"Elektryk" jest wyposażony w dwa silniki elektryczne, które dają w sumie 487 KM mocy i 860 Nm momentu obrotowego, a to przekłada się na sprint do setki w czasie 3,7 s. Czyni go to najszybszym samochodem produkowanym seryjnie, który był kiedykolwiek oferowany przez Forda w Europie. Spalinowy mustang GT pomimo podobnej mocy, ze skrzynią automatyczna rozpędza się do 100 km/h w 4,4 sekundy.
Ford Mustang Mach-E GT - najszybszy seryjnie produkowany Ford w Europie
Mach-E GT ma akumulator o pojemności 88 kWh, który według producenta zapewnia zasięg do 500 km. Ładowanie w ciągu 10 minut daje zasięg na dodatkowe 99 km, a 45 minut zwiększy ilość prądu z 10 do 80 proc.
Standardowo auto wyposażone jest w adaptacyjne zawieszenie, sportowy układ hamulcowy Brembo czy opony wyposażone w 20-calowe felgi aluminiowe i opracowane specjalnie dla tego modelu. Dodatkowo w modelu GT poza standardowymi trybami jazdy jest także Untamed Plus, który kalibruje układ napędowy w celu zapewnienia stałej mocy i momentu obrotowego w powtarzających się sytuacjach wysokiego zapotrzebowania na moc, w czasie jazdy na torze wyścigowym. Tak więc, pomimo że samochód jest SUV-em, ma się też dobrze nadawać na tor.
Mustang Mach-E GT jest wyposażony w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, w tym inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go i centrowaniem samochodu na pasie ruchu, system utrzymywania pasa ruchu z funkcją wykrywania obiektów w martwym polu lusterek czy system ochrony przed kolizjami z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego.
Odmianę GT można poznać po unikalnym lakierze Grabber Blue i Cyber Orange, nakładkami na nadkolach w kolorze nadwozia, poliwęglanowej kratce wlotu powietrza w kolorze, a także przednim zderzaku z wlotami powietrza i spojlerem listwowym.
Ford Mustang Mach-E GT - Ceny i dostępność
Ceny samochodu zaczynają się od 335 000 złotych, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku 2022 r.
"Nareszcie jest już w Polsce! Bezemisyjny…? Oszczędny…? Innowacyjny…? Tak, ale jednocześnie urzekający stylistyką i osiągami – teraz specjalnie przygotowanymi przez inżynierów z działu Ford Perfomance! Oto nadjeżdża bezkompromisowy Ford Mustang Mach-E GT, którego parametry techniczne oraz niezrównany komfort prowadzenia nie mają sobie równych. Jestem pewien, że ta wersja spotka się z tak samo entuzjastycznym przyjęciem jak pozostałe wersje Mustanga Mach-E" – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Elektryczny Mustang w pozostałych wersjach został bardzo ciepło przyjęty w Polsce. Z tego powodu producent przyznał dodatkową pulę samochodów dla Polskich klientów.