- Renault wprowadza lepiej wyposażonego sedana Megane GrandCoupe
- Auto dostępne jest w dwóch wersjach wyposażeniowych i tylko z jednym silnikiem benzynowym, ale za to także dwa rodzaje przekładni
W dobie wszechobecnych SUV-ów i crossoverów coraz trudniej znaleźć model z klasycznym nadwoziem. Z punktu widzenia biznesowego to zrozumiałe, bo pomimo dużej konkurencji w tej klasie aut i tak znacznie łatwiej znaleźć amatora na wizualnie uterenowiony model niż na "zwykłego" sedana. Tymczasem Renault podjęło zaskakującą decyzję i od 11 czerwca br. przyjmuje zamówienia na Megane GrandCoupe z nowej, repozycjonowanej gamy.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoRenault Megane GrandCoupe teraz z wyposażeniem wymaganym przez UE
Oczywiście za ponownym wprowadzeniem modelu do sprzedaży musi stać jakiś argument. Tym jest spełnienie przez Megane GrandCoupe wymagań unijnych przepisów GSR2 (General Safety Regulation 2), czyli tych, które mają przełożyć się na poprawę bezpieczeństwa kierowców, pasażerów oraz pozostałych uczestników ruchu drogowego.
Stare nowe Renault Megane GrandCoupe dostępne jest w dwóch wersjach wyposażenia: evolution oraz techno. W tej pierwszej w standardzie dostajemy m.in. system multimedialny easy link z 7-calowym ekranem z wbudowaną nawigacją (aktualizowaną Over-The-Air) i obsługą Android Auto oraz Apple Carplay, zespół zegarów i wskaźników z kolorowym, 7-calowym ekranem TFT, 2-strefową klimatyzację i tylne czujniki parkowania z kamerą.
W bogatszej do standardu należą również np. światła przednie full LED Pure Vision, karta Hands Free, przednie czujniki parkowania i system Multi Sense z ośmioma rodzajami oświetlenia ambientowego i czterema trybami jazdy do wyboru.
- Przeczytaj także: Szok na rynku nowych aut w Polsce. MG popularniejsze od Opla, dominacja Toyoty słabnie, a co czwarte auto jest premium
Oczywiście na liście seryjnego wyposażenia znalazły się również wszystkie systemy, które wskazuje rozporządzenie GSR2. Mowa o systemie ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych i funkcją inteligentnej zmiany prędkości (OSP/TSR/ISA), aktywnym systemie wspomagania nagłego hamowania (AEBS) z funkcją wykrywania pieszych oraz innych pojazdów, systemie kontroli bezpiecznej odległości (DW), systemie utrzymywania pasa ruchu (LKA) oraz systemie kontroli zmęczenia kierowcy (DDAW).
Renault Megane GrandCoupe z jednym silnikiem, ale można mieć też "automat"
Megane czwartej generacji z klasycznym nadwoziem dostępny jest z jednym silnikiem. To turbodoładowana jednostka benzynowa 1.3 TCe o mocy 140 KM. Klienci mogą natomiast wybrać, czy chcą sami zmieniać przełożenia, czy jednak wolą, aby zmianą biegów zajęła się automatyczna dwusprzęgłowa przekładania EDC.
Jeśli sensownie skonfigurowane wyposażenie i układ napędowy nie są jeszcze wystarczającymi argumentami przemawiającymi za kompaktowym sedanem Renault, tym mogą okazać się przestronne wnętrze i dość atrakcyjna cena. Megane GrandCoupe ma ponad 4,63 m długości i zapewnia sporo miejsca dla pasażerów i na bagaż (503 l). Bazową cenę modelu, czyli wersji evolution z 6-biegową przekładnią, Francuzi ustalili na poziomie 87 900 zł. W przypadku wersji techno cena rośnie do 92 900 zł, a gdy dodatkowo zdecydujemy się na dwusprzęgłową 7-biegową skrzynię EDC, wtedy za sedana Megane GrandCoupe zapłacimy co najmniej 100 900 zł.