- Hyundai wprowadził modyfikacje do modelu i30, eliminując najostrzejszą wersję i30 N
- Wprowadzono zmiany w oświetleniu, tapicerce, alufelgach, ekranach multimedialnych oraz asystentach bezpieczeństwa
- Pierwsze samochody z nowymi modyfikacjami będą gotowe do wyjazdu z fabryki w kwietniu
Po czterech latach od dużego liftingu modelu i30 przyszedł czas na kolejne zmiany. Te są jednak zdecydowanie bardziej skromne niż poprzednio. Właściciele, którzy kupili model po faceliftingu, dalej mogą mówić, że mają najnowsze wersje. Co się zmieniło?
- Przeczytaj także: Zgłosił kradzież maszyn rolniczych wartych 1,5 mln zł. Prawda zaskoczyła nawet policjantów
Hyundai i30 po liftingu — żegnamy i30 N, witamy nowe kolory i felgi
Przede wszystkim wycięto model i30 N, co oznacza, że z rynku zniknął jeden z najlepszych hot hatchy. Ponadto warto zauważyć, że ta najmocniejsza i doceniana wersja pierwszy raz była pokazana przy okazji trzeciej generacji modelu i30, czyli "enka" nie przetrwała nawet całej jednej generacji. Teraz najbardziej zadziorną wersją będzie odmiana N-line ze zmodyfikowanym zawieszeniem i nieco innym wyglądem.
Wracając do bardziej przyziemnych wersji, teraz każdy model ma światła LED do jazdy dziennej. W tej samej technologii są także lampy tylne. Standardowe są teraz również czujniki z przodu i z tylu, a producent chwali się, że zmodyfikował paletę kolorów — 7 z 12 dostępnych lakierów jest nowa. Koreańczycy popracowali także nad lakierem na zderzakach, który teraz ma być bardziej odporny na zarysowania. Z zewnątrz standardem są także alufelgi, a ich wzory są nowe.
- Przeczytaj także: Test rzeczywistego zużycia paliwa aut hybrydowych. Pierwszą dziesiątkę zdominowały Toyoty
Hyundai i30 po liftingu — teraz i30 zapobiegnie "czołówce"
W środku producent zadbał o nowe wzory tapicerek oraz siedzeń, a tunel środkowy jest teraz wykonany w błyszczącej czerni. Wnętrze oraz bagażnik są teraz oświetlane światłami LED, a w standardzie oferowany jest ekran LCD dla kierowcy o przekątnej 4,2 cala. Ponadto multimedia zostały zaktualizowane do najnowszej wersji, a do wyboru są dwa ekrany multimedialne - 7 cali (standard) i 10,25 cala (opcja). Dodatkowo w aucie znajdziemy już porty USB-C.
- Przeczytaj także: Zaparkował w centrum Kielc, kupił bilet parkingowy, a potem i tak dostał karę. "Miasto postanowiło więcej zarobić na kierowcach"
W standardzie jest teraz asystent zapobiegania kolizjom czołowym, a opcjonalnie można zamówić asystenta pokonywania lewoskrętów oraz Highway Driving Assist 1.5, utrzymujący odległość od poprzedzającego pojazdu, automatycznie dostosowujący prędkość pojazdu do ograniczeń i na zakrętach oraz utrzymujący auto na bieżącym pasie ruchu.
W palecie silników mamy miękkie hybrydy: 1.0 o mocy 120 KM oraz 1.5 o mocy 160 KM. Obie mogą być połączone z automatyczną skrzynią biegów.
Pierwsze samochody będą wyjeżdżać z fabryki w kwietniu, ceny odświeżonego Hyundaia i30 jeszcze nie są znane.