Ford to potęga Formuły 1 — ale tylko historycznie. Firma zadebiutowała w sezonie 1967 silnikiem skonstruowanym wspólnie z Cosworth Engineering i już rok później zespół Lotus-Ford Cosworth został Mistrzem Świata Konstruktorów, a kierowca tego teamu Graham Hill — Mistrzem Świata Formuły 1.
Łącznie Ford zdobył aż 10 mistrzowskich tytułów F1 w kategorii konstruktorów, ostatni w 1981 r., w zespole Williams-Ford Cosworth. Kierowcy bolidów z silnikami Forda aż 13 razy zostawali Mistrzami Świata Formuły 1, w tym 3-krotnie Jackie Stewart (w 1969, 1971 i 1973 r.), 2-krotnie Emmerson Fittipaldi (1972 i 1974 r.), a także m.in. Nelson Piquet (1981 r.), Keke Rosberg (1982 r.) i Michael Schumacher (1994 r. w Benettonie Ford).
Wyczyn Michaela Schumachera był ostatnim (na razie) spektakularnym sukcesem Forda, a sezon 2004 — ostatnim sezonem Forda w Formule 1. W 2005 r. koncern sprzedał team Jaguar Racing firmie, z którą teraz zamierza wrócić do tych prestiżowych zawodów.
Red Bull z Fordem w F1
Ford właśnie ogłosił, że wraz z Red Bull Powertrains skonstruuje nowy napęd hybrydowy, który od sezonu 2026 będzie trafiać do bolidów dwóch zespołów: Oracle Red Bull Racing i Scuderia AlphaTauri. Ford zamierza pozostać w Formule 1 co najmniej do 2030 r.
Prace nad nowym układem napędowym ruszą już w 2023 r. W sezonie 2026 zaczną bowiem obowiązywać nowe przepisy i to właśnie z myślą o nich powstanie ta hybrydowa konstrukcja z silnikiem spalinowym oraz 476-konną jednostką elektryczną.
W Red Bull Ford Powertrains koncern Forda ma się zająć przede wszystkim właśnie silnikiem elektrycznym oraz akumulatorami trakcyjnymi i oprogramowaniem sterującym całym napędem hybrydowym.
Tym samym w sezonie 2026 Ford wystartuje praktycznie we wszystkich najważniejszych zawodach samochodowych: od Formuły 1 przez 24-godzinny wyścig na torze w Le Mans (wystawiając załogi w Fordach Mustangach GT3), serię NASCAR (również Mustangi), Baja 1000 (Ford Ranger Raptor i Ford Bronco) oraz rajdy z cyklu WRC (M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1).
Z kolei w elektromobilność koncern Forda zainwestuje łącznie astronomiczne 50 mld dol. W tym roku firma chce sprzedać na świecie 600 tys. samochodów elektrycznych, zaś w 2026 r. — już 2 mln.