Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Test rzeczywistego zużycia paliwa. Właściciele hybryd mają powody do radości

Test rzeczywistego zużycia paliwa. Właściciele hybryd mają powody do radości

Brytyjski magazyn motoryzacyjny "What Car?" przeprowadził w realnych warunkach test zużycia paliwa aut hybrydowych. Pierwszą dziesiątkę zdominowały modele Toyoty. Jeden z nich — Yaris Cross — okazał się nie tylko zwycięzcą tegorocznej edycji testu, ale też najbardziej ekonomicznym samochodem w historii pomiarów prowadzonych przez Brytyjczyków.

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid GR SportŹródło: Źródło zbiorcze dla obrazków importowanych w ramach Onet Editorial Workflow

Nawet najrzetelniejsze testy laboratoryjne niemal zawsze odbiegają od rzeczywistości. Dotyczy to zarówno testów bezpieczeństwa, jak i oceny zużycia paliwa. O ile jednak nikt nie pokusi się o sprawdzanie w realnych warunkach systemów bezpieczeństwa biernego, o tyle stosunkowo łatwo można ocenić faktyczne zużycie paliwa.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Test zużycia paliwa w realnych, a nie laboratoryjnych warunkach

Brytyjski magazyn "What Car?" ocenił poziom zużycia paliwa samochodów hybrydowych. Nie bazował jednak na podawanych przez producentów aut wartościach średniego spalania określanego według normy WLTP, obowiązującej już od 2018 r., ale przeprowadził własne testy w rzeczywistych warunkach.

Aby wyniki były jak najbardziej zbliżone do realnych, wszystkie testowane samochody miały te same ustawienia klimatyzacji, świateł i innych urządzeń elektrycznych. Ponadto trasa testowa została ustalona tak, aby prowadziła drogami miejskimi i podmiejskimi, a także autostradą.

Sześć hybryd Toyoty w pierwszej dziesiątce

W pierwszej dziesiątce znalazło się aż sześć modeli Toyoty. Na pierwszym miejscu, z wynikiem 4,70 l/100 km, uplasował się Yaris Cross, który okazał się nawet lepszy od "zwykłego" Yarisa. Różnica była minimalna, bo wyniosła zaledwie 0,2 l/100 km, ale nie zmienia to faktu, że jak widać, większy i cięższy pojazd nie musi wcale oznaczać większego apetytu na paliwo.

Pierwszą trójkę uzupełniła Honda Jazz, która podobnie jak dwie pierwsze Toyoty, napędzana jest silnikiem 1.5. Tuż za podium znalazło się hybrydowe Renault Clio, a na piątym miejscu uplasowała się już nieprodukowana Toyota Prius z układem hybrydowym czwartej generacji, a zatem wcale nie najnowszą jak na dzisiejsze realia.

Oprócz tego w Top 10 znalazły się również hybrydowa Corolla kombi (8. miejsce) z 2-litrowym silnikiem benzynowym oraz model RAV4 (10. miejsce) z układem 2.5 Hybrid w wersji z napędem na przód (218 KM). Kompakt uzyskał wynik 5,72 l/100 km, SUV 5,76 l/100 km. Na dziewiątej pozycji uplasował się Yaris trzeciej generacji. To właśnie w tym modelu układ hybrydowy trafił do aut z segmentu B.

Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków