Auto Świat Wiadomości Aktualności Chiński Forthing U-Tour szokuje ceną. Naprawdę tylko tyle kosztuje prawie 5-metrowy 7-osobowy minivan?

Chiński Forthing U-Tour szokuje ceną. Naprawdę tylko tyle kosztuje prawie 5-metrowy 7-osobowy minivan?

Mamy kolejną chińską sensację na polskim rynku. Marka Forthing debiutuje dwoma modelami: dużym minivanem i kompaktowym SUV-em. Znamy już ich ceny i standard wyposażenia. Czy są wyjątkowo atrakcyjne? To zdecydowanie za mało powiedziane.

Forthing U-Tour
Zobacz galerię (7)
Źródło zbiorcze dla obrazków importowanych w ramach Onet Editorial Workflow
Forthing U-Tour

Marka Forthing powstała w 2001 r. Powołał ją chiński gigant: założony równe 70 lat temu koncern Dongfeng Liuzhou Automobile, który produkcją pojazdów zajmuje się od 1969 r. Modele Forthing wywołały niemałą sensację podczas IAA Mobility 2023, czyli prestiżowego salonu samochodowego w Monachium. Teraz trafiają do Polski.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Na naszym rynku Forthing zaczyna od dwóch samochodów: kompaktowego SUV-a T5 Evo oraz minivana klasy średniej U-Tour. Oto co oferują.

Forthing T5 Evo: polska cena, wyposażenie standardowe, wymiary, silnik

Forthing T5 Evo
Forthing T5 EvoŻródło: Auto Świat / Piotr Kozłowski

SUV Forthing T5 Evo to rywal np. MG HS, Toyoty RAV4 lub Hyundaia Tucsona. T5 Evo mierzy 456,5 cm długości, 186 cm szerokości i 169 cm wysokości. Rozstaw osi to 271,5 cm, a pojemność bagażnika — 480-1480 l.

Przeczytaj także: Porsche 718 Boxster i Cayman lada chwila znikną z oferty, ale coś zostanie. W tle unijne przepisy

W Polsce Forthing T5 Evo jest dostępny z 1,5-litrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 197 KM, który już przy 1500 obr./min rozwija maksymalny moment obrotowy 285 Nm. W standardzie chiński SUV oferuje m.in.:

  • 5-letnią gwarancję (z limitem 150 tys. km);
  • automatyczną klimatyzację;
  • elektrycznie otwierany panoramiczny dach;
  • kamerę cofania;
  • system kamer 360 stopni;
  • przednie i tylne czujniki parkowania;
  • kamerkę (wideorejestrator);
  • 10,25-calowy ekran zestawu wskaźników;
  • 10,25-calowy wyświetlacz w środkowej konsoli;
  • LED-owe reflektory;
  • elektryczną regulację i podgrzewanie fotela kierowcy;
  • bezkluczykowy dostęp;
  • elektrycznie regulowane boczne szyby;
  • elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka boczne;
  • elektrycznie sterowaną klapę bagażnika;
  • 19-calowe aluminiowe obręcze kół

Tak wyposażony Forthing T5 Evo kosztuje w Polsce tylko 126 tys. 900 zł. A jaka jest cena dużego minivana?

Forthing U-Tour: polska cena, wyposażenie standardowe, wymiary, silnik

Forthing U-Tour
Forthing U-TourŻródło: Auto Świat / Piotr Kozłowski

Forthing U-Tour to minivan klasy średniej. Ma 485 cm długości, 190 cm szerokości, 171,5 cm wysokości oraz 290 cm rozstawu osi. Chiński samochód oferuje siedem miejsc (w komfortowej konfiguracji 2+2+3) i bagażnik o pojemności od 234 do 1086 l. W Polsce U-Tour jest oferowany z turbodoładowanym silnikiem 1.5 o mocy 197 KM i maksymalnym momencie obrotowym 285 Nm (dostępnym przy 1500 obr./min).

Wyposażenie standardowe Forthinga U-Tour jest jeszcze bogatsze niż w SUV-ie i obejmuje m.in.:

  • 5-letnią gwarancję (z limitem 150 tys. km);
  • 2-strefową automatyczną klimatyzację;
  • elektrycznie otwierany panoramiczny dach;
  • skórzaną tapicerkę;
  • elektryczną regulację fotela kierowcy w 10 kierunkach;
  • elektryczną regulację przedniego fotela pasażera w czterech kierunkach;
  • elektryczną regulację foteli drugiego rzędu;
  • podgrzewanie i wentylowanie foteli pierwszego i drugiego rzędu;
  • kamerę cofania;
  • system kamer 360 stopni;
  • tylne czujniki parkowania;
  • kamerkę (wideorejestrator);
  • 10,25-calowy ekran zestawu wskaźników;
  • 10,25-calowy wyświetlacz w środkowej konsoli;
  • LED-owe reflektory;
  • elektrycznie regulowane boczne szyby;
  • elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka boczne;
  • elektrycznie sterowaną klapę bagażnika;
  • 18-calowe aluminiowe obręcze kół

Tak niesamowicie bogato wyposażony blisko 5-metrowy i 7-osobowy minivan kosztuje 149 tys. 900 zł.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji