Auto Świat Wiadomości Aktualności Audi, BMW i Mercedes dominują w segmencie premium. Czy inna marka może zagrozić Niemcom?

Audi, BMW i Mercedes dominują w segmencie premium. Czy inna marka może zagrozić Niemcom?

Mamy tyle firm premium, które przedstawiają tyle nowości, ale czy którejś z nich w końcu się udało przełamać dominację Audi, BMW i Mercedesa? Na co zdały się ofensywy modelowe Volvo, Tesli, Lexusa, Alfy Romeo, Jaguara, Range Rovera i DS-a? Sprawdzamy.

BMW XM (od 2022 r.)
Zobacz galerię (9)
BMW
BMW XM (od 2022 r.)
  • Alfa Romeo w całym 2021 r. sprzedała w Europie tyle samochodów, ile BMW średnio przez dwa tygodnie
  • Najchętniej kupowanym prestiżowym autem w 2021 r. w Europie wcale nie było ani Audi, ani BMW, ani Mercedes
  • W 2021 r. łączna sprzedaż siedmiu marek premium spoza Niemiec – w tym Volvo i Tesli – była mniejsza niż jednego BMW
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Boom na premium trwa, ale korzystają z niego głównie Audi, BMW i Mercedes. W 2021 r. tylko co czwarty europejski klient auta premium kupił samochód, który nie miał w logo czterech pierścieni, biało-niebieskiej szachownicy lub trójramiennej gwiazdy. Jeśli zsumujemy sprzedaż DS-a, Jaguara, Lancii, Lexusa, Range Rovera, Tesli i Volvo z 2021 r. to wciąż będzie ona niższa niż wolumen jednego BMW. Jak więc się mają marki premium w Europie na tle rywali z Niemiec?

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Pod lupę wziąłem Alfę Romeo, DS-a, Jaguara, Lancię, Lexusa, Range Rovera, Teslę i Volvo, a także Infiniti, które niedawno wycofało się z Unii Europejskiej. Nieprzypadkowo zresztą.

Pominąłem graczy plasujących się jeszcze wyżej niż premium, czyli marki luksusowe (np. Maserati oraz Porsche) i superluksusowe (m.in. Aston Martin, Bugatti, Bentley, Lamborghini, McLaren i Rolls-Royce). Pod uwagę brałem sprzedaż w Europie w latach 2009-2021. Wszystkie dane pochodzą z renomowanej firmy analitycznej JATO Dynamics i opublikowano je w ”Automotive News Europe”. Zacznijmy więc od Alfy Romeo.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków