Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Volkswagen

Volkswagen

Silnik 1.5 TSI - czy można na nim polegać?
Wszystko o silniku

Silnik 1.5 TSI - czy można na nim polegać?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Auta za 20 tys. zł, które naprawisz za grosze. TOP 5
Co warto kupić

Auta za 20 tys. zł, które naprawisz za grosze. TOP 5

Volkswagen Taigo kontra Ford Puma. W tych autach nie można się nudzić
Porównania samochodów

Volkswagen Taigo kontra Ford Puma. W tych autach nie można się nudzić

Volkswagen Taigo i Ford Puma mają wszystko, czego potrzeba do czerpania radości z lata: modny styl, mocne silniki, a jak trzeba, wjadą nawet na plażę. A jednak się różnią. Sprawdzamy jak bardzo.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Volkswagen Arteon eHybrid. Auto świetne, ale czy hybryda plug-in to dobry wybór?
Testy

Volkswagen Arteon eHybrid. Auto świetne, ale czy hybryda plug-in to dobry wybór?

Gdyby kilkanaście lat temu ktoś powiedział, że czterodrzwiowego Volkswagena można kupić ze względu na jego nieprzeciętną urodę albo że do sprawnego napędzania reprezentacyjnego auta wystarczy silnik o pojemności 1.4, wzięto by go za osobę niespełna rozumu. Żyjemy więc w ciekawych czasach. To, że Volkswagen Arteon eHybrid to wyjątkowo piękne auto, to fakt bezdyskusyjny. Sprawdzamy, jak radzi sobie jako hybryda plug-in.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Bandyta z Arteona wyprzedził go na S7 i "ukarał". Nagły zwrot w głośnej sprawie
Aktualności

Bandyta z Arteona wyprzedził go na S7 i "ukarał". Nagły zwrot w głośnej sprawie

Pomiędzy Ostródą a Olsztynkiem (woj. warmińsko-mazurskie) doszło do potwornego wypadku. Jadący Volkswagenem Arteonem zajechał drogę kierowcy Seata, a potem gwałtownie zahamował. Wtedy drugi uczestnik ruchu drogowego stracił panowanie nad pojazdem i uderzył w barierki. Życie stracić mogło troje ludzi — w tym czteroletnie dziecko. Mężczyzna odwołał się od wyroku — teraz czekać może go o wiele surowsza kara.

Dużo przestrzeni w dobrej cenie – najlepsze vany od 30 do 50 tys. zł
Używane

Dużo przestrzeni w dobrej cenie – najlepsze vany od 30 do 50 tys. zł

Chcesz w miarę wygodnie podróżować w siedem osób, zabrać do tego niemały bagaż i nie martwić się przesadnie o koszty? Polecamy zakup vana – jeśli przeznaczysz na niego 30-50 tys. zł, zyskasz szansę na atrakcyjne modele. Prezentujemy ciekawe auta z segmentu kompaktowego oraz duże, naprawdę wygodne i przestronne vany.

Praktyczne auta do pracy, nie tylko dla rolników
Co warto kupić

Praktyczne auta do pracy, nie tylko dla rolników

Większe lub mniejsze samochody dostawcze, terenowe pikapy, czy może quady użytkowe? Co oferuje rynek wtórny oraz co najbardziej przyda się w gospodarstwie rolnym lub w małym biznesie? Budżet – dość elastyczny, zakładamy, że możemy wydać 20-50 tys. zł i sprawdzamy, co jesteśmy w stanie kupić za takie pieniądze.

Najbardziej awaryjne samochody w testach długodystansowych
Co warto kupić

Najbardziej awaryjne samochody w testach długodystansowych

W testach długodystansowych nietrudno o modele, które na długo zapisały się w naszej pamięci. Oto 15 najbardziej rozczarowujących samochodów, które sprawiły najwięcej problemów w testach magazynu "Auto Bild". Nie zabrakło niespodzianek.

Sprawdzamy klasyczne taksówki. Która okaże się najlepsza?
Youngtimer

Sprawdzamy klasyczne taksówki. Która okaże się najlepsza?

Nigdzie mocne oraz słabe strony samochodu nie ujawniają się tak wyraźnie, jak podczas użytkowania go jako taksówki. Przyjrzeliśmy się zatem pięciu modelom, które kiedyś wykonywały ten zawód, a teraz, na emeryturze pretendują już do miana oldtimerów. Która klasyczna taksówka będzie najlepszym wyborem, Mercedes 190D, Audi 100, VW T3, GAZ Wołga M 24 czy Ford Scorpio?

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Volkswagen Touareg po liftingu. Jeden szczegół rzuca się w oczy
Premiery

Volkswagen Touareg po liftingu. Jeden szczegół rzuca się w oczy

Volkswagen zaprezentował odświeżoną wersję trzeciej generacji Touarega. Model po liftingu ulepszono, modyfikując zawieszenie i zaostrzając stylistykę. Auto zostało naszpikowane zaawansowanymi technologicznie funkcjami oraz dostało nowe światła. Pomiędzy tylnymi znalazł się pasek świetlny z podświetlanym logo marki.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Solidne auta klasy średniej za 30 tys. zł
Co warto kupić

Solidne auta klasy średniej za 30 tys. zł

Z budżetem 30 tys. zł przebijamy się przez oferty w klasie średniej. Szukamy trwałych modeli, wymagających nie za dużych nakładów, a przy tym przyjemnych w eksploatacji. Wybór jest duży, ale trzeba bardzo uważać!

Volkswagen Polo GTI ma już 25 lat. Powstanie tylko 2,5 tys. takich aut
Premiery

Volkswagen Polo GTI ma już 25 lat. Powstanie tylko 2,5 tys. takich aut

Volkswagen Polo GTI jest już z nami od ćwierć wieku i na pewno wiecie, co to oznacza – limitowaną edycję upamiętniającą ten moment w życiu modelu. Niemcy nie mogli przepuścić tej okazji i pokazali wersję Edition 25. Co ją odróżnia od klasycznego GTI?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Używane auto rodzinne za dychę – pięć ciekawych propozycji
Co warto kupić

Używane auto rodzinne za dychę – pięć ciekawych propozycji

Za ok. 10 tys. zł nadal da się upolować coś sensownego. Tym razem przegląd wartych uwagi modeli segmentu D ze względnie prostymi silnikami benzynowymi.

Osiem samochodów bez sensu. Czy wszystkie poniosły porażki?
Aktualności

Osiem samochodów bez sensu. Czy wszystkie poniosły porażki?

Samochody są od wzbudzania emocji, ale jeśli spojrzymy na te osiem modeli chłodnym okiem, to dojdziemy do wniosku, że nigdy nie powinny były powstać. Dlaczego? Czemu Volkswagen Phaeton, Honda CR-Z, Volvo XC90 bez V8 i pozostała piątka nie miały sensu? No i jak im poszło na rynku? Czy skończyły marnie?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
System start-stop — realna pomoc czy niepotrzebny gadżet?
Eksploatacja

System start-stop — realna pomoc czy niepotrzebny gadżet?

System start-stop w założeniu mają korzystnie wpływać na zużycie paliwa, ograniczając zapotrzebowanie na ten cenny obecnie płyn. Niestety, systemy te nadal pozostawiają wiele do życzenia, chociażby w kwestii szybkości ich działania, a do tego wymagają droższych komponentów i mogą negatywnie odbijać się na trwałości układu napędowego.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
1.2 i 1.4 TSI - małe silniki, duże problemy?
Eksploatacja

1.2 i 1.4 TSI - małe silniki, duże problemy?

Volkswagen jako jeden z pierwszych wszedł na drogę downsizingu i już w 2005 r. pokazał silnik 1.4 TSI – mała pojemność, doładowanie oraz (w teorii) niskie spalanie. Niestety, jak to często z nowościami bywa, przez pierwsze lata poważnych problemów nie brakowało – oto wszystko, co musisz wiedzieć o 1.2/1.4 TSI z rodzin EA111 i EA211.

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry
Wszystko o silniku

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry

Trzy cylindry nie zapewnią wysokiej kultury pracy, ale cóż można (albo trzeba…) powiedzieć: takie czasy. Z równomiernością działania nie jest tak źle, a trwałość motoru 1.0 jest w porządku!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Żółte tablice rejestracyjne trudniejsze do zdobycia. Mazowiecki konserwator zmienił kryteria
Aktualności

Żółte tablice rejestracyjne trudniejsze do zdobycia. Mazowiecki konserwator zmienił kryteria

Czy mazowiecki konserwator zabytków zabija klasyczne samochody? Takie pytanie pojawiło się po tym, jak od 1 maja br. zmienił kryteria włączania pojazdów do ewidencji zabytków. O co konkretnie chodzi? O tzw. białe karty i żółte tablice.

Ekolodzy zaatakowali w siedzibie Volkswagena. Dyrektor uchyla się w ostatniej chwili [WIDEO]
Aktualności

Ekolodzy zaatakowali w siedzibie Volkswagena. Dyrektor uchyla się w ostatniej chwili [WIDEO]

Aktywiści wtargnęli na walne zgromadzenie Volkswagena i zrobili burdę, której nie powstydziliby się rasowi kibole. Co prawda, nic nie spłonęło, ale w ruch poszło nawet... ciasto. Oczywiście, nie zabrakło też śmiałków, którzy chcieli się przykleić do drogi. O co poszło tym razem?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Volkswagen Poznań podnosi pensje. Zawarto porozumienie
Aktualności

Volkswagen Poznań podnosi pensje. Zawarto porozumienie

Volkswagen Poznań podpisał z komisją zakładową NSZZ Solidarność porozumienie, które podwyższa wynagrodzenia dla pracowników. Zagwarantowano także utrzymanie zatrudnienia.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Klasyczne samochody o mocy 200 KM - kiedyś potrafiły wywoływać emocje. A dziś?
Youngtimer

Klasyczne samochody o mocy 200 KM - kiedyś potrafiły wywoływać emocje. A dziś?

Obecnie wiele klasycznych samochodów reprezentujących 200-konną ligę ma na tyle okazyjne ceny, że ich zakup nie stanowi problemu. Oto dwanaście przykładów samochodów, które kiedyś budziły zachwyt i wywoływały emocje, a dziś mogą być w zasięgu ręki.

Wszystko o silniku 1.6 MPI/FSI - która wersja będzie lepszym wyborem
Wszystko o silniku

Wszystko o silniku 1.6 MPI/FSI - która wersja będzie lepszym wyborem

Benzyniak Volkswagena o pojemności 1.6 l cieszy się dużym wzięciem na rynku wtórnym. Na celownik bierzemy odmiany z wtryskiem wielopunktowym (MPI) i bezpośrednim (FSI).

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.