Auto Świat Wiadomości Aktualności Audi, BMW i Mercedes dominują w segmencie premium. Czy inna marka może zagrozić Niemcom?

Audi, BMW i Mercedes dominują w segmencie premium. Czy inna marka może zagrozić Niemcom?

Mamy tyle firm premium, które przedstawiają tyle nowości, ale czy którejś z nich w końcu się udało przełamać dominację Audi, BMW i Mercedesa? Na co zdały się ofensywy modelowe Volvo, Tesli, Lexusa, Alfy Romeo, Jaguara, Range Rovera i DS-a? Sprawdzamy.

BMW XM (od 2022 r.)
Zobacz galerię (9)
BMW
BMW XM (od 2022 r.)
  • Alfa Romeo w całym 2021 r. sprzedała w Europie tyle samochodów, ile BMW średnio przez dwa tygodnie
  • Najchętniej kupowanym prestiżowym autem w 2021 r. w Europie wcale nie było ani Audi, ani BMW, ani Mercedes
  • W 2021 r. łączna sprzedaż siedmiu marek premium spoza Niemiec – w tym Volvo i Tesli – była mniejsza niż jednego BMW
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Boom na premium trwa, ale korzystają z niego głównie Audi, BMW i Mercedes. W 2021 r. tylko co czwarty europejski klient auta premium kupił samochód, który nie miał w logo czterech pierścieni, biało-niebieskiej szachownicy lub trójramiennej gwiazdy. Jeśli zsumujemy sprzedaż DS-a, Jaguara, Lancii, Lexusa, Range Rovera, Tesli i Volvo z 2021 r. to wciąż będzie ona niższa niż wolumen jednego BMW. Jak więc się mają marki premium w Europie na tle rywali z Niemiec?

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Pod lupę wziąłem Alfę Romeo, DS-a, Jaguara, Lancię, Lexusa, Range Rovera, Teslę i Volvo, a także Infiniti, które niedawno wycofało się z Unii Europejskiej. Nieprzypadkowo zresztą.

Pominąłem graczy plasujących się jeszcze wyżej niż premium, czyli marki luksusowe (np. Maserati oraz Porsche) i superluksusowe (m.in. Aston Martin, Bugatti, Bentley, Lamborghini, McLaren i Rolls-Royce). Pod uwagę brałem sprzedaż w Europie w latach 2009-2021. Wszystkie dane pochodzą z renomowanej firmy analitycznej JATO Dynamics i opublikowano je w ”Automotive News Europe”. Zacznijmy więc od Alfy Romeo.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji