• Kultowy maluch jest produktem globalnym, trafiającym nie tylko na europejskie rynki, ale m.in. także do Azji, Afryki i na Karaiby
  • Swój sukces rynkowy zawdzięcza świetnemu stylowi, ciągłej ewolucji, mnogości oferowanych wariantów i przemyślanemu marketingowi
  • „Pięćsetka” wyprzedziła Pandę i Fiata 126p w liczbie wyprodukowanych w Tychach samochodów jednego modelu
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Fiat 500 produkowany jest w Tychach od 2007 roku. Możemy być dumni, bo stylowy „maluch” cieszy się niesłabnącym powodzeniem na międzynarodowych rynkach i jest dobrym ambasadorem polskiego przemysłu motoryzacyjnego na świecie. „Najwięcej wyeksportowaliśmy do Włoch, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec, ale w dziesiątce największych rynków znajduje się także daleka Japonia” — podkreśla Henryka Bochniarz, członkini Rady Nadzorczej FCA Poland SA. „Produkowana w Polsce „pięćsetka” to prawdziwie globalny produkt marki Fiat, który trafił również na tak egzotyczne rynki, jak Kajmany, Curacao, Saint Martin, Senegal, Nowa Kaledonia czy Ghana” – dodaje.

Fiat 500 - pierwszy jubileusz po powstaniu Stellantis

W 2020 r. Fiat 500 powtórzyła rynkowy sukces w Europie, stając się drugi rok z rzędu liderem sprzedaży w klasie samochodów miejskich i podnosząc swój udział w rynku o kolejne 3 proc. do poziomu 17,7 proc. Wynikiem 2,5 mln egzemplarzy „pięćsetka” pobiła rekord fabryki w Tychach w liczbie wyprodukowanych aut jednego modelu, wyprzedzając Pandę drugiej generacji (2,168 mln) i Fiata 126 p (2,166 mln).

Jubileuszowy egzemplarz Fiat 500 to wersja Dolcevita z napędem hybrydowym, która pojedzie do Francji. U Fiata podobne okazje świętuje się, wyróżniając trzy samochody – jubileuszowy, egzemplarz bezpośrednio go poprzedzający i następny. „Pięćsetka” numer 2 499 999 to Fiat 500 Sport przeznaczony jest dla klienta z Polski, a numer 2 500 001, Abarth 595 Monster Energy Yamaha, trafi do Włoch.

Przy tej okazji warto przypomnieć, że protoplasta dzisiejszej „pięćsetki” zadebiutował w 1957 r. Pierwsze „cinquecento” było również bardzo popularnym modelem, łącznie z nim na świecie nabywców znalazło aż 6,7 mln egzemplarzy Fiata 500 – jest to więc nie tylko globalny model, ale także taki, który łączy pokolenia.

Fiat 500 słynie z wielu serii specjalnych, nawiązujących do słynnych marek m.in. ze świata mody i jachtingu – należą do nich edycje Diesel, Gucci, GQ, Riva i wiele innych. Łącznie zaprezentowano ponad 30 takich odmian. „Pięćsetka” jest też często nagradzanym modelem – była m.in. laureatką konkursów „Car of the Year 2008” i „World Car Design of the Year 2009”.

Mimo niedawnego wprowadzenia na rynek następnej generacji Fiata 500, występującej wyłącznie w wersji z napędem elektrycznym, Włosi nie wycofują się z produkcji spalinowej „pięćsetki”. A my z okazji pięknego jubileuszu życzymy kultowemu autku miejskiemu z polskiej fabryki dalszego powodzenia.