Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Volkswagen

Volkswagen

Materiał promocyjny
Koniec z dieslem. Jeździłem prototypem następcy zwykłego Passata
Testy

Koniec z dieslem. Jeździłem prototypem następcy zwykłego Passata

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Volkswagen podjął decyzję w sprawie Golfa. Raczej nie ma już odwrotu
Aktualności

Volkswagen podjął decyzję w sprawie Golfa. Raczej nie ma już odwrotu

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dostał 111 punktów karnych i zapłaci czterokrotność wartości swojego auta [WIDEO]
Aktualności

Dostał 111 punktów karnych i zapłaci czterokrotność wartości swojego auta [WIDEO]

Uciekający ulicami Włocławka kierowca Volkswagena Golfa za łączną kwotę mandatów mógłby cztery razy kupić swój samochód. Co więcej, dostał tyle punktów karnych, że gdyby było to możliwe, straciłby prawo jazdy prawie pięć razy (!). A to nie koniec konsekwencji, które spotkają niechlubnego rekordzistę Polski.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Oglądałem pierwszą gigafabrykę Volkswagena. Na co wydaje prawie 10 mld zł?
Wiadomości

Oglądałem pierwszą gigafabrykę Volkswagena. Na co wydaje prawie 10 mld zł?

W 2022 r. wyprodukowano tam silniki spalinowe dla 829 tys. samochodów. Dwa miliardy euro zmienią to miejsce w wytwórnię akumulatorów dla pół miliona elektryków rocznie: odwiedziliśmy gigafabrykę VW w Salzgitter i jej niesamowite laboratoria, które zakrzywiają czas.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Druga gigafabryka Volkswagena z zielonym światłem. Rusza budowa
Wiadomości

Druga gigafabryka Volkswagena z zielonym światłem. Rusza budowa

PowerCo — oddzielna spółka Volkswagena zajmująca się produkcją akumulatorów do aut elektrycznych — ogłosiła rozpoczęcie budowy swojej drugiej fabryki ogniw, tym razem w okolicy Walencji. Nowa gigafabryka rozpocznie produkcję w 2026 r. i zatrudni ponad 3 tys. osób, a kolejne 30 tys. miejsc pracy powstanie u dostawców i partnerów w Hiszpanii.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Porównaliśmy ceny Audi, Fiata i Opla. Zaskakujące wnioski
Aktualności

Porównaliśmy ceny Audi, Fiata i Opla. Zaskakujące wnioski

Kiedyś samochody marek premium dla wielu Polaków były praktycznie nieosiągalne. Teraz nie jest to już takie oczywiste. Problem w tym, że to nie auta premium staniały, tylko bardziej zdrożały modele dla przeciętnego Kowalskiego.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Elektryk Volkswagena z zasięgiem 450 km za ok. 100 tys. zł? Widziałem jego zwiastun
Wiadomości

Elektryk Volkswagena z zasięgiem 450 km za ok. 100 tys. zł? Widziałem jego zwiastun

Oto realna zapowiedź jednego z najbardziej oczekiwanych aut tej dekady. Prototypowy Volkswagen ID. 2all to zwiastun elektrycznego miejskiego hatchbacka, który pojawi się w 2025 r. i ma być prawie dwukrotnie tańszy od obecnego ID.3.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
ID.Buzz - przechodnie robili mi zdjęcia, a jazda nim to niekończąca się przyjemność
Testy i prezentacje

ID.Buzz - przechodnie robili mi zdjęcia, a jazda nim to niekończąca się przyjemność

Czy samochód może wzbudzać sympatię? Po kilku dniach spędzonych za kierownicą Volkswagena ID.Buzz mogę powiedzieć, że tak i to jaką. To, że pierwszy elektryczny van Volkswagena wygląda wyjątkowo, nie podlega dyskusji. Ale nie spodziewałem się, że elektryczny samochód spotka się aż z takim zainteresowaniem przechodniów oraz innych kierowców. To, że ten model się udał Volkswagenowi, jest już chyba oczywiste. Ale jak jeździ? Czy jest w stanie być jednym autem w domu, czy to naprawdę praktyczne rodzinne auto? To wszystko dla was sprawdziłem.

Jesteś fanem Volkswagena? Ten quiz pokaże, na ile naprawdę go znasz
Aktualności

Jesteś fanem Volkswagena? Ten quiz pokaże, na ile naprawdę go znasz

Każdy zna Golfa, Passata czy Tiguana, wszyscy bezbłędnie rozpoznają je na pierwszy rzut oka, ale ile tak naprawdę wiesz o Volkswagenie? Sprawdź swoją wiedzę w tym quizie. Ostrzegamy, nie będzie lekko!

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Volkswagen ID.3. Ostatni test przed modernizacją
Testy nowych samochodów

Volkswagen ID.3. Ostatni test przed modernizacją

Volkswagen ID.3 to jeden z tych samochodów, który ma w przyszłości zawojować motoryzacyjny rynek. W pełni elektryczny, a zatem bezemisyjny model ma zapewnić zasięg, który wystarczy nie tylko do jazdy po mieście, lecz także poza nim, a funkcjonalne nadwozie ma przyczynić się do rodzinnego wykorzystania go. W teście sprawdzamy, czy samochód spełnia się w każdej z tych ról.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Czy Los Angeles wciąż jest stolicą krążowników szos i pickupów? Byłem w Kalifornii, żeby to sprawdzić
Aktualności

Czy Los Angeles wciąż jest stolicą krążowników szos i pickupów? Byłem w Kalifornii, żeby to sprawdzić

Tylko Tokio i Nowy Jork są bogatsze: Los Angeles to trzecia co do zamożności metropolia na świecie. Gdyby cała Kalifornia była osobnym państwem, to pod względem produktu krajowego brutto wyprzedzałyby ją jedynie cztery państwa na Ziemi. Przez dwa dni sprawdzałem, czym się jeździ w LA i okolicach. Powiem jedno: szok!

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Materiał promocyjny
Obejrzałem zmodernizowanego Volkswagena ID.3. Zmieniono więcej, niż się wydaje
Wiadomości

Obejrzałem zmodernizowanego Volkswagena ID.3. Zmieniono więcej, niż się wydaje

Tradycyjne metody zawodzą. Zmodernizowanego VW ID.3 nie poznasz ani po reflektorach (bo są takie, jak wcześniej), ani po grillu (bo nadal go nie ma). Skoro więc producent ominął zwyczajowe miejsca restylizacji, to gdzie zaszły kluczowe zmiany? A może to tylko czysta kosmetyka? Na szczęście nie.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dieselgate powraca. VW Golf 2.0 TDI o krok od unieważnienia homologacji. Producent odkupi wadliwe samochody?
Aktualności

Dieselgate powraca. VW Golf 2.0 TDI o krok od unieważnienia homologacji. Producent odkupi wadliwe samochody?

Gdy już wydawało się, że Volkswagen i inni producenci mogą zapomnieć o Dieselgate – największym w historii motoryzacji oszustwie polegającym na wprowadzeniu na rynek milionów pojazdów niespełniających obowiązujących przepisów, sprawa wróciła w sposób, który z punktu widzenia producentów jest opcją najgorszą z możliwych. Niemiecki sąd administracyjny cofnął homologację Volkswagena Golfa Plus 2.0 TDI z silnikiem EA 189, który miał spełniać normę emisji spalin Euro 5. Po uprawomocnieniu się tej decyzji auta te stracą prawo do poruszania się po drogach publicznych. W kolejce jest jeszcze 118 pozwów dotyczących innych modeli aut wyposażonych w silniki Diesla.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Pożegnanie z wielkimi silnikami. Ostatnie V12 BMW i Mercedesa-AMG oraz V8 od Volvo, Toyoty i Volkswagena
Aktualności

Pożegnanie z wielkimi silnikami. Ostatnie V12 BMW i Mercedesa-AMG oraz V8 od Volvo, Toyoty i Volkswagena

Były wielkie i mocne, a i tak wyparła je elektromobilność. Przy coraz ostrzejszych normach emisji 12-, 8-, a nawet 6-cylindrowe silniki tracą rację bytu. W Europie z V6 wycofały się już Kia, Opel i Skoda, z V8 Volvo, Toyota oraz VW, a z 12-tłokowych jednostek – Audi, BMW i Mercedes-AMG. Kiedy to się stało? Jak wyglądały modele, które "zgasiły światło"?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Audi Q4 e-tron czy Volkswagen ID.4? To nie jest łatwy wybór
Testy

Audi Q4 e-tron czy Volkswagen ID.4? To nie jest łatwy wybór

Samochody elektryczne to nadal promil sprzedaży na polskim rynku. Jednak z każdym rokiem ich sprzedaż powinna rosnąć. Tego nikt nie zatrzyma. Bo fakt jest taki, że ktoś, kto pozna przyjemność z jazdy autem elektrycznym, do auta spalinowego nie wróci. Co więcej, pogodzi się z tym, że infrastruktura ładowania jest, jaka jest. Ale na w tej kwestii sytuacja szybko ulega poprawie. Co prawda nie tak szybko, jakbyśmy sobie tego życzyli, ale z każdym miesiącem jest coraz lepiej. Sprawdziliśmy dla was Volkswagena ID.4 i Audi Q4 e-tron. Oba modele do najtańszych nie należą, ale które z nich będzie lepszym wyborem?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Volkswagen Touareg po liftingu na ostatnich testach. Dostanie kontrowersyjną innowację
Aktualności

Volkswagen Touareg po liftingu na ostatnich testach. Dostanie kontrowersyjną innowację

Nowy SUV premium od Volkswagena będzie miał oficjalną premierę w tym roku. Jest to facelifting, a zmianie uległo zawieszenie i światła. Wyjątkowo dużo uwagi poświęca się też... świecącemu logo.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Volkswagen ID.5 GTX - elektryk zimą nie musi być straszny
Testy i prezentacje

Volkswagen ID.5 GTX - elektryk zimą nie musi być straszny

Volkswagen ID.5 GTX to obecnie flagowy elektryk w gamie Volkswagena. Niemal 300 KM napędzające koła obu osi, bateria trakcyjna o pojemności 77 kWh - takie połączenie sprawia, że ten model wydaje się autem idealnym. Czyli takim, które w razie konieczności zapewni dobre osiągi, ale jeśli zajdzie taka potrzeba szybko się rozpędzi. A co jeśli przyjdzie mróz? Czy w takich warunkach da się autem elektrycznym jeździć komfortowo?

Samochodowe legendy lat 80. W PRL były marzeniami, dziś są często w zasięgu ręki
Aktualności

Samochodowe legendy lat 80. W PRL były marzeniami, dziś są często w zasięgu ręki

Walkman, sweter w romby, Modern Talking, buty na rzepy: każdy z tych rekwizytów równie trafnie oddaje i podsumowuje lata 80., jak te dziewięć samochodów, które z nieosiągalnych cacek stały się całkiem przystępnymi cenowo youngtimerami.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Poznańska fabryka Volkswagena z imponującym wynikiem
Aktualności

Poznańska fabryka Volkswagena z imponującym wynikiem

Od niemal 30 lat w Poznaniu działa spółka Volkswagen Poznań. W ciągu trzech dekad hale montażowe i taśmy produkcyjne w stolicy Wielkopolski i we Wrześni opuściły już cztery miliony pojazdów. Jubileuszowym, czteromilionowym autem jest Volkswagen Caddy piątej generacji.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Ile trzeba zapłacić za najtańszy nowy samochód? 30 tys. zł to zdecydowanie za mało
Aktualności

Ile trzeba zapłacić za najtańszy nowy samochód? 30 tys. zł to zdecydowanie za mało

Jeszcze nie tak dawno chcąc kupić nowy samochód, trzeba było liczyć się z kwotą rzędu 30 tys. zł. Teraz, aby myśleć o fabrycznie nowym pojeździe, należy niemal podwoić tę kwotę. Jaki model można zatem wybrać, aby stać się właścicielem jednego z najtańszych samochodów na polskim rynku?

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Król importu wrócił na pierwsze miejsce. W styczniu 2023 sprowadziliśmy mniej aut
Aktualności

Król importu wrócił na pierwsze miejsce. W styczniu 2023 sprowadziliśmy mniej aut

W styczniu 2023 r. Polacy zarejestrowali nieco ponad 53 tys. używanych aut osobowych. Chociaż w porównaniu z wynikiem grudniowym liczba rejestracji sprowadzonych samochodów wzrosła, to i tak była niższa niż w styczniu 2022 r. Na fotelu lidera w rankingu najpopularniejszych aut ponownie znalazło się Audi A4.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Wielki przegrany. Pierwszy raz od 2007 r. nie jest najchętniej kupowanym nowym autem w Europie
Aktualności

Wielki przegrany. Pierwszy raz od 2007 r. nie jest najchętniej kupowanym nowym autem w Europie

Kryzys na rynku nowych aut trwa, a popyt jest na poziomie z... 1985 r. W 2022 r. sprzedano w Europie aż o 4,5 mln samochodów mniej niż w ostatnim roku przed pandemią, czyli w 2019 r. A Volkswagen Golf nie jest już najpopularniejszym modelem, ponieważ zastąpił go...

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.