jakie ma ono zalety?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Samochody, których osiągi nie nadążają za wyglądem. Wielkie rozczarowania
Aktualności

Samochody, których osiągi nie nadążają za wyglądem. Wielkie rozczarowania

Design tych aut zapowiada tony emocji, ale na tonę przypada w nich tak mało koni mechanicznych, że drugie wrażenie okazuje się znacznie gorsze niż pierwsze. No bo co powiedzieć o Ferrari, które ma mniej KM na tonę niż 125-konna wersja Toyoty Yaris...

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Volkswagen odsłania kulisy produkcji nowych aut w Polsce. Kiedyś powstawały tam Tarpany
Aktualności

Volkswagen odsłania kulisy produkcji nowych aut w Polsce. Kiedyś powstawały tam Tarpany

Z początkiem lipca Volkswagen otworzył dla zwiedzających swoje zakłady produkcyjne w Poznaniu i Wrześni. Osoby indywidualne mogą na własne oczy zobaczyć, jak wygląda nowoczesna produkcja samochodów dostawczych z wykorzystaniem robotów, a także dowiedzieć się, że pracują tam także pszczoły i przyjrzeć się, jak powstaje farma fotowoltaiczna.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Osiem samochodów wygryzionych przez SUV-y. Zdziwisz się, jakie modele im uległy
Aktualności

Osiem samochodów wygryzionych przez SUV-y. Zdziwisz się, jakie modele im uległy

SUV-y systematycznie pożerają dotychczasową motoryzacyjną rzeczywistość. Nawiązujące do terenówek samochody są tak popularne, że część firm woli inwestować w kolejnego SUV-a niż w następcę doskonale znanego od lat modelu. Oto sławy, które musiały zniknąć z gamy, aby zrobić miejsce SUV-om.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Tych modeli nie kupuj! Najgorsze wersje popularnych samochodów
Używane

Tych modeli nie kupuj! Najgorsze wersje popularnych samochodów

Nawet najbardziej renomowane marki samochodowe mają wersje, które polecić można tylko... najgorszym wrogom. To samochody niedopracowane, które po prostu muszą się zepsuć. Jakich zatem modeli unikać?

Czy za 25-30 tys. zł można kupić dobrego SUV-a? [ANALIZA]
Co warto kupić

Czy za 25-30 tys. zł można kupić dobrego SUV-a? [ANALIZA]

Wszyscy chcą jeździć SUV-ami, ale nowe kosztują wyraźnie więcej niż ich odpowiedniki z normalnych (starych) segmentów. Za 100 tys. zł wybór nowych, nie za dużych SUV-ów i crossoverów jest już spory, ale to jednak duży wydatek. Dlatego wielu z nas sięga po SUV-y z rynku wtórnego. Na nim za 25-30 tys. zł można już nieźle powybrzydzać. Poniżej nasz TOP 10 używanych SUV-ów w tym przedziale cenowym. Różnych, tak jak różne są nasze potrzeby co do posiadania podwyższonego samochodu.

Trzy generacje Volkswagena Passata. B6, B7 czy B8 - którą warto kupić?
Co warto kupić

Trzy generacje Volkswagena Passata. B6, B7 czy B8 - którą warto kupić?

Nie zawsze jest tak w motoryzacji, że jeśli coś młodsze, to lepsze! Choć nowoczesne rozwiązania techniczne dają dużo frajdy z jazdy, często są niedopracowane. A jak wygląda to w przypadku Volkswagena Passata? Czy lepiej postawić na niedrogiego w zakupie i znanego wszystkim mechanikom Volkswagena Passata B6, czy wersję przejściową, czyli Volkswagena Passata B7, a może trochę dołożyć i celować w Passata B8?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Jak Polak wygrał wyścig Le Mans? Wywiad z Jakubem Śmiechowskim
TV

Jak Polak wygrał wyścig Le Mans? Wywiad z Jakubem Śmiechowskim

Dla fanów motosportu 24-godzinny wyścig Le Mans to ikona wyścigów samochodowych. To zdecydowanie jeden z najtrudniejszych i najbardziej wymagających wyścigów na świecie. W tym roku polscy kibicie śledzili sytuację na torze do ostatniej chwili.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy starsze auta faktycznie zużywały więcej paliwa? Sprawdziliśmy 90 aut
Oldtimer

Czy starsze auta faktycznie zużywały więcej paliwa? Sprawdziliśmy 90 aut

Prospektowe dane są zawsze optymistyczne, ale papier przyjmie wszystko. Dlatego nadchodzi kolejna już godzina prawdy dla 10 aut. Które z nich okaże się mistrzem oszczędności?

Volkswagen Golf I — pokonał wszystkich konkurentów
Youngtimer

Volkswagen Golf I — pokonał wszystkich konkurentów

Przez długie lata Volkswagen przeciwstawiał się produkcji samochodu, którego koncepcja budowy byłaby inna niż Garbusa. Zmiana nastąpiła dopiero wraz z Golfem – i udało się odnieść sukces.

Tak wyglądały pierwsze SUV-y znanych marek
Aktualności

Tak wyglądały pierwsze SUV-y znanych marek

Dacia oferowała jednego z pierwszych kompaktowych SUV-ów na świecie, pierwszy Range Rover początkowo nie miał nawet dywaników, a Toyota RAV4 mogła w ogóle nie powstać. Jak wyglądały pierwsze SUV-y firm, które dziś zarabiają na nich krocie?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Volkswagen Garbus - ospały, ciasny i niepraktyczny
Youngtimer

Volkswagen Garbus - ospały, ciasny i niepraktyczny

W odróżnieniu od Citroëna 2CV czy Renault 4, Volkswagen Garbus nie był pomyślany jako tanie auto. Taka rola przypadła mu pod koniec życia.

Golf VR6 kontra Astra GSI - komu bardziej należy się tytuł klasyka?
Youngtimer

Golf VR6 kontra Astra GSI - komu bardziej należy się tytuł klasyka?

Trzydzieści lat temu dwa najpopularniejsze kompakty wzbogaciły się o topowe wersje. Z tej okazji postanowiliśmy wysłać obydwa auta na tor i sprawdzić, któremu z nich bardziej należy się tytuł klasyka. Czy będzie to Volkswagen Golf III VR6, a może Opel Astra GSI?

Auta na całe życie - czyli niezniszczalne samochody lat 80. i 90.
Youngtimer

Auta na całe życie - czyli niezniszczalne samochody lat 80. i 90.

Najbardziej wytrzymałe współczesne samochody produkowano pod koniec lat 80. i w latach 90. Co sprawiało, że auta z tego okresu są aż tak długowieczne?

Były prezes Audi poniesie konsekwencje za udział w aferze Dieselgate. Sąd zdecydował
Aktualności

Były prezes Audi poniesie konsekwencje za udział w aferze Dieselgate. Sąd zdecydował

Rupert Stadler, były dyrektor generalny Audi, został skazany za udział w największym motoryzacyjnym skandalu ostatniej dekady – aferze Dieselgate. Niemiecki biznesmen usłyszał wyrok na koniec swojego procesu sądowego, który toczył się od 2018 r. Stadler przyznał, że nie wstrzymał sprzedaży samochodów, kiedy dowiedział się o przekręcie.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.