Morizo miał sześć, może siedem lat, kiedy ojciec na urodziny pierwszy raz zabrał go na tor Fuji Speedway. Morizo zakochał się tam w samochodach. Ta miłość trwa do dziś, a Morizo od lat rozdaje karty w branży motoryzacyjnej.
Morizo to bowiem pseudonim samego Akio Toyody, czyli prezesa koncernu Toyoty. To dzięki niemu design modeli tej marki zyskał na ekspresji, a gama wzbogaciła się o takie sportowe wozy jak Toyota GT86 czy GR Supra.
Przeczytaj także: Najdłuższe seryjne auta w historii. Wśród nich Polski Fiat, którego możesz nie znać
Akio Toyoda uwielbia również jazdę po torze wyścigowym i to tam pracował nad najnowszą prototypową wersją miejskiego SUV-a Lexusa, czyli Lexusem LBX Morizo RR Concept (Lexus jest marką Toyoty).
Lexus LBX Morizo RR: wymiary, design, obręcze kół
Lexus LBX Morizo RR Concept mierzy 419 cm długości — dokładnie tyle, ile seryjny Lexus LBX. Dalej jest już inaczej. Morizo RR Concept okazuje się o 2 cm szerszy (ma 184,5 cm) i o 2,5 cm niższy (153,5 cm). Auto wyróżniają ponadto żółte akcenty (listwa grilla, zaciski hamulcowe, pasy bezpieczeństwa) oraz specjalnie dla niego zaprojektowane 19-calowe obręcze kół. Z przodu kryją się za nimi 18-calowe, a z tyłu 16-calowe tarcze hamulcowe.
Przeczytaj także: Zaskoczenie na polskim rynku. Zarejestrowano więcej nowych Mazd niż łącznie Hond i Nissanów
Lexus LBX Morizo RR: silnik, moc, moment obrotowy
Lexus LBX Morizo RR Concept ma jedynie trzy cylindry, ale i tak rozwija 305 KM. 1,6-litrowy turbodoładowany silnik przy 3250 obr./min dostarcza maksymalne 400 Nm. Napęd kierowany jest na cztery koła.
Czy ten prototyp trafi do seryjnej produkcji? Trudno powiedzieć. Na razie jedyny egzemplarz jest osobistym samochodem Morizo — znanego również jako Akio Toyoda.