- Samochody chińskiej marki Leapmotor będą sprzedawane w Polsce przez koncern Stellantis (właściciel Citroena, Peugeota, Fiata, Opla itd.)
- W momencie debiutu (luty 2025 r.) oferta będzie się składać z dwóch modeli: miejskiego T03 i rodzinnego SUV-a C10
- Mniejszy samochód będzie kosztować niecałe 80000 zł, większy dwa razy tyle. Ceny można jeszcze obniżyć rządowymi dopłatami
Debiut samochodów marki Leapmotor może doprowadzić do przetasowań w zestawieniu sprzedaży nowych samochodów w Polsce. To międzynarodowa spółka będąca efektem współpracy gigakoncernu Stellantis z chińskim producentem – pierwszy podmiot ma w nim 51 proc. udziałów, drugi zaś 49 proc. Co (niemal) oczywiste w przypadku pojazdów z Państwa Środka, magnesem na klientów mają być atrakcyjne cenniki. Stellantis poinformował, że pierwsze auta są już w drodze do salonów, a oficjalna sprzedaż wystartuje jeszcze w tym miesiącu.
Leapmotor International ogłosił, gdzie otworzy salony w Polsce
Polska sieć dealerska nieoficjalnej, 15. marki koncernu Stellantis na początku będzie składać się z sześciu lokalizacji rozproszonych po całym kraju. Salony są gotowe – na ich elewacjach wiszą już odpowiednie, nowe emblematy. Brakuje tylko samochodów, które mają dotrzeć do dealerów przed końcem lutego br.
Poniżej znajdziecie listę miast, w których będziecie mogli obejrzeć i przetestować auta marki Leapmotor:
- Białystok (ASW Wojciula Sp. z o.o.);
- Bydgoszcz (Mikołajczak Sp. z o.o. Sp. Komandytowa);
- Kraków (Auto Centrum Golemo Sp. J.);
- Poznań (P.M. POL-CAR Sp. z o.o.);
- Szczecin (Gezet Sp. z o.o. Sp. Komandytowa);
- Warszawa (STELLANTIS & YOU POLSKA Sp. z o.o.).
A to dopiero początek, bo przedstawiciele koncernu zapowiedzieli już ekspansję marki w naszym kraju i stopniowe powiększanie tej listy. Kolejne punkty pojawią się na niej jeszcze w tym półroczu.
Samochody Leapmotor – oferta i ceny w Polsce
Misją spółki Leapmotor International jest zaoferowanie europejskim kierowcom przystępnych cenowo samochodów elektrycznych. W momencie debiutu oferta marki będzie składać się z dwóch modeli: T03 i C10. To drastycznie różniące się od siebie samochody skierowane do nabywców o zupełnie innych potrzebach.
Cennik składanego w Tychach, miejskiego autka T03 otworzy kwota 79990 zł (przed dopłatami). Bazowa Dacia Spring jest co prawda o 4000 zł tańsza, ale ma słabszy silnik, mniejszy zasięg (T03 przejedzie 265 km wg WLTP) i jest gorzej wyposażona. Na pokładzie mierzącego niewiele ponad 3,6 m Leapmotora T03 znajdziemy m.in. oświetlenie LED, 8-calowy zestaw cyfrowych wskaźników, 10,1-calowy ekran dotykowy, panoramiczny szyberdach, kamerę cofania i zestaw pomocników ADAS.
Drugi model celuje w bestsellerowego elektrycznego SUV-a w Europie, czyli Teslę Model Y. Leapmotor C10 nie ma jednak aspiracji, by konkurować z autem firmy Elona Muska osiągami czy wydajnością napędu. Ma być po prostu tańszą alternatywą przekonującą do siebie przestrzenią i wyposażeniem. Cennik tego modelu nie został jeszcze potwierdzony przez spółkę, ale nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że otworzy go kwota poniżej 160 tys. zł (bez dopłat).
Więcej o debiutujących w Polsce modelach Leapmotor przeczytasz w tym artykule.