Wiadomości Aktualności Jeśli w tym quizie o autach PRL przebijesz 6/10, to jesteś prawdziwym znawcą. Wskaż, co jest "naj"

Jeśli w tym quizie o autach PRL przebijesz 6/10, to jesteś prawdziwym znawcą. Wskaż, co jest "naj"

Wydawałoby się, że nie może być bardziej znajomego tematu w motoryzacji jak samochody PRL. Ci, którzy się przy nich nie wychowali, byli świadkami renesansu zainteresowania youngtimerami i klasykami z FSO i FSM. Ten quiz pokaże, czy jesteś prawdziwym znawcą tych aut, czy twoja wiedza jest jednak powierzchowna. Twoim zadaniem będzie wskazanie modelu, który jest bardziej "naj" od innych w danym pytaniu. A, i uważaj na zdjęcia przy pytaniach: mają charakter ilustracyjny i wcale nie sugerują poprawnej odpowiedzi. Choć czasem mogą...

FSO Polonez Truck - rynkowy sukces auta z Polski
Łukasz Rossienik / Auto Świat
FSO Polonez Truck - rynkowy sukces auta z Polski

Rozpocznij quiz

Pytanie 1/10
Żródło: Auto Świat

Który z tych samochodów miał najmniejszy rozstaw osi?

Poprawna odpowiedź: Smyk

Rozstaw osi Smyka wynosił 170 cm, Mikrusa i Meduzy po 185 cm, a pierwszej Syreny (znanej także jako Syrena 100) - 230 cm

Pytanie 2/10
Żródło: Auto Świat / ACZ

Który z tych modeli był najkrócej produkowany w FSM?

Poprawna odpowiedź: Polski Fiat 126 Bis

FSM produkowało Syrenę 105 w latach 1972-1983, Syrenę 105 Bosto między 1975 a 1983 r., zaś Polskiego Fiata 126 Bis w latach 1987-1991. Wprawdzie Polski Fiat 127p powstawał w FSM jedynie w latach 1974-1975, ale był tam montowany, a my pytaliśmy o produkcję

Pytanie 3/10
Żródło: Auto Świat

W gamie którego z pojazdów znalazł się największy silnik? (pytamy o wersje seryjne)

Poprawna odpowiedź: FSO Warszawa M20

Silnik FSO Warszawy M20 miał 2120 cm sześc., obu Ursusów po 1810 cm sześc., a największa z jednostek montowanych w FSO Polonezie - 1995 cm sześc.

Pytanie 4/10
Żródło: Auto Świat / Łukasz Rossienik

Które z tych aut wyprodukowano w największej liczbie sztuk?

Poprawna odpowiedź: FSM Syrena

W FSO powstało 177 tys. 234 sztuki Syreny, ale w FSM już 344 tys. 99 egzemplarzy tego auta. FSO Warszawa powstała w liczbie 254 tys. 471 sztuk, a Mikrus - jedynie 1728 egzemplarzy

Pytanie 5/10
Żródło: Auto Świat / FCA

Który z poniższych Polskich Fiatów 126p był najdłuższy?

Poprawna odpowiedź: wersja Standard ze zderzakami typu P-4 (debiut w 1977 r.)

Wersja ze zderzakami P-4 była o 2,2 cm dłuższa od elx i el (312,9 vs 310,7 cm)

Pytanie 6/10
Żródło: Auto Świat / ACZ

Który z tych samochodów był najszerszy?

Poprawna odpowiedź: FSO Polonez w pierwszej 5-drzwiowej wersji

FSO Polonez we wczesnej wersji 5-drzwiowej miał 165,1 cm szerokości, FSO 1500 163 cm, Polski Fiat 131p Mirafiori 163,2 cm, a Polski Fiat 132p - 164 cm

Pytanie 7/10
Żródło: Auto Świat

Która z poniższych wersji FSO Warszawy była najszybsza?

Poprawna odpowiedź: FSO Warszawa 202

FSO Warszawa M20 rozwijała maksymalnie 105 km na godz., wersja 201 110 km na godz., odmiana 202 130 km na godz., a FSO Warszawa 204 - 110 km na godz.

Pytanie 8/10
Żródło: mat. prasowe / Lesław Sagan

Która z poniższych odmian FSO Syreny była najmocniejsza?

Poprawna odpowiedź: FSO Syrena 102 S

Prototypowa FSO Syrena Mikrobus rozwijała 27 KM, Syrena Sport - ok. 35 KM. Z kolei FSM Syrena 105 miała 40-konny silnik, zaś FSO Syrena 102 S - 45-konny

Pytanie 9/10

Który z tych samochodów był najdłużej montowany w FSO?

Poprawna odpowiedź: Zastava

Zastavę montowano na Żeraniu w latach 1973-1983, Polskie Fiaty 127p i 132p między 1973 a 1981 r., a Polski Fiat 131p powstawał w FSO w latach 1975-1981

Pytanie 10/10
Żródło: Auto Świat / Łukasz Rossienik

Który z poniższych pojazdów jest najkrótszy?

Poprawna odpowiedź: Nysa N60-T

Polonez Truck Standard ma długość 471,9 cm, Polonez Truck DC 517 cm, Nysa N60-T 441 cm, a Warszawa 200P Furgon - 466,5 cm

Brakuje jeszcze 10 odpowiedzi
Wypełnij odpowiedzi na wszystkie pytania, żeby zobaczyć wynik
TWÓJ WYNIK:
Następnym razem będzie lepiej
Twoja wiedza o motoryzacji PRL jest przeciętna. Pamiętaj jednak, że pytania były nie tylko trudne, ale i podchwytliwe. Jestem pewien, że w naszym następnym quizie motoryzacyjnym pójdzie ci znacznie lepiej
Naprawdę dobrze!
Przy tak trudnych i podchwytliwych pytaniach twój wynik jest naprawdę dobry. Zapraszam do naszych kolejnych quizów motoryzacyjnych! Jestem przekonany, że pójdzie ci jeszcze lepiej!
Słowo się rzekło. Witaj w gronie znawców!
Ten trudny i podchwytliwy quiz wykazał jednoznacznie, że jesteś znawcą motoryzacji PRL. A może się skusisz na nasz kolejny quiz o polskich samochodach z tamtego okresu? Zapraszam!
Jesteś nie tyle znawcą, ile prawdziwym ekspertem!
Chylę czoła! Fantastycznie znasz się na samochodach PRL. Ciekawe, czy w naszym kolejnym quizie motoryzacyjnym też uzyskasz tak rewelacyjny wynik. Zapraszam!
Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji