Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Volkswagen

Volkswagen

Ford Focus kontra Volkswagen Golf – które kombi jest lepsze?
Testy nowych samochodów

Ford Focus kontra Volkswagen Golf – które kombi jest lepsze?

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Klasa średnia lat 70. - Audi 80 kontra Volkswagen Passat, Opel Ascona i Ford Taunus
Youngtimer

Klasa średnia lat 70. - Audi 80 kontra Volkswagen Passat, Opel Ascona i Ford Taunus

Upadek minivanów. Znane modele znikają lub zmieniają się w SUV-y
Aktualności

Upadek minivanów. Znane modele znikają lub zmieniają się w SUV-y

Początek obecnej dekady to kres ery minivanów. W kwietniu 2023 r. Ford skończy produkcję S-Maxa i Galaxy, w 2022 r. do historii przeszły Citroen Grand C4 SpaceTourer i Dacia Lodgy. Renault Scenic i Espace przetrwają tylko dlatego, że zmienią się w SUV-y. No, ale skoro w 2004 r. w Europie średnio przez tydzień sprzedawano więcej Espace’ów niż przez cały zeszły rok...

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Wolimy oryginał czy legalną "kopię"? Sprzedaż badge engineeringu zaskakuje
Aktualności

Wolimy oryginał czy legalną "kopię"? Sprzedaż badge engineeringu zaskakuje

To nie są plagiaty. Po prostu producent X dogadał się z producentem Y, dzięki czemu w gamie X znalazł się lekko zmieniony model firmy Y. Tak powstał np. Suzuki Swace (czyli zmodernizowana Toyota Corolla) i Toyota Proace City (czyli nieco inny Citroen Berlingo). Tylko czy te pochodne w ogóle się sprzedają? A może klient zwyczajnie woli pierwowzór? Sprawdzam to na ośmiu parach.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Z europejskiej mapy aut znikają całe motoryzacyjne gatunki: tych słynnych modeli już nie produkują
Aktualności

Z europejskiej mapy aut znikają całe motoryzacyjne gatunki: tych słynnych modeli już nie produkują

Żyjemy w czasach, w których z gam kluczowych firm znikają nie tyle pojedyncze modele, ile całe motoryzacyjne gatunki: Ford, VW, Opel, Honda i Nissan nie oferują już w Europie sedanów, a Volvo hatchbacka. Citroen i Opel nie produkują minivanów opartych na osobówkach, a Alfa Romeo – coupe i spiderów. Poznaj największych nieobecnych!

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Firmy wydłużają cykle produkcyjne swoich najlepszych modeli. Dlaczego tak się dzieje?
Aktualności

Firmy wydłużają cykle produkcyjne swoich najlepszych modeli. Dlaczego tak się dzieje?

Nowy Volkswagen Golf za cztery lata? Zapomnij. To już nie te czasy. Coraz więcej kluczowych graczy motoryzacyjnych wydłuża cykle produkcyjne swoich aut poza niepisane normy. I nie chodzi tu o niszowe modele, ale o lokomotywy sprzedaży. Dlaczego? Znamy co najmniej dwóch "winowajców".

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dominują auta z dieslem. Jest ich pełno, a teraz są tańsze
Aktualności

Dominują auta z dieslem. Jest ich pełno, a teraz są tańsze

W maju samochody używane były tańsze niż jeszcze na początku roku. Notuje się jednak wzrost cen aut używanych w stosunku do kwietnia — wynika z raportu sieci komisów AAA Auto.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Volkswagen Passat B7 - sprawdzamy, jak trwały jest rynkowy przebój
Co warto kupić

Volkswagen Passat B7 - sprawdzamy, jak trwały jest rynkowy przebój

Nowy Volkswagen Passat B7 nie miał łatwo. Musiał mierzyć się z kiepską opinią dotycząca jego poprzednika. Bowiem największym problemem Volkswagenów Passatów sprzedawanych w polskich komisach jest ich przeszłość. Wiele ma za sobą wypadki, cofnięte liczniki, zaniedbania serwisowe. Jak na tym tle wypada Volkswagen Passat B7 z lat 2010-14?

Które używane kombi jest najlepsze?
Co warto kupić

Które używane kombi jest najlepsze?

Citroën C5, Honda Accord, Mazda 6 i VW Passat – które z tych aut najlepiej łączy walory użytkowe i przyjemność z jazdy z kosztami eksploatacji oraz trwałością? I czy lepiej wybrać diesla, czy benzyniaka?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki
Używane

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Czy hybryda plug-in to złoty środek na obecne czasy z wysokimi cenami paliw? Co prawda, starsze konstrukcje hybryd plug-in są mniej zaawansowane niż współczesne, ale nie jest to aż takim problemem, jak w elektrykach – zawsze przecież można skorzystać z silnika spalinowego. Niestety, używane hybrydy plug-in mają inne, liczne problemy.

Ciekawe auto rodzinne za 20 tys. zł – przegląd rynku
Co warto kupić

Ciekawe auto rodzinne za 20 tys. zł – przegląd rynku

Z rynku dochodzą sygnały, że auta używane drożeją. Postanowiliśmy więc sprawdzić, w co najlepiej ulokować 20 tys. zł, żeby jeździć klasą średnią. Aut rodzinnych nie brakuje, jednak dobre rzeczywiście się cenią!

Popularne kompakty z oszczędnymi silnikami benzynowymi – na ciężkie czasy
Co warto kupić

Popularne kompakty z oszczędnymi silnikami benzynowymi – na ciężkie czasy

Kompaktowych modeli jest na rynku bardzo dużo, ale wybór silnika benzynowego, który będzie w miarę oszczędny, a przy tym niezawodny wcale nie jest oczywisty. Szukamy, takich propozycji mając do dyspozycji kilkanaście tysięcy złotych. Pamiętajmy jednocześnie, by nie spodziewać się po tych autach wyśrubowanych osiągów...

Silnik 1.8 Turbo - wszystko o benzynowym silniku grupy Volkswagena
Wszystko o silniku

Silnik 1.8 Turbo - wszystko o benzynowym silniku grupy Volkswagena

Silnik 1.8 Turbo grupy Volkswagena to jeden z pierwszych turbobenzyniaków produkowanych na szeroką skalę. Ma wiele zalet, ale i kilka nieprzyjemnych usterek. Silnik 1.8 Turbo był stosowany w autach wszystkich marek koncernu Volkswagena, jednak największy udział w jego opracowaniu mieli inżynierowie Audi

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł
Co warto kupić

Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł

Jeśli od limuzyny klasy średniej oczekujesz nie tylko dobrych osiągów, lecz także niskiego spalania, to najlepszym wyborem będzie diesel o pojemności ok. 2.0 i mocy 130-150 KM. Którą warto kupić za 20-25 tys. zł?

Volkswagen Jetta - zawsze w cieniu Golfa
Youngtimer

Volkswagen Jetta - zawsze w cieniu Golfa

W oficjalnym przekazie Volkswagena Jetta, czyli po prostu Golf w wersji sedan, występuje jako samochód pomyślany dla konserwatywnej, europejskiej klienteli – w sumie brzmi to całkiem logicznie. Szkoda tylko, że to nieprawda. W każdym razie nie do końca...

Lepszy van z dieslem czy na prąd? Porównujemy Volkswagena Multivana z ID. Buzzem
Testy nowych samochodów

Lepszy van z dieslem czy na prąd? Porównujemy Volkswagena Multivana z ID. Buzzem

Rodzinny van powinien być możliwie największy i koniecznie mieć diesla pod maską. A może jednak lepiej, żeby jego elektryczny napęd oszczędzał planetę dla przyszłych pokoleń, a design nawiązywał do przeszłości? Porównujemy Volkswageny – Multivana i ID. Buzza.

Silnik 3.0 i 2.7 TDI - czy warto kupić samochód z tym silnikiem?
Wszystko o silniku

Silnik 3.0 i 2.7 TDI - czy warto kupić samochód z tym silnikiem?

Silnik 3.0 i 2.7 TDI wyposażony we wtrysk common rail, miał wprowadzić nową jakość i sprawić, że wpadki jakościowe nękające 2,5-litrówkę V6 TDI (pompa rozdzielaczowa) odejdą w niepamięć. Z perspektywy 10 lat możemy śmiało powiedzieć, że to się udało. Owszem, motor ma kilka słabostek, ale uchodzi za udany i stosunkowo trwały.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Volkswagen ID. Buzz z długim rozstawem osi. Nowa wersje dla Europy i Ameryki
Wiadomości

Volkswagen ID. Buzz z długim rozstawem osi. Nowa wersje dla Europy i Ameryki

Volkswagen ID. Buzz zadebiutował w 2022 r. Teraz samochód doczekał się kolejnej wersji z długim rozstawem osi. W tej postaci zwiększa się nie tylko ilość miejsca we wnętrzu, lecz także liczba miejsc. W przeciwieństwie do krótszej odmiany wersją z powiększonym rozstawem osi może podróżować maksymalnie siedem osób.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę
Używane

Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę

Ford Focus, Peugeot 308, Seat Leon i Volkswagen Golf – oto cztery kompaktowe kombi, które cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku. Tym razem naprzeciwko siebie stają 8-letnie egzemplarze z benzyniakami o mocy 120-130 KM, a do wydania mamy 35-40 tys. zł. Które z tych aut warto kupić?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Auta na czasie i bardzo atrakcyjne. Sprawdzamy, co warto kupić za 50 tys. zł
Używane

Auta na czasie i bardzo atrakcyjne. Sprawdzamy, co warto kupić za 50 tys. zł

Za 50-70 tys. zł nie brakuje kuszących samochodów klasy średniej, których awaryjność nie wykracza poza średnią. Do tego będą to kilkuletnie auta – na czasie, bogato wyposażone i dające sporo zadowolenia z jazdy. Które wybrać? Oto 10 najlepszych propozycji!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wielkie motoryzacyjne mity. Sprawdzamy, jak było naprawdę
Aktualności

Wielkie motoryzacyjne mity. Sprawdzamy, jak było naprawdę

Ziemia jest płaska, a ogrzewające ją słońce to sztuczny twór obcej cywilizacji? Motoryzacja też ma swoje mity, które tylko mieszają w głowie i wprowadzają w błąd. Oto 10 nonsensów powtarzanych od dziesięcioleci.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
10 najgorszych aut w testach długodystansowych. 5 z nich to niemieckie auta
Testy długodystansowe

10 najgorszych aut w testach długodystansowych. 5 z nich to niemieckie auta

Od 2014 roku ponad 80 samochodów musiało się sprawdzić w testach długodystansowych redakcji Auto Bild. W każdym takim teście auta są poddawane trudnym na dystansie 100 tys. km. Finał każdego takiego testu kończy się rozebraniem auta do ostatniej śrubki. Dopiero wtedy można ocenić, jak zużywają się samochody.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.