Logo

Audi, BMW i Mercedes dominują w segmencie premium. Czy inna marka może zagrozić Niemcom?

Boom na premium trwa, ale korzystają z niego głównie Audi, BMW i Mercedes. W 2021 r. tylko co czwarty europejski klient auta premium kupił samochód, który nie miał w logo czterech pierścieni, biało-niebieskiej szachownicy lub trójramiennej gwiazdy. Jeśli zsumujemy sprzedaż DS-a, Jaguara, Lancii, Lexusa, Range Rovera, Tesli i Volvo z 2021 r. to wciąż będzie ona niższa niż wolumen jednego BMW. Jak więc się mają marki premium w Europie na tle rywali z Niemiec?

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Pod lupę wziąłem Alfę Romeo, DS-a, Jaguara, Lancię, Lexusa, Range Rovera, Teslę i Volvo, a także Infiniti, które niedawno wycofało się z Unii Europejskiej. Nieprzypadkowo zresztą.

Pominąłem graczy plasujących się jeszcze wyżej niż premium, czyli marki luksusowe (np. Maserati oraz Porsche) i superluksusowe (m.in. Aston Martin, Bugatti, Bentley, Lamborghini, McLaren i Rolls-Royce). Pod uwagę brałem sprzedaż w Europie w latach 2009-2021. Wszystkie dane pochodzą z renomowanej firmy analitycznej JATO Dynamics i opublikowano je w ”Automotive News Europe”. Zacznijmy więc od Alfy Romeo.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium