Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Volkswagen

Volkswagen

Kiedy najwięksi producenci przestaną produkować spalinowe auta? Sprawdzamy
Aktualności

Kiedy najwięksi producenci przestaną produkować spalinowe auta? Sprawdzamy

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
10 najlepszych aut w testach na dystansie 100 tys. km!
Testy długodystansowe

10 najlepszych aut w testach na dystansie 100 tys. km!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje
Co warto kupić

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Myślisz: "hot hatch" – mówisz: "Volkswagen Golf GTI" albo "Honda Civic Type R"? Słusznie. Ale tym razem zajrzymy o segment niżej, bo wśród aut miejskich też trafiają się nieźli wariaci. Poza tym można liczyć na niższe ceny zakupu i tańszą eksploatację. Oto nasz Top 10 mocnych aut za 20-25 tys. zł w segmencie aut miejskich.

Miejskie auta z lat 70-tych - które było najlepsze?
Youngtimer

Miejskie auta z lat 70-tych - które było najlepsze?

W latach 70. powstało szereg nowoczesnych, kompaktowych aut, które traktowane były jako drugi samochód w rodzinie. Nie wszyscy światowi producenci od początku widzieli w tych pojazdach potencjał do zarabiania pieniędzy.

Volkswagen Scirocco I kontra następcy
Youngtimer

Volkswagen Scirocco I kontra następcy

Volkswagen Scirocco pierwszej generacji staje do boju ze swoimi następcami — Scirocco II i Corrado. Wprawdzie wszystkie auta to modele typu coupe o sportowym charakterze, ale pod względem technicznym każde z nich znacząco różni się od siebie. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie są różnice pod względem wrażeń z jazdy.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Coraz brzydsze nazwy samochodów. Brzmią jak hasła do komputera
Aktualności

Coraz brzydsze nazwy samochodów. Brzmią jak hasła do komputera

Klienci mają dziś największy wybór nowych aut w historii, ale jednocześnie – patrząc na ich nazwy – chyba nigdy nie czuli się tak zagubieni. Toyota bZ4X i Honda e:Ny1 – o co tu chodzi? Czy C5 Aircross i C5 X to ten sam model Citroena? Dlaczego coraz mniej producentów stawia na piękne imiona jak Giulietta czy Mustang? Oto osiem firm, które stosuje najmniej atrakcyjne i często mylące nazwy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Wielkie rozczarowania. Najwspanialsze prototypy, które nie trafiły do produkcji
Aktualności

Wielkie rozczarowania. Najwspanialsze prototypy, które nie trafiły do produkcji

Prototyp, salon sprzedaży, później komis, na koniec złom. Z reguły tak wygląda życie samochodu. Czasem kończy się już na pierwszym przystanku, bo część prototypów niestety nie trafia do produkcji. W przypadku tej dziewiątki to naprawdę wielkie "niestety" i to przez bardzo duże "N". Oto największe rozczarowania: fenomenalne samochody, które nigdy się nie zmieniły w seryjne auta.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Odkryj nieznane oblicze Volkswagena Garbusa
Oldtimer

Odkryj nieznane oblicze Volkswagena Garbusa

Wszystkie widoczne na tym zdjęcia auta to tak naprawdę Garbusy. Oczywiście, na pierwszy rzut oka tego nie widać, bo nadwozia tych samochodów pochodzą od różnych firm karosujących. W naszym tekście przedstawiamy ich historie i opisujemy, jakie różnice w prowadzeniu wykazują prezentowane pojazdy.

Od tych SUV-ów trzymaj się z daleka – generują olbrzymie koszty utrzymania
Używane

Od tych SUV-ów trzymaj się z daleka – generują olbrzymie koszty utrzymania

Nie jest tajemnicą, że ogromny SUV z wielkim silnikiem, generuje kolosalne koszty utrzymania. Wśród tego typu samochodów, są jednak i takie, które nie tylko drenują portfele właścicieli dużym spalaniem, lecz także kosztownymi awariami. To właśnie na nie musicie uważać.

Są mocne, szybkie i... potrafią uzależnić. Top 5 używanych hot hatchy w różnych cenach
Co warto kupić

Są mocne, szybkie i... potrafią uzależnić. Top 5 używanych hot hatchy w różnych cenach

Sportowe wersje aut popularnej klasy C cieszą się dużym wzięciem. Wybraliśmy pięć modeli godnych uwagi. Cena? Różna – jest coś za 30-40 tys. zł, są auta za dwa razy więcej. Taki jest rynek.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Testowałem nowego Volkswagena Tiguana w pilnie strzeżonym ośrodku Ehra-Lessien
Testy nowych samochodów

Testowałem nowego Volkswagena Tiguana w pilnie strzeżonym ośrodku Ehra-Lessien

Jeszcze nie tak dawno był to ośrodek wojskowy. Dziś przypominają o tym zasieki, druty kolczaste i wszechobecny monitoring. Ośrodek testowy Ehra-Lessien położony jest pośrodku lasu. To właśnie tu testowałem jeszcze zakamuflowanego, nowego Volkswagena Tiguana.

Szalone doładowanie - Volkswagen Golf GTI G60
Youngtimer

Szalone doładowanie - Volkswagen Golf GTI G60

Krótko przed odesłaniem na emeryturę Golfa II Volkswagen podniósł mu ciśnienie i zaoferował wersję G60 ze spiralną sprężarką.

FSO Polonez kontra VW Golf II - bestsellery lat 90. (z archiwum Auto Świata)
Youngtimer

FSO Polonez kontra VW Golf II - bestsellery lat 90. (z archiwum Auto Świata)

W marcu 2005 roku, a więc 15 lat temu, zamieściliśmy na łamach "Auto Świata" bardzo ciekawe porównanie dwóch ówczesnych bestsellerów polskiego rynku motoryzacyjnego: Poloneza Caro Plus oraz Volkswagena Golfa II. Tekst wzbudził wielkie zainteresowanie, przypominamy go teraz, pamiętając, że oba auta to już youngtimery.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Klasa średnia z lat 80. - prestiż to nie wszystko
Youngtimer

Klasa średnia z lat 80. - prestiż to nie wszystko

Prestiż to nie wszystko! Porównujemy popularne kombi-limuzyny z lat 80. Oceniamy nie tylko to, co mają pod blachą, lecz także design.

Volkswagen zdradza szczegóły dotyczące nowego Tiguana. Kilka rzeczy może zaskoczyć
Aktualności

Volkswagen zdradza szczegóły dotyczące nowego Tiguana. Kilka rzeczy może zaskoczyć

Volkswagen zakończył testy kolejnej generacji swojego najpopularniejszego obecnie modelu. Tiguan nr 3, bo o nim mowa, będzie oferowany m.in. z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i reflektorami matrycowymi HD LED Matrix. Niemcy mocno stawiają także na elektryfikację — hybryda plug-in w trybie elektrycznym ma mieć zasięg wynoszący ok. 100 km.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Sprawdzamy realne zasięgi i zużycie aut elektrycznych – ranking
Testy nowych samochodów

Sprawdzamy realne zasięgi i zużycie aut elektrycznych – ranking

Katalogowe dane zasięgu i zużycia prądu przeprowadzane według procedury WLTP teoretycznie dają porównywalność, ale realnie potrafią mocno różnić się od tego, co osiągamy w naszych testach samochodów elektrycznych. Rzeczywiste osiągi elektryków zależą od wielu czynników – nasze testy aut elektrycznych dają nam możliwość ujawnienia tego, ile faktycznie można przejechać na jednym ładowaniu, także w mniej sprzyjających warunkach. Oto nasz ranking zasięgu aut elektrycznych.

Radiowóz na barierce. "Całe szczęście, że policja była na miejscu"
Aktualności

Radiowóz na barierce. "Całe szczęście, że policja była na miejscu"

Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka... Policjanci, którzy na co dzień oceniają ryzykowne albo niemądre zachowania innych kierowców, tym razem sami narozrabiali, a ich zachowanie stało się przedmiotem troski internautów.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Volkswagen Arteon zniknie z oferty. Koncern ogłosił plan na zwiększenie zysków
Aktualności

Volkswagen Arteon zniknie z oferty. Koncern ogłosił plan na zwiększenie zysków

Volkswagen ogłosił plan na zwiększenie rentowności. Thomas Schäfer, prezes marki, przyznał między wierszami, że w gamie nie ma miejsca na takie modele jak Volkswagen Arteon. Prestiżowe auto jest dla Niemców zbyt mało zyskowne, więc z niego rezygnują. Na czym się skupią i co zaprezentują zamiast niego?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim
Wszystko o silniku

Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim

Mały silnik z turbo i z kilkoma skomplikowanymi rozwiązaniami może budzić obawy. Zwłaszcza gdy ma oznaczenie "TSI". Jednak uspokajamy: silnik 1.5 TSI to całkiem udana konstrukcja.

Sprawdzamy silniki Volkswagena – które warto kupić, a które omijać szerokim łukiem?
Wszystko o silniku

Sprawdzamy silniki Volkswagena – które warto kupić, a które omijać szerokim łukiem?

W palecie silników VW spotkacie zarówno trwałe, jak i awaryjne motory. Co więcej, oznaczenie jednych i drugich może być takie samo, co dodatkowo komplikuje sytuację. Dlatego do zakupu radzimy podchodzić ostrożnie i wcześniej zagłębić się w temat!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Złośliwi nazywali go Golfem pięć i pół, ale "szóstka" nie była tylko modernizacją
Co warto kupić

Złośliwi nazywali go Golfem pięć i pół, ale "szóstka" nie była tylko modernizacją

Za czasów młodości Volkswagen Golf VI nie miał łatwego życia: raz, że nie była to zupełnie nowa konstrukcja, dwa – szybko okazało się, że problemy sprawiają silniki TSI, potem doszła do tego jeszcze afera spalinowa. Ale dziś patrzymy na te kwestie inaczej.

Ford Focus kontra Volkswagen Golf – które kombi jest lepsze?
Testy nowych samochodów

Ford Focus kontra Volkswagen Golf – które kombi jest lepsze?

Ford Focus Turnier oraz Volkswagen Golf Variant to modele, po których należy się spodziewać rodzinnej funkcjonalności oraz wysokich talentów transportowych. W teście sprawdzamy, czy niemieckie kombi spełniają te oczekiwania i czym jeszcze przekonują. Do rywalizacji stają egzemplarze z benzynowymi silnikami – 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM w Fordzie i 1.5 eTSI generujące 150 KM w Volkswagenie.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.