Auto Świat Wiadomości Aktualności Jeśli w tym quizie o autach PRL przebijesz 6/10, to jesteś prawdziwym znawcą. Wskaż, co jest "naj"

Jeśli w tym quizie o autach PRL przebijesz 6/10, to jesteś prawdziwym znawcą. Wskaż, co jest "naj"

Wydawałoby się, że nie może być bardziej znajomego tematu w motoryzacji jak samochody PRL. Ci, którzy się przy nich nie wychowali, byli świadkami renesansu zainteresowania youngtimerami i klasykami z FSO i FSM. Ten quiz pokaże, czy jesteś prawdziwym znawcą tych aut, czy twoja wiedza jest jednak powierzchowna. Twoim zadaniem będzie wskazanie modelu, który jest bardziej "naj" od innych w danym pytaniu. A, i uważaj na zdjęcia przy pytaniach: mają charakter ilustracyjny i wcale nie sugerują poprawnej odpowiedzi. Choć czasem mogą...

FSO Polonez Truck - rynkowy sukces auta z Polski
FSO Polonez Truck - rynkowy sukces auta z PolskiŁukasz Rossienik / Auto Świat

Rozpocznij quiz

Pytanie 1/10
Żródło: Auto Świat

Który z tych samochodów miał najmniejszy rozstaw osi?

Poprawna odpowiedź: Smyk

Rozstaw osi Smyka wynosił 170 cm, Mikrusa i Meduzy po 185 cm, a pierwszej Syreny (znanej także jako Syrena 100) - 230 cm

Pytanie 2/10
Żródło: Auto Świat / ACZ

Który z tych modeli był najkrócej produkowany w FSM?

Poprawna odpowiedź: Polski Fiat 126 Bis

FSM produkowało Syrenę 105 w latach 1972-1983, Syrenę 105 Bosto między 1975 a 1983 r., zaś Polskiego Fiata 126 Bis w latach 1987-1991. Wprawdzie Polski Fiat 127p powstawał w FSM jedynie w latach 1974-1975, ale był tam montowany, a my pytaliśmy o produkcję

Pytanie 3/10
Żródło: Auto Świat

W gamie którego z pojazdów znalazł się największy silnik? (pytamy o wersje seryjne)

Poprawna odpowiedź: FSO Warszawa M20

Silnik FSO Warszawy M20 miał 2120 cm sześc., obu Ursusów po 1810 cm sześc., a największa z jednostek montowanych w FSO Polonezie - 1995 cm sześc.

Pytanie 4/10
Żródło: Auto Świat / Łukasz Rossienik

Które z tych aut wyprodukowano w największej liczbie sztuk?

Poprawna odpowiedź: FSM Syrena

W FSO powstało 177 tys. 234 sztuki Syreny, ale w FSM już 344 tys. 99 egzemplarzy tego auta. FSO Warszawa powstała w liczbie 254 tys. 471 sztuk, a Mikrus - jedynie 1728 egzemplarzy

Pytanie 5/10
Żródło: Auto Świat / FCA

Który z poniższych Polskich Fiatów 126p był najdłuższy?

Poprawna odpowiedź: wersja Standard ze zderzakami typu P-4 (debiut w 1977 r.)

Wersja ze zderzakami P-4 była o 2,2 cm dłuższa od elx i el (312,9 vs 310,7 cm)

Pytanie 6/10
Żródło: Auto Świat / ACZ

Który z tych samochodów był najszerszy?

Poprawna odpowiedź: FSO Polonez w pierwszej 5-drzwiowej wersji

FSO Polonez we wczesnej wersji 5-drzwiowej miał 165,1 cm szerokości, FSO 1500 163 cm, Polski Fiat 131p Mirafiori 163,2 cm, a Polski Fiat 132p - 164 cm

Pytanie 7/10
Żródło: Auto Świat

Która z poniższych wersji FSO Warszawy była najszybsza?

Poprawna odpowiedź: FSO Warszawa 202

FSO Warszawa M20 rozwijała maksymalnie 105 km na godz., wersja 201 110 km na godz., odmiana 202 130 km na godz., a FSO Warszawa 204 - 110 km na godz.

Pytanie 8/10
Żródło: mat. prasowe / Lesław Sagan

Która z poniższych odmian FSO Syreny była najmocniejsza?

Poprawna odpowiedź: FSO Syrena 102 S

Prototypowa FSO Syrena Mikrobus rozwijała 27 KM, Syrena Sport - ok. 35 KM. Z kolei FSM Syrena 105 miała 40-konny silnik, zaś FSO Syrena 102 S - 45-konny

Pytanie 9/10

Który z tych samochodów był najdłużej montowany w FSO?

Poprawna odpowiedź: Zastava

Zastavę montowano na Żeraniu w latach 1973-1983, Polskie Fiaty 127p i 132p między 1973 a 1981 r., a Polski Fiat 131p powstawał w FSO w latach 1975-1981

Pytanie 10/10
Żródło: Auto Świat / Łukasz Rossienik

Który z poniższych pojazdów jest najkrótszy?

Poprawna odpowiedź: Nysa N60-T

Polonez Truck Standard ma długość 471,9 cm, Polonez Truck DC 517 cm, Nysa N60-T 441 cm, a Warszawa 200P Furgon - 466,5 cm

Brakuje jeszcze 10 odpowiedzi
Wypełnij odpowiedzi na wszystkie pytania, żeby zobaczyć wynik
TWÓJ WYNIK:
Następnym razem będzie lepiej
Twoja wiedza o motoryzacji PRL jest przeciętna. Pamiętaj jednak, że pytania były nie tylko trudne, ale i podchwytliwe. Jestem pewien, że w naszym następnym quizie motoryzacyjnym pójdzie ci znacznie lepiej
Naprawdę dobrze!
Przy tak trudnych i podchwytliwych pytaniach twój wynik jest naprawdę dobry. Zapraszam do naszych kolejnych quizów motoryzacyjnych! Jestem przekonany, że pójdzie ci jeszcze lepiej!
Słowo się rzekło. Witaj w gronie znawców!
Ten trudny i podchwytliwy quiz wykazał jednoznacznie, że jesteś znawcą motoryzacji PRL. A może się skusisz na nasz kolejny quiz o polskich samochodach z tamtego okresu? Zapraszam!
Jesteś nie tyle znawcą, ile prawdziwym ekspertem!
Chylę czoła! Fantastycznie znasz się na samochodach PRL. Ciekawe, czy w naszym kolejnym quizie motoryzacyjnym też uzyskasz tak rewelacyjny wynik. Zapraszam!
Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków